logo
امروز : شنبه ۸ اردیبهشت ۱۴۰۳ ساعت ۲:۰۱
[ شناسه خبر : ۸۴۵۶ ] [ مدت زمان تقریبی برای مطالعه : 3 دقیقه ]
به پاس نیم قرن تلاش علمی و شاگرد پروری؛

مراسم نکوداشت حجت الاسلام ابوطاهر علوی، در زنجان برگزار شد/ضرورت تسلط طلاب و مبلغان دینی به ابزارهای روز

مراسم-نکوداشت-حجت-الاسلام-ابوطاهر-علوی،-در-زنجان-برگزار-شد-ضرورت-تسلط-طلاب-و-مبلغان-دینی-به-ابزارهای-روز-

به پاس نیم قرن تلاش علمی و شاگرد پروری؛مراسم نکوداشت حجت الاسلام حاج سید ابوطاهر موسوی علوی با حضور مسئولان زنجانی برگزار شد.


به گزارش موج رسا; مراسم نکوداشت حجت الاسلام حاج سید ابوطاهر موسوی علوی، با حضور آیت الله حسینی بوشهری،رئیس شورای عالی حوزه های علمیه امروز در سالن جهاد کشاورزی زنجان برگزار شد.

در این مراسم همچنین آیت الله خاتمی، نماینده ولی فقیه در استان زنجان و رئیس کل دادگستری استان و جمعی از مسئولان حضور داشتند.

حجت الاسلام حسن بیات، مدیر حوزه های علمیه استان زنجان،در مراسم نکوداشت عالم ربانی مرحوم حجت الاسلام حاج سید ابوطاهر موسوی علوی با تسلیت ایام حزن اهل بیت(ع) اظهار داشت:پیش از این پنج مراسم نکوداشت برای عالمان و روحانیون زنجانی برگزار شده است.

وی با بیان اینکه مراسم نکوداشت آیت الله خاتمی، آیت الله محمدی اصل، آیت الله سلیمی، آیت الله یکتایی و آیت الله بیات برگزار شده است، افزود: این برنامه به منظور نکوداشت تلاش های این بزرگان در راه دین و دیانت برگزار شده است.

حجت الاسلام بیات خاطرنشان کرد: قرار بود این مراسم در زمان حیانپت ایشان برگزار شود که به دلیل بیماری آن مرحوم، این مراسم امروز برگزار شد.

وی به حدیثی از پیامبر گرامی اسلام(ص) اشاره کرد و گفت: در این حدیث پیامبر می فرمایند:" تمام اهل زمین و آسمان برای معلمانی که در مسیر خیر حرکت می کنند، استغفار می فرستند".

مدیرحوزه علمیه استان زنجان از مرحوم حجت الاسلام علوی به عنوان یکی از مصادیق این حدیث عنوان کرد و افزود: این مرحوم بیش از نیم قرن تلاش علمی و شاگردپروری را در دفتر زندگی پربار خود به ثبت رسانده است که در سایه خیرخواهی و تلاش به این مقام و درجه علمی رسیدند.

حجت الاسلام بیات با اشاره به اینکه رسالت امروز طلاب و روحانیون سنگین است،ادامه داد: دشمن از تمام تکنولوژی و ابزارهای روز برای ضربه زدن به دین اسلام استفاده می کنند که ضروری است طلاب و مبلغان دینی به ابزارهای روز تسلط داشته باشند.

به گفته وی، اگر امروز دشمن از ماهواره ها و فضای مجازی، دین و دیانت را تهدید می کند، باید روحانیون از این راه وارد شوند و به دشمنان ضربه بزنند.

گفتنی است،حجت‌الاسلام «سید ابوطاهر موسوی» در سال 1317 در زنجان متولد شد. وی از کودکی به فعالیت‌های قرآنی علاقه‌مند بود اما برای اینکه آرزوی دیرینه پدرش را برآورده کند در سال 1338 به حوزه علمیه قم رفت تا ضمن کسب توانمندی و مهارت در عرصه‌های دینی و قرآنی بتواند لباس پیغمبری بر تن کند.

حجت‌الاسلام علوی پس از بهره‌گیری از محضر علما و مطالعه کتاب‌های دینی مختلف به تفسیر قرآن کریم علاقه‌مند شد به همین جهت برای کسب دانش در این عرصه در جلسات تفسیر آیات عظام حضور می‌یابد.

وی در حین حضور در کلاس‌های مختلف دینی، با وجود خفقان دوران ستم‌شاهی بدون ترس از رژیم طاغوت جلسات قرآنی نیز برگزار می‌کرد.

این چهره قرآنی پس از اینکه از قم به زنجان بازگشت همواره سعی در تربیت فعالان قرآنی کرد تا اینکه پس از پیروزی انقلاب اسلامی و توسعه برنامه‌های قرآنی فعالیت‌های خود را گسترده‌تر کرد.

وی با اشاره به اهمیت ترویج فرهنگ قرآنی در کشور و جهان، می‌گوید: امام خمینی(ره) از مهجوریت قرآن پرده برداشت و پس از ایشان نیز رهبر معظم انقلاب اسلامی راه ایشان را ادامه دادند تا جایی که در هفته‌های اخیر با نوشتن نامه‌ای به جوانان اروپا و آمریکا آنها را با حقیقت دین اسلام آشنا کردند.

گفتنی است این عالم بزرگوار سرانجام در تاریخ 11 آذر ماه سال 1396 ندای حق را لبیک گفت.//ن

 

 

انتهای پیام/

فرم ارسال نظر