logo
امروز : شنبه ۸ اردیبهشت ۱۴۰۳ ساعت ۱۸:۰۸
[ شناسه خبر : ۸۷۵۹ ] [ مدت زمان تقریبی برای مطالعه : 2 دقیقه ]
همزمان با 29 آبان ماه؛

مجهزترین مرکز دیالیز خیرساز شمالغرب در زنجان افتتاح می شود/هزینه کرد 4 میلیارد تومانی برای خرید تجهیزات

مجهزترین-مرکز-دیالیز-خیرساز-شمالغرب-در-زنجان-افتتاح-می-شود-هزینه-کرد-4-میلیارد-تومانی-برای-خرید-تجهیزات

مدیر انجمن خیریه حمایت از بیماران کلیوی استان زنجان گفت: همزمان با 29 آبان ماه؛مجهزترین مرکز دیالیز خیرساز شمالغرب کشور در زنجان افتتاح می شود.

 محمدرضا طهماسبی امروز در گفت وگو با خبرنگار موج رسا; با اشاره به فعالیت های انجمن خیریه حمایت از بیماران کلیوی استان زنجان،اظهار داشت: این انجمن از سال 60 فعالیت خود را با پنج بیمار دیالیزی آغاز کرد.

وی با بیان اینکه بیماران دیالیزی استان در آن زمان به استان قزوین رفت و آمد می کردند، افزود: به دلیل سختی های موجود، در سال 63 اولین دیالیز در مرکز شهید بهشتی زنجان با کمترین امکانات راه اندازی شد.

این مسئول خاطرنشان کرد: برای حمایت از بیماران کلیوی خیریه حمایت از بیماران تشکیل و در سال 70 با اخذ مجوز رسمی از انجمن مرکزی حمایت از بیماران کلیوی فعالیت های این انجمن در زنجان آغاز شد.  

این مسئول با اشاره به آغاز فعالیت مرکز دیالیز انجمن کلیوی استان از سال 95،ادامه داد: مجهزترین مرکز دیالیز خیرساز شمالغرب کشور در همایش "لبخند خدا" آبان ماه سال جاری افتتاح می شود.

طهماسبی خاطرنشان کرد: این مرکز شامل بخش های اداری، آموزشی و تحقیقاتی است.

مدیر انجمن خیریه حمایت از بیماران کلیوی استان زنجان  از احداث 13سوئیت توسط خیرین در طبقه فوقانی ساختمان انجمن کلیوی استان خبرداد و گفت: برنامه تکمیل و تجهیز بخش های تخصصی در طبقه همکف این ساختمان سال آینده انجام می شود.

 طهماسبی با اشاره به نامگذاری روز  سه شنبه ( 29 آبان ) با عنوان روز انجمن کلیوی و توسعه خدمات درمانی،یادآور شد: در این روز آیین بهره برداری رسمی از مرکز دیالیز انجمن کلیوی زنجان به عنوان مجهزترین مرکز دیالیز شمالغرب کشور برگزار می شود.

وی با بیان اینکه تمام دستگاه های این مرکز  با استانداردهای روز مطابقت داشته  و از کشور آلمان خریداری شده است،گفت: این تجهیزات با هزینه ای بیش از چهار میلیارد تومان خریداری شده است.

این مسئول بیان داشت:هر دستگاه دیالیز 65 میلیون تومان خریداری شده که در حال حاضر قیمت آن 250 میلیون تومان است.//ن

 

انتهای پیام/

فرم ارسال نظر