logo
امروز : دوشنبه ۳۱ اردیبهشت ۱۴۰۳ ساعت ۲:۰۲
[ شناسه خبر : ۳۷۳۹۶ ] [ مدت زمان تقریبی برای مطالعه : 2 دقیقه ]
روایت وجود مشکلات از نبود آموزشگاه رانندگی در ماهنشان؛

ماهنشان فاقد موسسه آموزش رانندگی است

ماهنشان-فاقد-موسسه-آموزش-رانندگی-است-
در شهرستان ماهنشان آموزشگاه رانندگی وجود ندارد تا افراد علاقه‌مند به رانندگی آموزش‌های لازم را فراگرفته و بتوانند گواهی‌نامه دریافت کنند و این امر شهروندان ماهنشانی را با مشکلاتی رو به رو کرده است.

به گزارش پایگاه خبری_تحلیلی «موج رسا» رانندگی خودرو بعد از پدید‌آمدن همانند خودرو، دچار تغییرات و تحولات زیادی شده و قانون‌ها و دستورالعمل‌های مختلفی برای این کار تدوین شده است، امروزه «رانندگی خودرو» کاری است که تعداد زیادی از مردم هر روز در سراسر جهان انجام می‌دهند.

بیشتر بخوانید

با اینکه رانندگی کاری است به ظاهر آسان اما در اصل حساس بوده و نیازمند دقت و حواس و تمرکز است.

با این وجود در شهر‌ها و استان‌های ایران آموزشگاه‌های متعددی وجود دارد که افراد مبتدی طی برگزاری دوره‌های آموزشی اقدام به آزمون کرده و بعد از موفقیت در آزمون گواهینامه رانندگی دریافت می‌کنند.

در این بین ماهنشان شهری است که به لحاظ جمعیتی و دوری از مرکز استان نیازمند آموزشگاه رانندگی است که افراد جهت اخذ این مدرک ارزشمند اقدام کنند.

گفتنی است طی دهه گذشته آموزشگاه رانندگی در شهرستان ماهنشان فعال بوده که این امر سبب تسهیل کار افراد می‌شد.

متاسفانه بیش از یک سال است که آموزشگاه موجود در شهرستان به تعطیلی انجامیده و افراد علاقمند در دریافت گواهینامه دچار مشکلاتی شدند.

یکی از شهروندان ماهنشانی در گفتگو با موج‌رسا ادغان کرد: بیش از یک سال است که آموزشگاه رانندگی در شهر ماهنشان تعطیل است و ما توان مراجعه به مرکز استان را نداریم چراکه هم زمان‌بر است و هم هزینه‌های زیادی می‌خواهد.

یکی دیگر از شهروندان در این باره گفت: اگر آموزشگاه در شهر وجود داشته باشد همه افرادی که علاقه‌مند هستند شرکت خواهند کرد.

وی ادامه داد: آقایان در صورت ضرورت به شهر زنجان مراجعه کرده و گواهینامه اخذ می‌کنند ولی رفت و آمد برای بانوان به مراتب سخت‌تر است و تعداد بیشتری از بانوان در مواجه با سختی از اخذ آن کناره می‌گیرند.

سید حبیب موسوی، رئیس پلیس راهور استان زنجان در رابطه با این موضوع به خبرنگار موج‌رسا گفت: آموزشگاه رانندگی خودرو و موتور سیکلت به شهر ماهنشان اختصاص یافته است.

وی افزود: آموزشگاه در حال آماده‌سازی مقدمات است، در آینده‌ای نزدیک افتتاح شده و به شهروندان ارائه خدمت خواهد کرد.

با تمام این‌ها، مردم شهرستان ماهنشان امیدوار هستند آموزشگاه رانندگی در این شهرستان راه‌اندازی شود و اندکی از دغدغه‌های مردم در این رابطه کاسته شود.

انتهای پیام/

نظرات
[ نام : بهروز احمدی ] [ ۰۹:۰۱ - ۱۴۰۳/۰۲/۱۹ ]
بسیار ممنون و سپاسگزاریم از انعکاس مشکلات شهرستان محروم و کمتر توسعه یافته ماهنشان که متاسفانه در عمل و کاغذ چنین نیست.
فرم ارسال نظر