logo
امروز : جمعه ۷ اردیبهشت ۱۴۰۳ ساعت ۲۱:۲۸
[ شناسه خبر : ۱۷۹۵۱ ] [ مدت زمان تقریبی برای مطالعه : 2 دقیقه ]
مسئول دفتر نمایندگی ولی‌فقیه در سپاه انصارالمهدی(عج) استان زنجان:

مکتب تشیع از نظر محتوا و معرفت مدیون امام صادق (ع) است/مکتب امام صادق (ع) به غنای حوزه‌های علمیه افزوده است

مکتب-تشیع-از-نظر-محتوا-و-معرفت-مدیون-امام-صادق-(ع)-است-مکتب-امام-صادق-(ع)-به-غنای-حوزه‌های-علمیه-افزوده-است
مسئول دفتر نمایندگی ولی‌فقیه در سپاه انصارالمهدی(عج) استان زنجان گفت:حضرت امام صادق (ع) کار را به جایی رساند که مکتب تشیع و مذهب جعفری از نظر محتوایی، معرفتی و دلایل عقلی در اوج قرار گرفت.

حجت‌الاسلام حسن بیگدلی امروز در گفت‌وگو با خبرنگار موج رسا; اظهارداشت: دوران امام صادق (ع) به عنوان شیخ‌الائمه از نظر معرفت‌افزایی، بصیرت‌افزایی و روشنگری قابل مقایسه با سایر ائمه اطهار (ع) نیست.

وی ادامه داد: فرجه زمانی تغییر حکومت از بنی‌امیه تا بنی‌عباس فرصت مناسبی را برای امام صادق (ع) برای تعلیم شاگردان در جهان اسلام و تشیع و تبیین و تشریح معارف دینی و روشنگری و ایحاد زمینه بصیرت در جامعه ایجاد کرد.

کارشناس مسائل مذهبی بیان داشت: حضرت امام صادق (ع) کار را به جایی رساند که مکتب تشیع و مذهب جعفری از نظر محتوایی، معرفتی و دلایل عقلی در اوج قرار گرفت.

مسئول دفتر نمایندگی ولی‌فقیه در سپاه انصارالمهدی(عج) استان زنجان ادامه داد: در مکتب امام صادق (ع) شاگردان سایر مذاهب از جمله حنفی‌ها و مالکی‌ها تربیت یافتند اگر چه به توصیه‌های این امام همام توجه نکردند.

حجت‌الاسلام بیگدلی تصریح کرد: در مکتب امام صادق (ع) شاگردانی همچون ابومسلم و ابو بصیر  تربیت یافتند که هر کدام از این شاگردان خدمات بسیاری را به دین اسلام ارائه کردند.

وی با بیان اینکه امروزه حوزه‌های علمیه تشیع و تسنن بدون توجه به مکتب امام صادق (ع) و امام باقر(ع) حرفی برای گفتن ندارند، افزود: تدریس، احادیث، معارف توحیدی و الهی مکتب امام صادق (ع ) به غنای حوزه‌های علمیه اضافه کرده است.

کارشناس مسائل مذهبی ادامه داد: همچنین افراد سرشناسی همچون شهید اول و ثانی و  شیخ انصاری  نیز از تربیت یافتگان مکتب امام جعفر صادق (ع) هستند که کتب آنها در حوزه‌های علمیه تدریس می‌شود.

حجت‌الاسلام بیگدلی حضرت امام خمینی(ره)، آیت‌الله بروجردی، آیت‌الله پایگانی، آیت‌الله سیستانی و مقام معظم رهبری را از دیگر تربیت یافتگان مکتب جعفری عنوان کرد و گفت: امام جعفر صادق (ع) جامعه علمی و معرفتی تشیع را طوری مدیریت کردند که هر روز بر غنای آن افزوده شده و آثار آن ملموس تر می‌شود.

وی خاطرنشان کرد: مکتب شهید سلیمانی نیز برگرفته از مکتب و هدف امام خمینی(ره) اسلام ناب محمدی و امام صادق (ع) است.

کارشناس مسائل مذهبی یادآور شد: فعالیت‌ها و اقدامات امام صادق (ع) نافی وظایف و ماموریت‌‌های سایر ائمه اطهار(ع) نیست چرا که هر امامی در موقعیت زمان خود به وظایف و ماموریت‌های خود عمل کرده است.//ن

 

انتهای پیام/

فرم ارسال نظر