logo
امروز : جمعه ۷ اردیبهشت ۱۴۰۳ ساعت ۱۹:۱۰
[ شناسه خبر : ۱۳۸۱۵ ] [ مدت زمان تقریبی برای مطالعه : 2 دقیقه ]
در اختتامیه جشنواره تئاتر زنجان مطرح شد؛

هنر بهترین ابزار برای تحکیم و ارتقای فرهنگ است

هنر-بهترین-ابزار-برای-تحکیم-و-ارتقای-فرهنگ-است

مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان زنجان: هنر زیباترین ابداع بشری است که می توان از این ابزار برای تحکیم و ارتقای فرهنگ استفاده کرد.

به گزارش موج رسا; حسین نجفی امروز در آیین اختتامیه سی و یکمین جشنواره استان زنجان اظهارداشت: سی و یکمین جشنواره تئاتر استان زنجان از سوم تا هفتم آذرماه با داوری اتابک نادری، پیمان کریمی و زهرا خسروی برگزار شد.

وی با اشاره به پیشرفت های تئاتر زنجان، گفت: ۱۳ گروه تئاتر در انجمن تئاتر استان زنجان ثبت شده است.
این مسئول خاطرنشان کرد: پرونده ۷ گروه تئاتر نیز امسال به مرکز ارسال شده است که تا پایان سال ثبت می شود.
دبیر جشنواره تئاتر استان زنجان با بیان اینکه۱۴ اثر به جشنواره زنجان ارسال شد،افزود: ۹ اثر در نهایت برای بخش رقابت معرفی شد.
نجفی مهمترین مشکل تئاتر استان زنجان را نبود تئاتر شهر عنوان کرد و گفت:انجمن زنجان یکی از بزرگترین انجمن های کشور محسوب می شود که نیازمند حمایت است. 
وی نبود سالن تخصصی نمایش را از دیگر مشکلات دانست و بیان داشت: ضروری است مشکلات این هنر ماندگار حل شود.
مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان زنجان در ادامه این مراسم،اظهارداشت: هنر زیباترین ابداع بشری است که می توان از این ابزار برای تحکیم و ارتقای فرهنگ استفاده کرد.
فاطمه کرباسی با بیان اینکه هنر همواره موجب بیداری جوامع می شود، خاطرنشان کرد:تئاتر بهترین هنر برای شنیدن مشکلات جامعه محسوب می شود.
وی گفت: برای هر تغییری باید از زبان هنر استفاده کرد.
این مسئول تصریح کرد: فعالیت های هنری می تواند موجب نشاط واقعی شده و هنرمند مسئولیت دارد در جستجوی چیزی باشد که در جامعه دیده نشده است. 
مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان زنجان خاطرنشان کرد؛هنر نمایش دارای دشواری هایی است که هنرمندان به خوبی آنرا اجرا می کنند.//ن
 

انتهای پیام/

فرم ارسال نظر