logo
امروز : جمعه ۷ اردیبهشت ۱۴۰۳ ساعت ۹:۵۲
[ شناسه خبر : ۱۵۳۲۷ ] [ مدت زمان تقریبی برای مطالعه : 2 دقیقه ]
رئیس سازمان صنعت و معدن استان زنجان خبرداد

راه اندازی خط تولید مواد ضدعفونی کننده در 7 واحد تولیدی استان زنجان

راه-اندازی-خط-تولید-مواد-ضدعفونی-کننده-در-7-واحد-تولیدی-استان-زنجان

رئیس سازمان صنعت و معدن استان زنجان با اشاره به اینکه از راه اندازی خط تولید مواد ضدعفونی در 7 واحد تولیدی استان زنجان گفت: سه واحد تولیدی به طور کامل خط تولیدی خود را به تولید مواد ضدعفونی تغییر دادند.

ناصر فغفوری در گفت‌وگو با خبرنگار موج رسا; در مورد تغییر خط تولیدی برخی از واحدها به منظور افزایش تولید مواد ضدعفونی در استان زنجان اظهار کرد: چند مورد از واحدهای مستقر در استان امکان تغییر خط تولیدی را داشتند که اقدام لازم انجام شده است.

وی تصریح کرد: سه، چهار مورد از واحدهای تولیدی برای تغییر خط تولیدی خود اقدام کردند ولی علوم پزشکی جلوی تولید این واحدها را به منظور اخذ پروانه بهداشتی گرفته است.

رئیس سازمان صنعت و معدن استان زنجان با بیان اینکه علت ممانعت معاونت غذا دارو به دلیل اخذ استاندارد بهداشتی است که نیاز به پروسه طولانی دارد ابراز کرد: برخی از واحدها نیز امکان تولید مواد ضد عفونی دارند و تنها اقدامی که باید انجام دهند مواد تولیدی را تغییر دهند که این اقدام را انجام دادند.

فغفوری عنوان کرد: دو واحد در استان زنجان جهت تولید مواد ضدعفونی خط تولید خود را تغییر داده بودند که در حال حاضر جلو فعالیت این واحدها گرفته شده است.

وی با تاکید براینکه پروانه بهره‌برداری بر عهده سازمان صمت است که نسبت به اخذ آن در کمترین زمان اقدام می‌شود افزود: چون تولید این مواد با سلامت مردم در ارتباط است باید پروسه بهداشتی را طی کند که بر عهده دانشگاه علوم است که باید بگوید چه اقداماتی را در جهت تسریع در صدور پروانه بهداشتی انجام داده است.

رئیس سازمان صنعت و معدن استان زنجان با تاکید بر اینکه 4 واحد تولیدی که محصولاتشان بر پایه تولید مواد الکی نبود و شوینده‌های بهداشتی تولید می‌کردند که خط تولیدشان به منظور تولید مواد ضدعفونی تجهیز کردند عنوان کرد: سه مورد از واحدها نیز خط تولید خود را به طور کامل تغییر داده و خط تولید مواد ضد عفونی را راه اندازی کردند.

وی بیان کرد: این سه واحد در انتظار صدور مجوز بهداشتی علوم پزشکی هستند تا تولید خود را براساس استاندارد‌های بهداشتی انجام دهند.

فغفوری با اشاره به اینکه میزان تولید مواد بهداشتی توسط واحدهای تولیدی بیش از نیاز استان است بیان کرد: اولویت ما در ابتدا تامین نیاز استان است.

وی اظهار کرد: همه محصولات تولیدی در اختیار علوم پزشکی قرار می‌گیرد که اولویت نخست هم تامین نیاز بیمارستانها بوده و مازاد آن نیز در داروخانه‌ها توزیع می‌شود.//ع

انتهای پیام/

فرم ارسال نظر