logo
امروز : شنبه ۲۹ اردیبهشت ۱۴۰۳ ساعت ۱۹:۳۶
[ شناسه خبر : ۳۷۳۵۷ ] [ مدت زمان تقریبی برای مطالعه : 1 دقیقه ]
معرفی کتاب؛

کتاب دانایی و نادانی در روزگار شبکه‌های اجتماعی

کتاب-دانایی-و-نادانی-در-روزگار-شبکه‌های-اجتماعی
در کتاب دانایی و نادانی در روزگار شبکه‌ها، «دکتر شاهو صبار»، عضو هیئت علمی دانشگاه تهران برخی مهارت‌های عملی را آموزش می‌دهد تا به کمک آن‌ها تلاش کنیم که عصر اینترنت و شبکه‌های اجتماعی به ابزار افزایش دانایی ما تبدیل شود.

به گزارش پایگاه خبری_تحلیلی «موج رسا» امروزه سواد رسانه‌ای از موضوعات بسیار مورد گفت‌وگوست، در زمانی که شبکه‌های اجتماعی، اینترنت، ماهواره و شبکه‌های تلویزیونی ما را زیر بارانی از اطلاعات درست و نادرست قرار داده‌اند و به سادگی نمی‌توانیم میزان درستی و دقت این مطالب را بسنجیم، سواد رسانه‌ای اهمیتي بیش از پیش یافته است. در این کتاب، «دکتر شاهو صبار»، عضو هیئت علمی دانشگاه تهران به واکاوی این مسئله می‌پردازد و برخی مهارت‌های عملی را آموزش می‌دهد تا به کمک آن‌ها تلاش کنیم که عصر اینترنت و شبکه‌های اجتماعی به ابزار افزایش دانایی ما تبدیل شود.

بیشتر بخوانید

این کتاب، در روزگار شبکه‌ها؛ مقدمه‌ای بر شناخت پیام‌های درست و نادرست در عصر اطلاعات می‌پردازد و با زبانی ساده و بیان مثال‌ها و شواهد متعدد، مهارت‌هایی عملی سواد رسانه‌ای را به ما بیاموزد تا با بهره‌گیری از آن‌ها بتوانیم عصر اینترنت و شبکه‌های اجتماعی را به ابزار افزایش دانایی تبدیل کنیم، نه سردرگمی و انباشت افکار نادرست در ذهن.

این اثر در ۱۰ فصل با عناوین: «مقدمه‌ای بر چالش دانایی در عصر اطلاعات، توشه ما از عصر دانش چیست؟، نگاهی به الگوهای محتوایی تکراری و ضعف‌های منطقی، آیا همه چیز علم است؟، سوگیری‌ها: دام‌هایی که در مسیر استدلال‌های ما تنیده‌اند، ادعاهای خارق‌‌العاده و شواهد خارق‌‌العاده، نقش داستان‌ها و تجربه‌های فردی در اثبات، مفاهیم علمی مورد سوءاستفاده، داستان تحول علم پزشکی، در باب فروتنی: آیا باید بدانیم؟» به برخی از چالش‌های مهم جامعه‌ی امروز در مواجهه با اطلاعات و پیام‌ها می‌پردازد.

انتهای پیام/

فرم ارسال نظر