logo
امروز : جمعه ۷ اردیبهشت ۱۴۰۳ ساعت ۱۰:۴۹
[ شناسه خبر : ۸۹۰۶ ] [ مدت زمان تقریبی برای مطالعه : 2 دقیقه ]
مدیرعامل جمعیت هلال احمر استان زنجان خبرداد

اعزام تیم های جمعیت هلال احمر زنجان به مناطق زلزله زده/ بیستمین مانور سراسری زلزله در مدارس زنجان برگزار می شود

اعزام-تیم-های-جمعیت-هلال-احمر-زنجان-به-مناطق-زلزله-زده-بیستمین-مانور-سراسری-زلزله-در-مدارس-زنجان-برگزار-می-شود

مدیرعامل جمعیت هلال احمر استان زنجان گفت: تیم های جمعیت هلال احمر استان زنجان به مناطق زلزله زده برای خدمات رسانی اعزام شدند.

به گزارش موج رسا; زلزله‌ای ۶.۳ ریشتری در عمق ۵ کیلومتری کرمانشاه را لرزاند

این زمین‌لرزه در ۲۷ کیلومتری گیلانغرب، ۳۲ کیلومتری سرپل ذهاب و ۳۳ کیلومتری قصر شیرین در ساعت ۲۰:۰۷ دقیقه رخ داده است.

درپی زلزله در کرمانشاه مدیرعامل جمعیت هلال احمر استان زنجان گفت: تیم واکنش سریع، تیم آوار،  تیم اسکان و تیم آنست با تمام تجهیزات آماده اعزام به منطقه زلزله زده هستند .

میرزایی تصریح کرد: به محض اعلام نیاز سازمان امداد و نجات جمعیت هلال احمر کشور نیروهای عملیاتی به منطقه اعزام خواهند شد .

وی در ادامه از برگزاری بیستمین مانور سراسری زلزله با شعار مدرسه ایمن، جامعه تاب آور با همکاری آموزش و پرورش استان، مدیریت بحران استان، استانداری زنجان، پژوهشگاه بین المللی زلزله شناسی و مهندسی زلزله، سازمان نوسازی، توسعه و تجهیزمدارس استان، صدوسیمای مرکز زنجان و جمعیت هلال احمر برگزار خواهد شد .

وی به نقش مدارس و محلات در این مانوراشاره کرد و گفت: در طراحی سناریو مانور سعی شده از مدارس به‌عنوان پایگاه پیشگیری و مدیریت بحران محدوده مجاور مدرسه استفاده شود و اهالی محلات نیز به‌عنوان اولین نفرات درگیر در زلزله با کسب توانمندی‌های امدادی و فراگیری مدیریت بحران در مواقع بحران، خود بتوانند به یکدیگر کمک کنند.

این مسئول افزود: این مانور با هدایت و همکاری سه معاونت امداد و‌ نجات، امور جوانان و‌ آموزش و‌ پژوهش جمعیت هلال احمراستان  و همکاری دستگاه‌های مرتبط برگزار می‌گردد.

میرزایی خاطرنشان کرد: در مرکز استان نیز تمهیداتی اندیشیده شده که با هدف گسترش آموزش خودامدادی بین دانش‌آموزان، طی دو روز تمامی مربیان امداد، پرورشی و‌ بهداشت و‌ مدیران مدارس آموزش‌های لازم را فراگرفته و‌ به دانش‌آموزان انتقال دهند.

وی گفت: اعضای کانون‌های دانش‌آموزی جمعیت هلال احمر در سراسر استان با پوشش کاور هلال احمر تحت عنوان گروه قرمز، اقدامات خود را در مانور به انجام می‌رسانند.

مدیرعامل جمعیت هلال احمر استان زنجان ادامه داد: از آنجا که هدف و رویکرد فعلی مانور محله‌ محوری است بایستی این مانور بدون مداخله نهادهای امدادی برگزار، و تلاش می‌شود با واقعیت سوانح همخوانی داشته باشد و مردم محلات درگیر این مانور شوند.//ن

انتهای پیام/

فرم ارسال نظر