logo
امروز : دوشنبه ۳۱ اردیبهشت ۱۴۰۳ ساعت ۲۲:۴۳
[ شناسه خبر : ۳۷۴۸۸ ] [ مدت زمان تقریبی برای مطالعه : 2 دقیقه ]
امام جمعه ابهر:

دختران چادری همانند رزمندگان در جنگ هستند

دختران-چادری-همانند-رزمندگان-در-جنگ-هستند
امام جمعه ابهر گفت: دخترانی که با چادر برای کاری بیرون می‌روند حتی اگر نیتی هم نداشته باشند مانند رزمنده‌ای هستند که در خط مقدم با دشمن می‌جنگند و تیری به قلب دشمن می‌زنند و دختران این سرزمین بدانند برای فاطمی شدن و فاطمی ماندن اسوه و الگویی چون حضرت معصومه (س) نیاز است.

به گزارش پایگاه خبری_تحلیلی «موج رسا» حجت‌الاسلام سعید مرادپور در خطبه‌های نماز جمعه این هفته ابهر ضمن تبریک آغاز دهه کرامت، ولادت حضرت معصومه (س) و روز دختر گفت: روایتی نقل شده است که امام صادق (ع) فرمودند؛ « خدا را حرمی است که مکه است، پیامبر را حرمی است که آن مدینه است و امیرالمؤمنین علیه‌السلام را حرمی است که آن کوفه است، قم کوفه کوچکی است و آگاه باشید که بهشت هشت در دارد سه در آن به سوی قم است، در آنجا زنی از فرزندان من از دنیا خواهد رفت که نامش فاطمه بنت موسی است و با شفاعت او شیعیان من وارد بهشت می‌شوند».

بیشتر بخوانید

وی افزود: این نشان‌دهنده مقام بالای حضرت معصومه (س) است و در حقیقت خدا این‌گونه قرار داده که اگر قبر فاطمه زهرا (س) پنهان است، یک فاطمه به ما داده که هنگام دلتنگی‌ها به او پناه ببریم و او را شفیع بجوییم.

امام جمعه ابهر گفت: در هفته کرامت در این جشن‌ها از گفتن فضائل اهل بیت نباید کوتاهی شود و با اقتدا به حضرات معصومین ما اخلاق کریمانه را در خود پرورش دهیم.

حجت‌الاسلام مرادپور تصریح کرد: دختران عزیز توجه بکنند روز دختر، روز ولادت حضرت معصومه (س) است، دختری که در سن جوانی به حدی از او کرامت، بزرگواری و پاکی دیده شده که لقب او را معصومه قرار دادند، در حالی که اسم ایشان فاطمه (س) بوده ولی به ایشان لقب انسان پاک، معصوم و بدون آلودگی داده‌اند، این افتخار شماست .

امام جمعه ابهر گفت: دختران عزیز توجه کنند که دشمن به پاکی، پاک‌دامنی و معصومیت شما حسادت می‌کند، شما با پاک‌دامنی، رعایت اخلاق و حدود انسانی و شرعی در اوج می‌درخشید و در دنیا مانند شما وجود ندارد، بنابراین دشمن باید شما را به آلودگی بکشاند و مانند خودش بکند.

حجت‌الاسلام مرادپور خاطرنشان کرد: دختران باید مراقب باشید که دشمنان شما را آلوده نکنند و شما این آلودگی را آزادی نپندارید، این کار دشمن همگانی کردن دختر و ناموس مردم است.

وی بیان داشت: حضرت صدیقه طاهره، حضرت زینب کبری و حضرت معصومه (س) در مقابل همین حسودان، منافقان و کوردلان ایستادگی کردند، این‌گونه افراد در گذشته هم بوده‌اند و همیشه چهره مقابل بر علیه ما توطئه داشته که ما را به طرف خودش بکشد.

امام جمعه ابهر اظهار داشت: دخترانی که با چادر برای کاری بیرون می‌روند حتی اگر نیتی هم نداشته باشند مانند رزمنده‌ای هستند که در خط مقدم با دشمن می‌جنگند و تیری به قلب دشمن می‌زنند و دختران این سرزمین بدانند برای فاطمی شدن و فاطمی ماندن اسوه و الگویی چون حضرت معصومه (س) نیاز است.

انتهای پیام/

فرم ارسال نظر