logo
امروز : یکشنبه ۱۶ اردیبهشت ۱۴۰۳ ساعت ۲۰:۴۲

فرهنگی و اجتماعی

روستای رَز ماهنشان در غبار فراموشی

روستای رز با تعداد ۴۵ خانوار و جمعیتی بالغ بر ۱۳۰ نفر در ۲۲ کیلومتری شهرستان ماهنشان واقع شده است که مردمان آن از مشکلاتی از قبیل نبود آنتن تلفن‌های همراه، آسفالت نبودن جاده‌‌های ارتباطی و غیره در مشقت و سختی هستند.

بارش‌های پراکنده زنجان را فرا می‌گیرد

کارشناس پیش‌بینی اداره کل هواشناسی استان زنجان با بیان اینکه دمای هوا طی امروز و فردا تغییرات چندانی نخواهد داشت اما در روز دوشنبه بطور نسبی کاهش می‌یابد گفت: بارش‌های پراکنده زنجان را فرا می‌گیرد.

کلیدهای قوت در فضای مجازی

قوت در فضای مجازی یکی از حیاتی‌ترین نیازهای کشور برای قوی شدن است. روایت‌سازی، شناخت الزامات و تکنیک‌های تولید محتوا و جریان شناسی از جمله کلید‌های قوی شدن در فضای مجازی است.

کتاب دانایی و نادانی در روزگار شبکه‌های اجتماعی

در کتاب دانایی و نادانی در روزگار شبکه‌ها، «دکتر شاهو صبار»، عضو هیئت علمی دانشگاه تهران برخی مهارت‌های عملی را آموزش می‌دهد تا به کمک آن‌ها تلاش کنیم که عصر اینترنت و شبکه‌های اجتماعی به ابزار افزایش دانایی ما تبدیل شود.

کشاورزانی که با رهاسازی نایلون‌ها تنفس خاک را می‌گیرند

امروزه استفاده از پلاستیک در همه جوانب زندگی بسیار کاربردی است که این امر حتی در زمینه کشاورزی نیز بسیار چشمگیر بوده اما عدم جمع‌آوری و رها‌سازی آن در طبیعت ممکن است تبعات جبران‌ ناپذیری را به بار می‌آورد.