logo
امروز : جمعه ۷ اردیبهشت ۱۴۰۳ ساعت ۴:۴۹
[ شناسه خبر : ۱۱۱۸۳ ] [ مدت زمان تقریبی برای مطالعه : 2 دقیقه ]
مدیرکل بنیاد مسکن انقلاب اسلامی استان زنجان خبر داد

تهیه طرح توسعه پایدار منظومه‌های روستائی با هدف تجمیع ظرفیت‌های موجود در روستاها

تهیه-طرح-توسعه-پایدار-منظومه‌های-روستائی-با-هدف-تجمیع-ظرفیت‌های-موجود-در-روستاها

مدیرکل بنیاد مسکن انقلاب اسلامی استان زنجان از تهیه طرح توسعه پایدار منظومه‌های روستائی با هدف تجمیع ظرفیت‌های موجود در روستاها خبر داد.

سجاد صنعتی منفرد در گفت و گو با خبرنگار موج رسا; اظهار کرد: برنامه توسعه اقتصادی ، اشتغالزایی و طرح توسعه پایدار منظومه های روستائی با هدف تجمیع توانمندی ‌ها و پتانسیل های موجود در روستاها در زمینه های مختلف به منظور تقویت پایدار روستاها تهیه شده است.

صنعتی منفرد با بیان اینکه،  بنیاد مسکن انقلاب اسلامی استان زنجان با شناسایی ظرفیت ها، اثرپذیری و اثرگذاری روستاها بر همدیگر را بررسی کرده و نقشه راهی را برای ماندگاری روستاییان در روستاها تدوین می کند، ادامه داد: این نهاد انقلابی در تهیه این برنامه و طرح و با کمک و همراهی کلیه ادارات ، دستگاه های اجرایی ، مراکز دانشگاهی و ثمن ها سعی دارد تا از طریق یک نظام اجرایی مناسب و ایجاد هماهنگی‌های لازم بین سازمان های تصمیم‌گیر در استان و سطح ملی زمینه لازم برای تحقق اهداف را فراهم کند.

وی تصریح کرد: این طرح که با همکاری و نظارت سازمان مدیریت و برنامه ریزی استان انجام می شود،  به عنوان بالادست کلیه طرح های نقطه ای و جزیره ای مرتبط با روستاهای استان خواهد بود،  به طوری که با مطالعه همزمان 17 بخش استان، که ماهیتی یکپارچه و فرابخشی دارد تدوین می شود  و اجرای آن موجبات رشد، شکوفایی و سرزندگی در محیط روستایی را فراهم می کند.

مدیرکل بنیاد مسکن استان با بیان اینکه، در قالب این طرح ، روستاها براساس شرایط اقلیمی، موقعیت جغرافیایی و ظرفیت ‌ها، به تفکیک منظومه ‌هایی را تشکیل میدهند و هر یک به قطب‌های فرهنگی، کشاورزی، صنعتی و اقتصادی تبدیل خواهند شد، یادآور شد: در این طرح، شناسایی روستاهای دارای قابلیت در بخش ‌های گردشگری، فرهنگی، کشاورزی و تولیدی در دستور کار قرار می‌ گیرد  تا با مدیریت واحد، زمینه لازم برای استفاده روستاهای همجوار از ظرفیت‌ های یکدیگر در قالب یک منظومه فراهم شود.

صنعتی منفرد، توسعه فعالیتهای اجتماعی- اقتصادی و کالبدی منظومه روستایی ، برنامه‌ریزی و تقویت اقتصاد روستایی، ایجاد اشتغال پایدار ، رونق کسب و کار و تقویت اقتصاد محلی صادرات محور در روستاهای هدف، افزایش سطح درآمد روستائیان و  تثبیت جمعیت روستائی را از اهداف اصلی این طرح دانست که از سوی این نهاد انقلابی پیگیری می شود.

//س

انتهای پیام/

فرم ارسال نظر