logo
امروز : جمعه ۷ اردیبهشت ۱۴۰۳ ساعت ۶:۰۰
[ شناسه خبر : ۱۰۰۵۹ ] [ مدت زمان تقریبی برای مطالعه : 3 دقیقه ]
هر خانه شهید یک جبهه فرهنگی؛

وقتی چراغ دین در حسینیه های شهدا روشن نگه داشته می شود/فعالیت 48 حسینیه شهید در زنجان

وقتی-چراغ-دین-در-حسینیه-های-شهدا-روشن-نگه-داشته-می-شود-فعالیت-48-حسینیه-شهید-در-زنجان

حسینیه های شهدا به عنوان جبهه فرهنگی محسوب می شوند که با اجرای برنامه های مختلفی فرهنگی،چراغ دین را روشن نگه می دارند.

به گزارش موج رسا; حسینیه‌ های شهدا همواره به دست مادران و پدران شهدا راه اندازی شده و برنامه های مختلف فرهنگی و مذهبی در قالب این حسینیه ها اجرا می شود.

خانواده های شهدا با راه اندازی این حسینیه ها در راستای ترویج فرهنگ ایثار و شهادت گام برداشته و خالصانه ‌ترین اقدام در مسیر ترویج ارزش‌ ها و فرهنگ شهادت را انجام می دهند.

در واقع خانواده ‌های معظم شهیدان یکی از پایه‌ های اساسی ترویج فرهنگ شهدا محسوب می شوند که برای برقراری ارتباط خانواده‌ های شهدا با یکدیگر و همچنین انتقال ارزش‌ ها به نسل جدید نقش بسزایی دارند. 

متولیان این حسینیه‌ ها والدین معظم شهدا و همسران شهدا هستند که با احداث حسینیه شهدا به نام شهید آن بیت، به انجام برنامه‌های مذهبی و فرهنگی می ‌پردازند. 

در حال حاضر 48 حسینیه شهید در استان زنجان مشغول به فعالیت هستند که بانی این حسینیه‌ ها، والدین شهدا بوده و محلی برای برپایی محفل قرآنی و روضه اهل ‌بیت(ع) محسوب می شود. 

 این حسینیه ها به‌عنوان پایگاه‌ های مردمی، فرهنگی و یا کانون فرهنگی و دینی مانند نماز جماعت، کلاس های قرآن و فوق برنامه همچون کلاس های آموزشی و ورزشی برگزار می کنند و برخی از این حسینیه ها اقدام به کارهای عام المنفعه مانند تهیه جهیزیه، کمک به افراد بی بضاعت و می کند که عمدتا فعالیت های آنها در راستای ترویج فرهنگ ایثار و شهادت و مبارزه با تهاجم فرهنگی دشمن است.

مدیرکل بنیاد شهید و امور ایثارگران استان زنجان با بیان اینکه حسینیه‌ های شهدا به‌ عنوان یک پایگاه مردمی‌ مروج افکار بلند شهدا محسوب می شوند، ادامه داد: می‌ توان از ظرفیت این مکان‌ های مقدس برای اشاعه ارزش‌ های دینی و اسلامی استفاده کرد.

علی کاظمی ادامه داد: بی‌ تردید ترویج فرهنگ ایثار و شهادت در جامعه و زنده نگه ‌داشتن یاد و نام شهدا، باعث بقا نظام و انقلاب اسلامی می شود و خانواده های شهدا با درک این موضوع این حسینیه ها را راه اندازی کرده اند.

وی گفت: خانواده های شهدا با راه اندازی این حسینیه ها دین خود را به شهدا ادا می کنند که به همین منظور برنامه چلچراغ حسینی در راستای معرفی مادران شهدا که خانه خود را تبدیل به حسینیه شهدا کرده ‌اند، برای نخستین ‌بار در زنجان برگزار شد.

این مسئول خاطرنشان کرد: خانواده های شهدا با راه اندازی این حسینیه ها چراغ دین را روشن نگه داشتند چرا که مادران شهدا پس از تحمل داغ فرزندان ‌شان و برای دفاع از انقلاب و پاسداشت از ارزش‌ های دینی، خانه‌های خود را محلی برای برپایی محفل قرآنی و روضه اهل‌بیت(ع) کرده‌اند.

وی گفت: خون شهدا نشات گرفته از قیام امام حسین (ع) است، هر خانه شهید به عنوان یک جبهه فرهنگی و هر یک از اعضای خانواده شهدا به عنوان یک افسر جنگ ‌نرم به شمار می ‌رود تا بتوانیم فرهنگ ایثار و شهادت را در جامعه ترویج دهیم.

وی با اشاره به اینکه حسینیه‎ های شاهد در طول سال و به ویژه در مناسبت‎ ها، برنامه‎ های مختلف از جمله برنامه‎ های تربیتی و مهارتی برگزار می ‎کنند، یادآورشد: در ایام محرم و صفر نیز این حسینیه‎ ها میزبان عزاداران حسینی با مراسم‎ های باشکوه عزاداری هستند.

مدیر کل بنیاد شهید و امور ایثارگران استان زنجان با بیان اینکه برگزاری مراسم دعای پر فیض توسل، ندبه و زیارت عاشورا از مهم‎ ترین برنامه‎ های هفتگی حسینیه‎ های شاهد استان است، گفت:فعالیت حسینیه‎ ها محوری ‎ترین فعالیت فرهنگی در محله‎ های استان است.

وی خاطرنشان کرد: اکثر خانه‎هایی که به عنوان حسینیه شاهد مزین شده ‎اند، منازلی هستند که خود شهدا در آنجا تربیت یافته و بزرگ شده‎ بودند.//ن

انتهای پیام/

فرم ارسال نظر