logo
امروز : یکشنبه ۹ اردیبهشت ۱۴۰۳ ساعت ۰:۰۸
[ شناسه خبر : ۳۶۴۳۵ ] [ مدت زمان تقریبی برای مطالعه : 2 دقیقه ]
رئیس اداره میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری شهرستان ابهر خبر داد:

اسکان ۱۲۰۷ نفر در هتل‌ها و مراکز اقامتی ابهر

اسکان-۱۲۰۷-نفر-در-هتل‌ها-و-مراکز-اقامتی-ابهر
رئیس اداره میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری شهرستان ابهر گفت: تا روز هشتم فروردین سال‌جاری هزار و ۲۰۷ نفر در هتل‌ها و مراکز اقامتی رسمی ابهر اسکان داشتند.

امیر علیمحمدی در گفتگو با خبرنگار پایگاه خبری_تحلیلی «موج رسا» گفت: اسکان مسافران نوروزی از ۲۵ اسفندماه سال گذشته تا ۸ فروردین امسال در شهرستان ابهر بیش از هزار و ۲۰۷ نفر بوده که در سامانه جانا وزارت میراث‌ فرهنگی نیز ثبت شده است.

بیشتر بخوانید

وی افزود: ظرفیت پذیرش شامل هتل‌ها، مراکز اقامتی آموزش و پروش، امامزادگان و اقامتگاه‌های سنتی و رسمی است.

علیمحمدی با بیان اینکه مجموع اتاق‌های اقامتی شهرستان ۱۵۵ مورد با ۳۱۵ تخت و ۱۸۰ مورد کف‌خواب است، گفت: به منظور رعایت حقوق مسافران همچنین حق انتخاب و تسهیل در اقامت، ظرفیت‌های بخش خصوصی و مراکز اقامتی رسمی در حوزه گردشگری خواهد بود.

رئیس میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری شهرستان ابهر با بیان اینکه ۷۱۵ مورد بازدید از واحدهای صنفی و تأسیسات گردشگری، بازرسی به عمل آمده است، گفت: ۳۵ مورد از این بازدیدها مربوط به تأسیسات گردشگری تحت نظارت این اداره بوده‌اند. در این نظارت که با همکاری دستگاه‌های متولی و عضو ستاد اجرایی انجام گرفته تا به حال ۷ غذاخوری و یک سفره‌خانه نیز پلمب شده‌اند.

علیمحمدی عنوان کرد: ستاد اجرایی خدمات سفر شهرستان در روزهای اول فروردین در محل مجتمع گردشگری پاسارگاد غرفه‌هایی از تولیدات هنرمندان و صنعتگران شهرستانی را ایجاد کرد که مورد بازدید مسافران قرار گرفت.

دبیر ستاد اجرایی خدمات سفر شهرستان ابهر تأکید داشت: یکی از کمیته‌های بسیار فعال ستاد اجرایی خدمات سفر، کمیته جمعیت هلال‌احمر بوده است که دارای اکیپ سیار و ثابت به صورت شبانه‌روزی به مسافران خدمات ارائه داده‌اند، از جمله این خدمات در این چند روز اول تعطیلات استفاده ۳۸۵ نفر از غرفه کودک، ۲۸۷ نفر از غرفه نماز و فرهنگی، ۱۸۸نفر از طرح یاس، ۳۷۳ نفر از غرفه کنترل و فشارخون و همچنین ۳۲۱ نفر از کمک‌های اولیه این کمیته بهره لازم را برده‌اند.

وی در پایان افزود: جا دارد از رؤسای کمیته‌های ستاد اجرایی شهرستان که به مسافران نوروزی و گردشگران خالصانه و خاضعانه ارائه خدمت می‌کنند تشکر و دست مریزاد عرض کنم.

انتهای پیام/

فرم ارسال نظر