logo
امروز : سه شنبه ۱۱ اردیبهشت ۱۴۰۳ ساعت ۱۰:۴۵
[ شناسه خبر : ۳۶۸۷۴ ] [ مدت زمان تقریبی برای مطالعه : 2 دقیقه ]
رئیس بنیاد مسکن شهرستان ماهنشان:

۸۶ درصد از اماکن روستایی شهرستان ماهنشان صدور سند شدند

۸۶-درصد-از-اماکن-روستایی-شهرستان-ماهنشان-صدور-سند-شدند
رئیس بنیاد مسکن شهرستان ماهنشان با بیان اینکه ۸۶ درصد اماکن روستایی شهرستان ماهنشان صدور سند شده‌اند گفت: از آغاز این طرح تاکنون ۷ هزار و ۳۴۰ جلد سند مالکیت صادر شده است.

صمد نجفلی در گفتگو با خبرنگار پایگاه خبری_تحلیلی «موج رسا» گفت: صدور سند اماکن مسکونی داخل روستاها از سال ۱۳۸۴ با همکاری بنیاد مسکن و اداره ثبت اسناد آغاز شد، طی ۱۸ سال اجرای این طرح تاکنون از ۹۶ روستای بالای ۲۰ خانوار شهرستان ماهنشان ۷۷ روستا با درصدی بالغ بر ۸۶ درصد اماکن روستایی شهرستان به تعداد ۷ هزار و ۳۴۰ جلد سند مالکیت صادر شده است.

بیشتر بخوانید

وی ادامه داد: لازم به توضیح است که از این تعداد سند صادره تعداد ۳ هزار و ۸ جلد سند طی سه سال اخیر صادر بوده است، که رشد قابل توجهی را طی این سه سال داشتیم.

رئیس بنیاد مسکن شهرستان ماهنشان افزود: در طول سال ۱۴۰۲ شهرستان ماهنشان با صدور یک هزار و ۳۷۰ جلد سند مالکیت روستایی رتبه اول استان را کسب نمود که نسبت به سال ۱۴۰۱ رشد 2 برابری را شاهد بودیم.

وی اظهار کرد: از مزایای دریافت سند مالکیت روستایی می‌توان گفت باعث تثبیت و تضمین مالکیت روستاییان بودن و باعث هویت‌بخشی و ارزش دادن به خانه‌های روستایی می‌شود.

نجفلی بیان کرد: استفاده از این سند به عنوان ضامن معتبر جهت اخذ تسهیلات نیز از مزایای صدور سند مالکیت روستایی است.

وی یاد‌آور شد: بهره‌مندی از این اسناد باعث کاهش اختلافات ملکی و در نهایت کمک به توسعه پایدار روستاها کمک خواهد کرد.

رئیس بنیاد مسکن شهرستان ماهنشان بیان کرد: هزینه صدور اسناد بر اساس مساحت ملک مطابق دستورالعمل محاسبه می‌شود و در مرحله تشکیل پرونده از متقاضیان اخذ می‌شود.

وی با بیان اینکه سند مالکیت برای شهر‌های زیر ۲۵ هزار نفر که در سطح شهرستان ماهنشان برای شهر‌‌های ماهنشان و دندی صادر شده است، یادآور شد: برای روستاها نیز روستاهای بالای ۲۰ خانوار می‌توانند از طرح صدور سند مالکیت بهره‌مند شوند.

نجفلی با تاکید براینکه افراد برای دریافت و صدور سند مالکیت در روستاها با درخواست شورای اسلامی و جمعی از اهالی تحویل بنیاد مسکن می‌شود، بیان کرد: بعد از این مرحله بنیاد مسکن نسبت به نقشه‌برداری روستا اقدام می‌کند سپس نقشه به اداره ثبت اسناد ارسال می‌شود.

وی افزود: پس از بررسی و تایید نقشه توسط کارشناسان اداره ثبت، بنیاد مسکن اقدام به جمع آوری و تشکیل پرونده متقاضیان می‌کند‌.

رئیس بنیاد مسکن شهرستان ماهنشان تاکید کرد: در روستاهای صعب‌العبور و دور دست شهرستان، بنیاد مسکن با حضور در روستاها اقدام به تشکیل پرونده می‌کند.

وی افزود: این نهاد گاها با همکاری دهیاری روستاها به جمع آوری پرونده‌ها اقدام می‌کند و یا در روستاهای نزدیک ماهنشان و یا شهرستان ماهنشان و یا شهر دندی با مراجعه به بنیاد مسکن به تشکیل پرونده دریافت سند اقدام کنند.

انتهای پیام/

فرم ارسال نظر