logo
امروز : جمعه ۷ اردیبهشت ۱۴۰۳ ساعت ۲۲:۱۱
[ شناسه خبر : ۱۱۴۰۲ ] [ مدت زمان تقریبی برای مطالعه : 3 دقیقه ]
در قالب میزگرد مطرح شد؛

مطالبه گری دانشجویان زنجان از مسئولان/ جامعه بدون مطالبه، جامعه ای مرده و بدون آرمان است

مطالبه-گری-دانشجویان-زنجان-از-مسئولان-جامعه-بدون-مطالبه،-جامعه-ای-مرده-و-بدون-آرمان-است

با برگزاری میزگرد دیدگاه ها و مطالبه گری دانشجویان در خصوص مسائل مختلف استان زنجان مطرح شد.

به گزارش موج رسا;جمعی از دانشجویان دانشگاه های زنجان با حضور در پایگاه خبری - تحلیلی موج رسا در خصوص مطالبه گری دانشجویان به ارائه دیدگاه های خود در قالب میزگرد پرداختند.

مطالبه داشتن و ابراز و پیگیری آن که مطالبه گری نامیده می شود از ویژگی های یک جامعه پویا و باانگیزه است.
مطالبه گری در درون خود نوعی آرمانگرایی را نمایندگی می کند لذا جامعه بدون مطالبه، جامعه ای مرده و بدون آرمان است.

"مهدی رضایی" جانشین بسیج دانشجویی دانشگاه آزاد اسلامی واحد زنجان در این زمینه معتقد است،باید در مطالبه گری وحدت وجود داشته باشد اگر این رویه نباشد، مطالبه گری درست انجام نشده و کار درستی از آن منتج نمی شود.

وی می گوید: مطالبه گری مورد تاکید مقام معظم رهبری است و باید قشر دانشجو به دنبال مطالبه گری در بخش های مختلف به ویژه مسئولان باشد.

جانشین بسیج دانشجویی دانشگاه آزاد اسلامی واحد زنجان با بیان اینکه ظرفیتی همچون روغن نباتی جهان زنجان فرصتی برای ایجاد اشتغال در زنجان بود اما با تعطیلی پی درپی امنیت شغلی عده ای از کارگران به مخاطره افتاد.

"مهدی برجی"مسئول سیاسی بسیج دانشجویی دانشگاه پیام نور زنجان نیز معتقد است مطالبه گری باید انجام شود با مطالبه گری می توان از رانت و فساد جلوگیری کرد.

وی می گوید: در ماجرای  دختر وزیر با مطالبه گری منزلش پس گرفته شد اینگونه رفتارها موجب می شود تا مردم به نظام امیدوار شوند.

این دانشجو ادامه می دهد:باید در قالب مطالبه گری خواسته های به حق خود را از مسئولان بخواهیم ما وظیفه داریم از طریق رسانه و نشریات دانشجویی و فضای مجازی مطالبه گری کنیم.

وی یکی از مطالبات جدی را شفافیت آرا و حقوق نمایندگان عنوان کرد و گفت: مطالبه گری موجب شد تا دیدگاه ها در خصوص  (FATF تغییر کرده و مخالفت ها با آن افزایش یابد.

این دانشجو برگزاری تریبون های آزاد را موجب شفافیت سازی در جامعه عنوان کرد وگفت: در این تریبون ها بسیاری از مسائل شفاف سازی می شود.

وی با اشاره به آلایندگی کارخانجات سرب و روی در زنجان  و دندی،گفت: مطالبه جدی ما از مسئولان رفع آلایندگی این کارخانجات است.

برجی بیان داشت: به گفته کارشناسان وجود سرب در آب و هوا موجب آلودگی آب های زیر زمینی شده است که باید مسئولان به این موضوع ورود کنند.

وی برضرورت تعیین تکلیف پسماندهای روی در زنجان تاکید کرد و گفت: یکی از مطالبات جدی مردم رفع این معضل در زنجان است.

این دانشجوی زنجانی ادامه داد: ظرفیت های کشاورزی استان زنجان شکوفا نشده است که این موضوع هم از مطالبات جدی مردم است،اگر در حوزه کشاورزی به اقتصاد مقاومتی توجه می شد وضعیت اقتصادی بهتر می شد.

"مقدم" دبیر سیاسی جامعه اسلامی دانشجویان دانشگاه زنجان مطالبه گری را موجب حل مشکلات نیشکر هفت تپه عنوان کرد و گفت: ایجاد موج رسانه ای موجب شد تا مسئولان توجه ویژه ای به این موضوع داشته باشند.

وی گفت: عدم توجه به مطالبه گری موجب بی اعتمادی و نا امیدی مردم می شود،مطالبه گری به گونه ای که است که با ایجاد موج رسانه ای می توانیم مشکلات جامعه را مطرح کنیم.

این دانشجو برضرورت مطالبه گری در حوزه فعالیت های فرهنگی تاکید کرد و گفت: فرهنگ و اقتصاد لازم و ملزوم یکدیگرند.

دبیر سیاسی جامعه اسلامی دانشجویان دانشگاه زنجان با اشاره به مطالبه گری های انجام شده در خصوص کارخانجات سرب و روی زنجان،گفت: جامعه رسانه ای باید در این زمینه جدی تر عمل کند.//ن

انتهای پیام/

فرم ارسال نظر