logo
امروز : شنبه ۸ اردیبهشت ۱۴۰۳ ساعت ۱۳:۴۸
[ شناسه خبر : ۳۶۴۱۵ ] [ مدت زمان تقریبی برای مطالعه : 1 دقیقه ]
دبیر ستاد اجرایی خدمات سفر استان زنجان خبر داد:

آثار تاریخی زنجان، جزو ۲۰ درصد پربازدیدترین‌ها

آثار-تاریخی-زنجان،-جزو-۲۰-درصد-پربازدیدترین‌ها
دبیر ستاد اجرایی خدمات سفر استان زنجان گفت: طبق آمارهای رسمی گنبد سلطانیه، موزه مردم‌شناسی و رختشویخانه زنجان جزو ۲۰ درصد آثار پر بازدید کشور تا پنجم فروردین‌ماه شناخته شدند.

به گزارش پایگاه خبری_تحلیلی «موج رسا» به‌ نقل از روابط‌عمومی اداره‌کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان زنجان، سید سعید صفوی اظهار داشت: در میان ۲۵۹ موزه و پایگاه، سه بنای شاخص این استان از جمله گنبد سلطانیه، موزه مردم‌شناسی و رختشویخانه زنجان طبق آمارهای رسمی جزو ۲۰ درصد آثار پر بازدید کشور تا پنجم فروردین‌ماه شناخته شدند. 

بیشتر بخوانید

دبیر ستاد اجرایی خدمات سفر استان زنجان با بیان اینکه برمبنای آمارهای رسمی زنجان رتبه ۱۲ کشوری را در بلیت فروشی برای بازدید از اماکن تاریخی و موزه‌های استان کسب کرده است، افزود: از ۲۴ اسفندماه تا روز گذشته تقریبا حدود یک و نیم میلیون تردد در سطح استان را شاهد بودیم، البته به دلیل تقارن بهار قرآن با بهار طبیعت ۱۰ تا ۱۲ درصد ترددها نسبت به سال قبل کاهش پیدا کرده و این در ایام ماه مبارک رمضان طبیعی است. 

وی در ادامه با اشاره به اینکه با توجه به رصدی که به صورت دقیق از اقامتگاه‌های رسمی انجام شده است استان زنجان طی ۶ ماه گذشته میزبان گردشگران و مسافرانی از ۶۲ کشور دنیا بوده است، گفت: بیشتر این گردشگران از کشورهای چین، عراق، ترکیه، روسیه و… در استان زنجان حضور یافته‌اند. 

صفوی با بیان اینکه با قدری سرمایه‌گذاری بیشتر می‌توانیم سهم خودمان را از میزان گردشگری بالا ببریم، ادامه داد: بعد از لغو روادیدهای که توسط دولت انجام شد ما در اسفندماه سال گذشته شاهد حضور گردشگران از سه کشور بودیم.

انتهای پیام/

فرم ارسال نظر