logo
امروز : شنبه ۸ اردیبهشت ۱۴۰۳ ساعت ۳:۳۴
[ شناسه خبر : ۱۱۲۲۰ ] [ مدت زمان تقریبی برای مطالعه : 2 دقیقه ]
مدیر امور باغبانی جهادکشاورزی استان زنجان:

سطح زیرکشت گیاهان دارویی در زنجان افزایش می‌یابد/ طرح توسعه کشت گیاهان دارویی در ماهنشان اجرا می‌شود

سطح-زیرکشت-گیاهان-دارویی-در-زنجان-افزایش-می‌یابد-طرح-توسعه-کشت-گیاهان-دارویی-در-ماهنشان-اجرا-می‌شود

مدیر امور باغبانی جهادکشاورزی استان زنجان در مورد افزایش سطح زیرکشت گیاهان دارویی در زنجان گفت: با اجرای طرح توسعه کشت گیاهان دارویی در شهرستان ماهنشان و حمایت از بهره‌برداران در این حوزه شاهد افزایش کشت آن در استان خواهیم بود.

بهنام اوجاقلو در گفت‌وگو با خبرنگار موج رسا; با اشاره به افزایش سطح زیر کشت گیاهان دارویی در استان زنجان اظهار کرد: این کار از اولویت‌های مهم جهادکشاورزی به منطور ایجاد اشتغال پایدار و استفاده از ظرفیت‌های موجود استان زنجان انجام می‌شود.

وی با اشاره به اینکه استان زنجان در کشت گیاهان دارویی ظرفیت‌های خوبی را دارد افزود: توسعه اشتغال در این حوزه علاوه بر کاهش واردات گیاهان داوریی شده و منجر به ایجاد اشتغال پایدار نیز می‌شود.

مدیر امور باغبانی جهادکشاورزی استان زنجان در مورد حمایت ویژه سازمان جهادکشاورزی از فعالان این عرصه افزود: امسال برای فعالان در این حوزه تسهیلات ویژه کم بهره‌ در نظر گرفته شده که عملیاتی خواهد شد.

وی با اشاره به اینکه ارائه تسهیلات به فعالان این حوزه ایجاد انگیزه می‌شود عنوان کرد: با برنامه‌هایی که جهادکشاورزی در این حوزه در نظر گرفته قطعا در آینده شاهد افزایش کشت گیاهان دارویی در سطح استان خواهیم بود.

اوجاقلو با اشاره به اینکه در حال حاضر کشت گیاهان داوریی در استان زنجان به 450 هکتار رسیده است بیان کرد: براساس برآوردهای اولیه پیش‌بینی می‌شود تا پایان کشت نشایی این میزان به 500 هکتار برسد.

وی با اشاره به اینکه بیش‌ترین سطح زیر کشت گیاهان دارویی در استان زنجان به ترتیب به زیره¬سبز، گل محمدی و رازیانه مربوط می‌شود، بیان کرد: شهرستان‌های ابهر، زنجان، سلطانیه و خدابنده، از شهرستان‌های پیشرو در زمینه کشت و تولید گیاهان دارویی در استان هستند.

مدیر امور باغبانی جهادکشاورزی استان زنجان با اشاره به اجرای طرح توسعه کشت گیاهان دارویی در شهرستان ماهنشان عنوان کرد: این طرح در 500 هکتار از اراضی شیبدار شهرستان ماهنشان اجرا می‌شود.

وی در خصوص روند افزایش کشت گیاهان دارویی در سطح استان زنجان در چند سال اخیر بیان کرد: کشت این گیاهان در استان زنجان در سال 95 در حدود 75 هتکار بود که این میزان با افزایش شش برابری به مرز 500 هکتار رسیده است.  

اوجاقلو با اشاره به اینکه ایجاد اشتغال در این حوزه و تاثیر مثبت بر اقتصاد داخلی و تحقق اهداف توسعه‌ای عنوان کرد: استان زنجان در این زمینه ظرفیت بسیار خوبی دارد که استفاده از این ظرفیت‌ها بیشتر مورد توجه قرار گرفته است.

//ع

انتهای پیام/

فرم ارسال نظر