logo
امروز : شنبه ۸ اردیبهشت ۱۴۰۳ ساعت ۶:۳۹
[ شناسه خبر : ۱۰۴۹۵ ] [ مدت زمان تقریبی برای مطالعه : 3 دقیقه ]
در شورای اداری استان زنجان مطرح شد؛

کمک 5 میلیارد تومانی مردم زنجان به سیل زدگان/ هیچ مدیری در ایام عید استان زنجان را ترک نکرد

کمک-5-میلیارد-تومانی-مردم-زنجان-به-سیل-زدگان-هیچ-مدیری-در-ایام-عید-استان-زنجان-را-ترک-نکرد

استاندار زنجان گفت: در مجموع  بالغ بر 5 میلیارد تومان کمک های نقدی و غیر نقدی برای سیل زدگان کشور جمع آوری شد.

به گزارش موج رسا; فتح الله حقیقی امروز در نخستین جلسه شورای اداری استان زنجان با تقدیر از مدیران در مدیریت بحران، اظهار داشت: میزان بازدید از جاذبه های گردشگری استان زنجان  574 هزار و 409 نفر بود که میزان افزایش ماندگار مدنظر ما بود.

وی با بیان اینکه اگر میزان ماندگاری گردشگران زیر 48 ساعت باشد صرفه ای برای آن استان ندارد، خاطرنشان کرد: امسال استان زنجان میزبان خوبی برای گردشگران بود.

استاندار زنجان با اشاره به اینکه تلاش شد ماندگاری مسافران در زنجان افزایش یابد، افزود:میزان ماندگاری در استان زنجان در ایام نوروز از 24 ساعت به 48 ساعت رسید.

حقیقی یادآور شد: با این ظرفیت راه ها و داشتن یک چهارم بزرگراه های کشور،بیش از 12 میلیون تردد در استان زنجان ثبت شد.

وی با بیان اینکه از روز سوم نوروز اسکان مسافران در مراکز مشخص شده انجام شد، افزود: در این موضوع سپاه، نیروی انتظامی، ارتش، آموزش و پرورش و ورزش و جوانان پای کار بودند.

این مسئول با اشاره به اعزام 4 هزار نفر از استان زنجان به اردوی راهیان نور، گفت: این اردوها بدون هیچ مشکلی برگزار شد.

استاندار زنجان با اشاره به افزایش میزان بارندگی ها در استان زنجان،گفت: نسبت به سال گذشته 92 درصد بارندگی ها افزایش یافت.

حقیقی با بیان اینکه در خصوص سیل اگر در استان بحران مدیریت نمی شد اتفاقات نامطلوبی روی می داد،افزود: از اوایل عید هیچ مدیری استان را ترک نکرد.

وی با اشاره به پاکسازی مسیرهای سیل در استان زنجان، یادآور شد: قطعی گاز چهار روستای استان زنجان نیز برطرف شد اگر چه به صورت رایگان تا وصل شدن گاز، خدمات رسانی انجام شد.

استاندار زنجان با اشاره به کمک رسانی مردم زنجان به استان های گلستان، ایلام و لرستان، گفت: از فردا کمک رسانی به خوزستان انجام می شود.

حقیقی گفت: بیش از 750 میلیون تومان کمک های نقدی و 4 میلیارد و 700 میلیون تومان کمک های غیر نقدی مردم زنجان به مناطق سیل زده بود.

وی با اشاره به  اعزام تیم و پرسنل تخصصی به مناطق سیل زده، گفت: ستاد عتبات عالیات استان زنجان نیز موکب در این مناطق ایجاد می کند.

این مقام مسئول با تقدیر از رسانه ها و صدا و سیمای مرکز زنجان در اطلاع رسانی مناسب و ایجاد آرامش در استان، گفت: اطلاع رسانی به موقع و مناسب موجب جلوگیری از بروز خسارت ها شد.

مدیرکل مدیریت بحران استان زنجان در ادامه این جلسه، با اشاره به جمع آوری کمک های غیر نقدی به سیل زدگان از سوی سه ارگان سپاه و بسیج،هلال احمر و کمیته امداد، اظهار داشت: در مجموع  3 میلیارد و 150 میلیون تومان کمک های غیر نقدی برای کمک به سیل زدگان جمع آوری شده است.

باقری میزان کمک های نقدی جمع آوری شده توسط سپاه را 160 میلیون تومان اعلام کرد و گفت: 142 میلیون تومان نیز توسط جمعیت هلال احمر استان زنجان و  89 میلیون تومان توسط کمیته امداد امام خمینی (ره) جمع آوری شده است.

این مسئول جمع کل مبالغ جمع آوری برای کمک به سیل زدگان را 391 میلیون تومان عنوان کرد و گفت: جمع آوری کمک ها ادامه دارد.//ن

انتهای پیام/

فرم ارسال نظر