logo
امروز : سه شنبه ۱۱ اردیبهشت ۱۴۰۳ ساعت ۶:۱۵
[ شناسه خبر : ۷۶۸۵ ] [ مدت زمان تقریبی برای مطالعه : 3 دقیقه ]
فرماندار زنجان در گفت‌وگو با موج رسا:

کارهای عمرانی پروژه پیاده‌راه زنجان نباید خللی در فعالیت بازاریان و کسبه ایجاد کند/ کارهای عمرانی پروژه تا آغاز محرم به اتمام می‌رسد

کارهای-عمرانی-پروژه-پیاده‌راه-زنجان-نباید-خللی-در-فعالیت-بازاریان-و-کسبه-ایجاد-کند-کارهای-عمرانی-پروژه-تا-آغاز-محرم-به-اتمام-می‌رسد

فرماندار زنجان گفت: کارهای عمرانی پروژه پیاده‌راه زنجان نباید خللی در فعالیت بازاریان و کسبه ایجاد کند.

رضا عسگری در گفت‌وگو با خبرنگار موج رسا; با اشاره به پروژه پیاده راه زنجان اظهار کرد: ما جلسات مختلفی را با بازاریان و کسبه در این خصوص برگزار کرده‌ایم و طرح را توجیه کرده و  توضیحات لازم را داده‌ایم.

وی با بیان اینکه قبل از اعتراض برخی کسبه به پیاده راه سبزه میدان تا چهار راه ما به دوستان شهرداری تاکید کرده بودیم که این مسیر نباید به صورت کامل به پیاده راه تبدیل شود، ابراز کرد: مسئولان شهرداری نیز همان موقع طرح را اصلاح کرده و قرار بر این شد تا مسیر به صورت کامل مسدود نشود.

فرماندار زنجان با اشاره به اینکه در ساعاتی از روز طرح ترافیکی ویژه در این مسیر اجرا خواهد شد، عنوان کرد: این محدودیت برای خودروهایی غیر از حمل و نقل عمومی است، اما باید این را نیز مورد توجه قرار دهیم که پیاده رو این مسیر در برخی ساعات جوابگو نیست و ما ترافیک عابر را در پیاده‌رو سبزه میدان تا چهار راه داریم و به همین خاطر نیازمند اصلاحاتی در این زمینه بودیم.

وی با بیان اینکه افزایش عرض پیاده‌رو این مسیر در دستور کار قرار دارد، خاطرنشان کرد: مسیر سواره‌رو همچنان در این مسیر حفظ خواهد شد و در برخی ساعات حتی تمامی خودروها اجازه عبور خواهند داشت.

عسگری با اشاره به اینکه کارت‌های تردد به ساکنین این محل ارائه خواهد شد تا مشکلی در این زمینه پیش نیاید، افزود: کارت‌های ویژه تردد به اتومبیل‌های باری نیز صادر خواهد شد و از طرفی برای خود بازاریان نیز پیش‌های لازم انجام شده است.

وی با بیان اینکه پیشنهادات بازاریان نیز لحاظ شده است، گفت: ما باید یک نگاه جامعی هم داشته باشیم چرا که مرکز شهر ما کشش این همه تردد را ندارد و چاره‌ای جز این نیست که ما در برخی از ساعات محدودیت ترافیکی را اعمال کنیم تا حمل و نقل عمومی بتوانند در این مسیر به راحتی تردد کنند.

فرماندار شهرستان زنجان با اشاره به اینکه نگرانی نادرستی در این زمینه ایجاد شده است، اظهار کرد: این نگرانی با توجیه نمایندگان کسبه و اطلاع رسانی رسانه‌ها برطرف خواهد شد.

وی با بیان اینکه تسهیل رفت و آمد در این مسیر برای ما مهم است، عنوان کرد: باید با اجرای این طرح شرایطی فراهم شود تا مردم راحت‌تر در این مسیر تردد کنند، برنامه‌ریزی‌های  لازم برای تقویت حمل و نقل عمومی نیز انجام شده و از طرفی کار عمرانی نباید کار بازار را مختل کند و با همین رویکرد دوستان شورا و شهرداری مکلف شدند تا کارها را شبها انجام دهند.

عسگری بیان کرد: با توجه به اینکه ما ماه محرم را در شهریور ماه پیش رو داریم و این مسیر محل تجمع‌ عاشوراییان و محل تردد هیئت‌های مذهبی است، باید تا این موقع تکلیف پیاده‌روهای مسیر را روشن کرده و کار عمرانی را جمع کنند.

وی با بیان اینکه با تاکید بر اینکه بازاریان هیچ  نگرانی نداشته باشند، افزود: با اجرای پروژه این مسیر به صورت کامل مسدود نخواهد شد و ما تردد خودرو را در این مسیر شاهد خواهیم بود.

//س

انتهای پیام/

نظرات
[ نام : حميدرضا حميدي ] [ ۰۸:۱۲ - ۱۳۹۷/۰۵/۰۲ ]
حميدي هستم عضو شوراي شهر زنجان- مسير مورد نظر پياده راه هست يعني غير قابل عبور براي ماشين و صرفا در شرايط اورژانسي و در ساعات خاص براي تخليه بار ماشين عبور خواهد كرد و تعداد معدودي از ساكنين كه كارت تردد مي گيرن در حد 10 خودرو. حتي مسير اتوبوس ها رو ما طوري طراحي كرديم كه از آنجا عبورنكند. چيزي كه در مصوبات شورا، مصوبات كميسيون ماده 5 و شوراي ترافيك هست آنجا پياده راه خواهد شد.
فرم ارسال نظر