logo
امروز : پنجشنبه ۲۷ اردیبهشت ۱۴۰۳ ساعت ۲:۲۸
[ شناسه خبر : ۳۷۱۷۷ ] [ مدت زمان تقریبی برای مطالعه : 1 دقیقه ]
رئیس اداره فرش سازمان صنعت، معدن و تجارت استان زنجان در گفتگو با موج‌رسا خبر داد:

پرداخت ۱۷ میلیارد تومان تسهیلات به بافندگان قالی

پرداخت-۱۷-میلیارد-تومان-تسهیلات-به-بافندگان-قالی-
رئیس اداره فرش سازمان صنعت، معدن و تجارت استان زنجان گفت: در مجموع ۱۷ میلیارد تومان اعتبار قرض‌الحسنه در سال ۱۴۰۲ به قالی‌بافان و تولیدکنندگان فرش استان پرداخت شد.

سید محسن جعفری در گفتگو با خبرنگار پایگاه خبری_تحلیلی «موج رسا» با اشاره به تعداد بافندگان فرش استان که به صورت تمام‌وقت، نیمه وقت و فصلی اقدام به فعالیت کردند در حدود ۳۳ هزار نفر است، گفت: حاصل دسترنج این افراد بافت حدود ۱۲۰ هزار متر مربع فرش پشمی، ابریشمی و تابلو فرش بوده است.

بیشتر بخوانید

وی در ادامه با اشاره به تسهیلات و اعتباراتی که از محل مشاغل خانگی برای حوزه فرش در اداره کل صنعت و معدن اختصاص یافته بود، افزود: تقریبا به همان میزان اعتبار تخصیص یافته شده، اعتبارات جذب شده است.

رئیس اداره فرش سازمان صنعت، معدن و تجارت استان زنجان گفت: ۹۱ نفر از متقاضیان مستقل، یعنی قالی‌بافانی که به صورت انفرادی اقدام به بافت قالی می‌کنند با اعتبار ۱۱ میلیارد تومان برای دریافت تسهیلات معرفی شدند.

وی خاطرنشان کرد: به دلیل اینکه منابع محدود است در ارائه تسهیلات به متقاضیان نیز محدودیت وجود دارد.

جعفری خاطرنشان کرد: تعداد ۵۳ مورد کارگاه‌های تولید فرش نیز برای دریافت تسهیلات با اعتباری بالغ بر ۶ میلیارد تومان معرفی شده‌اند. 

وی تصریح کرد: در مجموع ۱۷ میلیارد تومان اعتبار قرض‌الحسنه مشاغل خانگی که در سال ۱۴۰۲ تخصیص یافته بود به قالی‌بافان و تولیدکنندگان ارایه شد.

انتهای پیام/

فرم ارسال نظر