logo
امروز : جمعه ۷ اردیبهشت ۱۴۰۳ ساعت ۱۲:۱۰
[ شناسه خبر : ۱۰۴۴۰ ] [ مدت زمان تقریبی برای مطالعه : 3 دقیقه ]
استاندار زنجان در گفت وگو با موج رسا:

وضعیت تمام مناطق استان زنجان تحت کنترل است/ با برگزاری نیمه شب جلسه ستاد بحران سلطانیه مانع از سرازیر شدن آب به شهر شدیم/ تشکر رئیس جمهور از اقدامات انجام شده

وضعیت-تمام-مناطق-استان-زنجان-تحت-کنترل-است-با-برگزاری-نیمه-شب-جلسه-ستاد-بحران-سلطانیه-مانع-از-سرازیر-شدن-آب-به-شهر-شدیم-تشکر-رئیس-جمهور-از-اقدامات-انجام-شده

استاندار زنجان با اشاره به بارشها در استان گفت: وضعیت تمام مناطق استان تحت کنترل است.

به گزارش موج رسا; فتح اله حقیقی در گفت وگو با خبرنگار موج رسا با اشاره به اینکه بارشها به صورت موقت ساعت 6 عصر قطع می شود، اظهار کرد: فرقی که بارشهای شب گذشته تاکنون داشته این است که این بارشها همراه با وزش باد بوده و تمهیداتی که ما اندیشیدیم این بود که تمام مسئولان در استانداری و فرمانداریها در آماده باش کامل باشند.

وی با بیان اینکه اینکه تمام اعضا در استان و شهرستانها از روز گذشته در استانداری و فرمانداریها مستقر هستند، ابراز کرد: کمیته رصد برای تمام شهرستانها ایجاد شده تا وضعیت بارندگیها را به صورت کامل رصد کنند.

استاندار زنجان بیان کرد: ما علاوه بر اطلاع رسانی صدا و سیما و هواشناسی اطلاع رسانی مخابراتی و پیامکی را برای تمام مردم استان زنجان ایجاد کرده و اطلاع رسانی لحظه ای را انجام دادیم.

وی با بیان اینکه از آغاز بارندگی ها در کشور ما بازدیدهای مختلفی را از معابر روستاها، رودخانه ها و سدهای استان داشتیم، عنوان کرد: در این خصوص یک جنب و جوش و پویایی در استان ایجاد شده است.

حقیقی خاطرنشان کرد: با اقدامات پیشگیرانه حتی کسانی که خانه هایشان در مسیر سیل قرار دارد را نیز در مدارس، حسینیه ها و مساجد اسکان دادیم.

وی با بیان اینکه شورای مدیریت بحران استان را ساعت 12 شب گذشته تشکیل دادم، عنوان کرد: بعد از این جلسه با توجه به بارش شدید باران و وزش باد بلافاصله به سلطانیه رفته و ساعت 1.5 جلسه ستاد بحران این شهرستان را تشکیل دادم که با منحرف کردن کانال یک رودخانه مانع از سرازیر شدن آب به داخل شهر شدیم.

استاندار زنجان با اشاره به اینکه بلافاصله بعد از سلطانیه راهی شهرستان طارم شده و ساعت 5 صبح جلسه ستاد بحران این شهرستان را تشکیل دادم، گفت: طغیان رودخانه قزل اوزن در طارم حالت طبیعی نداشت که اکنون بهتر شده است.

وی با تاکید بر اینکه اکنون وضعیت از نظر مدیریت تا این لحظه تحت کنترل است، عنوان کرد: تمامی مدیریت های بحران از سطح بخش تا استان در محل مستقر هستند و هر معاون بنده نیز در شهرستان دارای مشکل حضور داشته و مدیریت لازم را انجام می دهد.

حقیقی بیان کرد: آسیب هایی که در برخی روستاهای شهرستانها مشاهده می کنیم مربوط به منازل و دامداریهای کاه گلی بوده که پایداری لازم را ندارشتند و البته تعداد اینها نیز زیاد نیست. چیزی که باید گفت این است که فضا تحت کنترل بوده و مردم نیز این را احساس می کنند.

استاندار زنجان به نماس تلفنی رئیس جمهور اشاره کرد و افزود: رئیس جمهور در این تماس تلفنی از تلاشهای انجام شده در استان برای جلوگیری از بروز حوادث جانی و مالی تشکر کرد و بنده نیز گزارشی از اقدامات انجام شده دا ارائه دادم. 

وی در پایان گفت: آخرین جمع بندی را ساعت 13 در جلسه ستاد بحران استان خواهیم داشت.

//س

 

انتهای پیام/

فرم ارسال نظر