logo
امروز : جمعه ۷ اردیبهشت ۱۴۰۳ ساعت ۱۶:۰۲
[ شناسه خبر : ۱۶۹۷۶ ] [ مدت زمان تقریبی برای مطالعه : 3 دقیقه ]
کارشناس مسائل منطقه:

خلع سلاح حزب‌الله از اهداف اتفاقات اخیر لبنان است/ توطئه بودن اتفاقات لبنان

خلع-سلاح-حزب‌الله-از-اهداف-اتفاقات-اخیر-لبنان-است-توطئه-بودن-اتفاقات-لبنان
کارشناس مسائل منطقه گفت: یکی از اهداف اتفاقات اخیر لبنان، متهم کردن و خلع سلاح حزب‌الله و اعمال تحریم‌های سنگین بر علیه مردم لبنان است.

سید هادی سید افقهی امروز در گفت‌و‌گو با خبرنگار موج رسا; اظهار داشت: تا زمانی که مقامات کشور لبنان از جمله مقامات ذیربطی همچون مقامات امنیتی، انتظامی، اعضای دولت و قوه قضائیه تحقیقات خود را در خصوص اتفاقات اخیر لبنان تکمیل و نتایج این حادثه مرگبار و فجیع را اعلام نکنند، تمام اظهار نظرها اعتبار ندارد و تنها گمانه زنی بوده و نمی‌تواند ملاک تصمیم‌گیری بعدی باشد.

وی ادامه داد: بر مبنای نتایجی که از سوی دولت لبنان اعلام می‌شود، اقدامات قضائی بعدی در خصوص عاملان آن از جمله آمریکا، رژیم غاصب اسرائیل و عوامل مزدور آنها با ارائه مدارک محکمه پسند انجام می‌شود.

این کارشناس سیاسی بیان داشت: معاندان و دشمنان لبنان و حزب‌الله امروز بر اساس نظریات توهمی، محدود، ناقص، غیر فنی، فتوشاپ، جنگ روانی، جنگ نرم و بر اساس منافع خود مسائل این کشور را تحلیل می‌کنند که این تحلیل‌ها نمی‌تواند ملاک درستی باشد.

کارشناس مسائل منطقه با بیان اینکه مطرح کردن وجود مواد  رادیو اکتیو توسط کارشناسان ایتالیایی نیز مورد تایید کارشناسان این کشور و کارشناسانی که به کمک لبنان آمده بودند، نیست، افزود: اگر منطقه آلوده به مواد رادیو اکتیو بوده چگونه کارگران مشغول آوار برداری هستند چرا که این مواد قابل تبخیر نبوده و در زمین، آب، هوا و اجساد مانده زیر آوار قابل دریافت بوده و در آزمایش نشان داده می‌شود. سید افقهی بیان داشت: این اظهارنظرها غیر رسمی و در حد گمانه زنی است و نمی‌تواند ملاک تصمیم‌گیری بعدی باشد، اگر چه برخی از کشورهای استکباری از جمله آمریکا، اسرائیل، اتحادیه اروپا و کشورهای مرتجع عرب به این دلیل که حضور، توان  و نقش حزب‌الله را بر نمی تابند این مسائل را به آن ربط می‌دهند.

وی با اشاره به نقش حزب‌الله در داخل لبنان از ابعاد امنیتی، سیاسی و مبارزاتی با رژیم صهیونیستی، گفت: حزب‌الله مزاحم منافع آنها بوده است و اتفاقات اخیر لبنان توطئه‌ای است که هنوز علت و عامل آن مشخص نیست.

کارشناس مسائل منطقه یادآور شد: شرایط قبل از انفجار و عکس‌العمل‌های بعدی اتفاقات نشان می‌دهد که این موضوع توطئه بوده و به زودی دلایل و عامل آن مشخص می‌شود.

سید افقهی تصریح کرد: یکی از اهداف این حملات در لبنان متهم کردن و خلع سلاح حزب‌الله و اعمال تحریم‌های سنگین بر علیه مردم لبنان است که تظاهرات گروه 14 مارس که توسط مزدوران و چماق به دستانشان اتفاق افتاد و در دیدار اخیر آنها با مکرون اهداف آنها آشکار شد.

وی با بیان اینکه اولین نقطه پرگار اتفاقات لبنان حزب‌الله است، افزود: سناریو اینگونه طراحی شد که انبارهای حزب‌الله که دارای مواد نیترات برای ساخت اسلحه و بمب بر علیه اسرائیل و رقبای سیاسی این گروه بوده است، دلیل این اتفاقات مطرح شود.

کارشناس مسائل منطقه ادامه داد: این تحلیل‌های غلط اراجیف و حرف‌های بی‌ارزش رسانه‌های آمریکا و ارتجاع عرب است که از سوی مزدوران وابسته و شبکه‌های خبری آنها پیگیری می‌شود در حالی که این اقدامات حنای بی‌رنگ و بی‌خاصیت آنها را آشکار می‌کند.

سید افقهی افزود: حزب‌الله از رفتار عقلانی برخوردار بوده و با دست خود این بندر حیاتی را نابود نمی‌کند بلکه پشت پرده این توطئه‌ها خلع سلاح حزب‌الله لبنان پنهان شده است.//ن

انتهای پیام/

فرم ارسال نظر