logo
امروز : جمعه ۷ اردیبهشت ۱۴۰۳ ساعت ۲۰:۵۹
[ شناسه خبر : ۱۸۹۲۹ ] [ مدت زمان تقریبی برای مطالعه : 2 دقیقه ]
عضو هیئت علمی دانشگه تهران:

موشک‌باران عین الاسد اقدام بی‌سابقه علیه آمریکا بود

موشک‌باران-عین-الاسد-اقدام-بی‌سابقه-علیه-آمریکا-بود
عضو هیئت علمی دانشگه تهران گفت: موشک‌باران عین الاسد اقدام بی‌سابقه علیه آمریکا بود.

به گزارش موج رسا; محمدصادق کوشکی اظهار داشت: بعد از جنگ جهانی دوم، جنگ افروزی های آمریکا از طرف کشورها بی پاسخ نبوده است.

وی با بیان اینکه کشورهایی چون افغانستان و ویتنام هم جنگ افروزی های آمریکا را بدون پاسخ نگذاشتند، تصریح کرد: اما ویژگی خاصی که حمله به عین الاسد داشت، بی سابقه بوده آن هم در شرایطی که آمریکایی ها خودشان را  قدرت مسلط می دانند.

عضو هیئت علمی دانشگه تهران با بیان اینکه یک دولتی در دفاع از امنیت خود در دفاع از تمامیت خود و در پاسخ به جنایت آمریکا، ساکت نمی نشیند، افزود: هدف قرار دادن یک مکان در اختیار ادوات آمریکا یک اتفاق کمیاب و نادر بوده است.

وی ادامه داد: مهم ترین اثر این اتفاق این بوده که آنهایی که در خلیج فارس و منطقه غرب آسیا آمریکا را حافظ امنیت خود می دانستند و میلیاردها دلار برای امنیت خود به آمریکا می دادند به این نتیجه رسیدند آمریکا نمی تواند حافظ امنیت آنها باشد.

کوشکی با تاکید بر اینکه آمریکاهایی حتی قدرت حفاظت از تجهیزات خود را نداشتند، افزود: اعتمادی که متحدین آمریکا به این دولت داشتند دچار خدشه شد.

وی با بیان اینکه آمریکا به دنبال جنگ تمام عیار با ایران نیست چون می دانند یک جنگ تمام عیار اتفاق بیفتد به طور جدی دچار آسیب خواهند شد، افزود:  آمریکا ترجیح می دهد که در قالب جنگ قرن 21 به شکل ضربات پراکنده با ایران روبه رو شود.

این استاد دانشگاه با اشاره به اینکه ترور شهید سلیمانی شروع یک سلسه اقدامات است که ادامه آن را با انفجار در تاسیسات نطنز و ترور شهید فخری زاده، تجاوز سعودی ها به نفتکش ایران در دریای سرخ مشاهده کردیم، یادآور شد: قرار نبود آمریکایی ها یک کار انجام دهند ما هم یک رفتار دفاعی از خود نشان نمی دهیم. ایران متناسب با رفتار دشمن رفتارهای دفاعی خود را دارد.

وی اضافه کرد: ترور شهید سلیمانی توسط آمریکا شروع یک جنگ فرسایشی جدید علیه ایران است ما هم در این مساله پاسخ های تدریجی و فرسایشی خواهیم داشت.// نه وار نیوز

انتهای پیام/

فرم ارسال نظر