logo
امروز : جمعه ۷ اردیبهشت ۱۴۰۳ ساعت ۲۱:۵۸
[ شناسه خبر : ۷۷۴۵ ] [ مدت زمان تقریبی برای مطالعه : 2 دقیقه ]
دبیر کل کمسیون ملی یونسکو در ایران:

آثار شیخ اشراق در قالب فیلم کوتاه و داستان ساخته می‌شود

آثار-شیخ-اشراق-در-قالب-فیلم-کوتاه-و-داستان-ساخته-می‌شود

دبیر کل کمسیون ملی یونسکو در ایران با اشاره به ترسیم تصویری از شیخ اشراق گفت: آثار شیخ اشراق در قالب فیلم کوتاه و داستان ساخته می‌شود.

به گزارش موج رسا; حجت‌اله ایوبی امروز در جمع خبرنگاران با اشاره به اینکه امروز در تمبر شیخ اشراق در زنجان رونمایی می‌شود اظهار کرد: در صدد این هستیم مسابقه‌ای مبنتی بر نور را با نمادی از فلسفه اشراق در سطح کشور برگزار کنیم.

وی تصریح کرد: با نقاشان بزرگ کشور در حال رایزنی هستیم تا چهره قابل قبولی از شیخ اشراق ترسیم شود. برای اینکه در حال حاضر عکس‌هایی که وجود دارد عکس‌های متفاوتی بوده و خیلی از این عکسها مورد قبول نیست.

دبیر کل کمسیون ملی یونسکو در ایران با اشاره به اینکه برای چاپ آثار باقی مانده از شیخ اشراق اقداماتی در حال انجام است افزود: برای گروه کودک نیز ساده سازی قصه‌های کوتاه باقی مانده از شیخ اشراق انجام می‌شود.

وی بیان کرد: بعد از ساده سازی قصه‌ها از ظرفیت فیلم سازان جوان نیز برای ساخت فیلم کوتاه استفاده می‌شود.

ایوبی افزود: در تدارک ایجاد نمایشگاه عکس و پوستر از فلسفه اشراق را در برنامه‌ داریم.

وی افزود: همچنین پیشنهاد می‌کنم در تولد شیخ اشراق جشنوار نور نیز در سطح استان زنجان نیز نظیر جشنواره‌ای که هر ساله در لیون فرانسه برگزار شود.

دبیر کل کمسیون ملی یونسکو در ایران در مورد چالش‌های فرهنگی در مسیر یونسگو بیان کرد: کار فرهنگی کلا کار پر چالشی بوده و در یونسکو چالش آنچنانی وجود ندارد کمبود امکانات وجود دارد که فکر میکنم اگر بخش‌های مختلف خصوصی و دولتی اگر مطلع شوند کارهای خوبی در حال انجام است فکر میکنم کمک‌های لازم انجام شود.

وی بیان کرد: کار فرهنگی ظرافت و چالش‌هایی را دارد که امیدواریم در آینده هیچ چالشی نباشد.

//ع

انتهای پیام/

فرم ارسال نظر