logo
امروز : جمعه ۲۱ اردیبهشت ۱۴۰۳ ساعت ۱۶:۲۱
[ شناسه خبر : ۱۰۱۵۰ ] [ مدت زمان تقریبی برای مطالعه : 2 دقیقه ]
رئیس پلیس فتا زنجان هشدار داد

کلاهبرداری بوسیله کارت‌خوان‌های سیار

کلاهبرداری-بوسیله-کارت‌خوان‌های-سیار

رئیس پلیس فتا استان زنجان در خصوص یکی از روش‌های مجرمانه برداشت از حساب به وسیله کارت خوان‌های سیار، هنگام خرید از فروشندگان سیار یا دست فروشان، به شهروندان و به ویژه مسافران هشدار داد.

محمدعلی آدینه لو در گفت‌وگو با خبرنگار موج رسا; اظهار كرد: چند سالی است استفاده از کارت‌خوان‌های سیار رو به افزایش است و استقبال هموطنان از این دستگاه باعث شده تا وقوع کلاهبرداری در این حوزه افزایش پیدا کند، در یکی از روش‌های شایع کلاهبرداری از طریق دستگاه‌های کارت خوان سیار، افراد سودجو با نصب قطعه‌ای سخت افزاری به نام "اسکیمر" اقدام به کپی برداری از اطلاعات کارت بانکی افراد می‌کنند.

وي تصريح كرد: برخی ازکلاهبرداران در پوشش فروشندگان سیار با عرضه کالاهایی با قیمت نسبتاً پایین مشتریان را ترغیب به خرید می‌کند و با پرداخت وجه از طریق کارت خوان سیار اقدام به سرقت اطلاعات مشتریان و برداشت از حساب آنها مي‌كنند.

وی تاکید کرد: مراقبت از رمز کارت بانکی و وارد کردن رمز عبور توسط مشتری می‌تواند تضمین کننده امنیت کارت بانکی وی باشد؛ چرا که حتی در صورت نصب "اسکیمر" بر روی دستگاه کارت‌خوان، بدون اطلاع از رمز عبور، امکان برداشت از حساب وی امکان پذیر نخواهد بود همچنین تغییر رمز به صورت ماهانه و دوره‌ای یکی از بهترین راه‌ها برای جلوگیری از عملی شدن اهداف مجرمان است.

رئیس پلیس فتا زنجان برای پیشگیری از گرفتار شدن در دام اسکیمر هنگام استفاده از دستگاه‌های کارت خوان هشدار داد: شهروندان مراقب باشند در خرید از دست فروشان یا افرادی که دستگاه‌های کارت خوان سیار دارند، هیچگونه قطعه اضافی و مشکوک بر روی دستگاه کارت خوان وجود نداشته باشد و رمز کارت لزوماً باید توسط شخص صاحب کارت و بصورت محرمانه وارد شود.

وی همچنین تاکید کرد همشهریان عزیز از فروشندگان معتبر خرید كرده و در صورت مشاهده موارد مشکوک مراتب را سریعا به مرکز فوریتهای پلیسی‌(110) و یاسایت پلیس فتا به نشانی www.cyberpolice.ir اطلاع دهند.

//ع

انتهای پیام/

فرم ارسال نظر