logo
امروز : سه شنبه ۱۱ اردیبهشت ۱۴۰۳ ساعت ۱۲:۵۵
[ شناسه خبر : ۱۱۱۶۱ ] [ مدت زمان تقریبی برای مطالعه : 2 دقیقه ]
عامل توسعه خوشه فرش استان زنجان:

بیش از دو سال است راه‌اندازی پایانه صادراتی فرش در زنجان را پیگیری می‌کنیم/ روند صادرات فرش زنجان با ایجاد پایانه صادراتی نظام‌مند می‌شود

بیش-از-دو-سال-است-راه‌اندازی-پایانه-صادراتی-فرش-در-زنجان-را-پیگیری-می‌کنیم-روند-صادرات-فرش-زنجان-با-ایجاد-پایانه-صادراتی-نظام‌مند-می‌شود

عامل توسعه خوشه فرش استان زنجان با اشاره به راه اندازی پایانه صادراتی فرش در استان زنجان گفت: بیش از دو سال است راه‌اندازی پایانه صادراتی فرش در زنجان را پیگیری می‌کنیم.

فیروزه حاج‌علی‌اکبری در گفت‌وگو با خبرنگار موج رسا; در مورد ایجاد پایانه صادراتی فرش در استان زنجان اظهار کرد: تاکنون در گمرک استان ارزیابی فرش برای تعرفه‌های گمرکی وجود نداشت و فرشهای زنجان برای صادرات از طریق گمرک استانهای قم و تهران انجام می‌شد.

وی در مورد پیگیری موضوع صادرات فرش از گمرک زنجان تصریح کرد: بیش از دو سال است ایجاد پایانه صادراتی فرش در استان زنجان را پیگیری می‌کنیم.

عامل توسعه خوشه فرش استان زنجان افزود: اگر این امر اتفاق بیفتد استان زنجان بر میزان آمار صادرات فرش استان تاثیر مثبت خواهد داشت و هم تجار زنجان می‌توانند فرش‌های خود را به مقاصد مورد نظرشان به راحتی صادر کنند.

وی بیان کرد: وقتی صادرات فرش از استانهای دیگر اتفاق می‌افتد مقاصد صادراتی تجار نیز مشخص نمی‌شود و نمی‌توانند تجربه لازم را از بازار فرش کشورهای مختلف کسب کنند.

حاج‌علی‌اکبری عنوان کرد: اگر پایانه صادراتی فرش در زنجان ایجاد شود همه کارهای صادرات فرش نظامند می‌شود و قطعا در روند صادرات فرش از استان نیز تاثیر مثبت می‌گذارد.

وی افزود: تا به امروز به دلیل اینکه این نیاز احساس نمی‌شد که فرش زنجان از گمرک استان زنجان ترخص شود ولی در حال حاضر این ظرفیت در استان زنجان وجود دارد.

عامل توسعه خوشه فرش استان زنجان بیان کرد: با ایجاد انجمن و کنسرسسیوم صادراتی فرش در استان زنجان و به منظور تسهیل در بحث صادرات و شرکت تجار در نمایشگاه‌های مختلف خارج از کشور نیاز راه اندازی پایانه صادراتی در استان زنجان احساس می‌شود.

وی افزود: دو سال پیش در جلسه‌ای که در گمرک زنجان برگزار شد موضوع راه اندازی پایانه صادراتی فرش مطرح شد و گمرک استان موافق ایجاد این پایانه در استان بود.

حاج‌علی اکبری بیان کرد: راه اندازی این پایانه نیز مستلزم منسجم شدن صادر کنندگان فرش از استان زنجان بوده که با ایجاد کنسرسیوم صادرات فرش در زنجان این کار عملا اتفاق افتاده است.//ع

انتهای پیام/

فرم ارسال نظر