logo
امروز : جمعه ۷ اردیبهشت ۱۴۰۳ ساعت ۹:۰۲
[ شناسه خبر : ۷۶۴۱ ] [ مدت زمان تقریبی برای مطالعه : 4 دقیقه ]
مشاور امور ایثارگران نهاد ریاست جمهوری:

معوقات خانواده های شهدا تا پایان سال آینده پرداخت می شود/نا امید کردن مردم،بزرگترین خیانت به خون شهدا است

معوقات-خانواده-های-شهدا-تا-پایان-سال-آینده-پرداخت-می-شود-نا-امید-کردن-مردم،بزرگترین-خیانت-به-خون-شهدا-است

مشاور امور ایثارگران نهاد ریاست جمهوری گفت: در فروردین سال گذشته 4 هزار میلیارد تومان از معوقات خانواده های شهدا پرداخت شد و تا پایان سال آینده امیدواریم چیزی به نام معوقات نداشته باشیم.

به گزارش موج رسا; حجت الاسلام ولی زاده در جلسه شورای ایثارگران استان زنجان،اظهار داشت: وفاق، وحدت، یکدلی و همراهی همه مدیران و دستگاه های اجرایی استان زنجان به برکت وجود نماینده ولی فقیه است.

وی با بیان اینکه مسئله ایثار و شهادت مربوط به انقلاب اسلامی نیست،افزود: از بدو خلقت حضرت آدم در همه ادیان ها این فرهنگ وجود داشته است.

این مسئول گفت: باید توجه کنیم استقرار نظام اسلامی به برکت فرهنگ ایثار و شهادت بوده و با این فرهنگ نیز استمرار یافته است.

مشاور امور ایثارگران نهاد ریاست جمهوری با اشاره به تفاوت بین مرگ و شهادت،خاطرنشان کرد: مرگ به سراغ انسان می آید اما انسان باید به سراغ شهادت رود.

حجت الاسلام ولی زاده ادامه داد: باید به مسئله ایثار و شهادت اعتقاد و بارو داشت اگر ایمان، اعتقاد و باور وجود داشته باشد آن زمان انسان به سراغ شهادت می رود.

وی با بیان اینکه فلسفه آفرینش انسان رسیدن به کمال است،افزود: وقتی انسان به کمال برسد، خلیفه الله می شود. این مسئول خدواند متعال را جانشین شهید در منزل شهدا عنوان کرد و گفت: اگر از جلوی خانه شهید عبور می کنیم اگر سلام دادیم سلام به خانه ای سلام داده ایم که خداوند حضور دارد.

مشاور امور ایثارگران نهاد ریاست جمهوری افزود: اگر باور واعتقاد داشته باشیم خودمان خادم خانواده شهدا می شویم و ترویج فرهنگ ایثار و شهادت را با همه اراده انجام می دهیم و افتخاری برای خود می دانیم.

حجت الاسلام ولی زاده با اشاره به فعالیت های دولت تدبیر و امید در زمینه ایثارگران، بیان داشت: رئیس جمهور ایثارگران، خانواده های شهدا و جامعه ایثارگران را باور دارد چرا که خود هشت سال فرمانده در جنگ بود و از خانواده ایثارگران محسوب می شود.

وی نخستین گام رئیس جمهور را پس از تنفید از سوی مقام معظم رهبری،ابلاغ قانون خدمات جامع ایثاررگران عنوان کرد و گفت: دومین اقدام رئیس جمهور در خصوص جامعه ایثارگران، ابلاغ سند راهبردی بود.

این مسئول ادامه داد: سند راهبردی در سال 94 توسط معاون اول رئیس جمهور به ستاد نیروهای مسلح ابلاغ شده و در آینده نزدیک به تصویب هئیت وزیران می رسد.

مشاور امور ایثارگران نهاد ریاست جمهوری با اشاره به فعالیت های دولت در راستای رفع دغدغه های مقام معظم رهبری در حوزه ایثار و شهادت،گفت: در سال 90 رهبری سیاست های کلی ایثارگران را در 12 بند ابلاغ کردند.

وی گفت: این سیاست های ابلاغی در هئیت وزیران در قالب آئین نامه اجرایی تصویب و ابلاغ شد.

این مسئول با بیان اینکه معوقات خانواده های شهدا که از سال 89 باقی مانده بود در سال 93 از سوی دولت پرداخت شد،تصریح کرد: در فروردین سال گذشته 4 هزار میلیارد تومان از معوقات خانواده های شهدا پرداخت شد و تا پایان سال آینده امیدواریم چیزی به نام معوقات نداشته باشیم.

مشاور امور ایثارگران نهاد ریاست جمهوری با اشاره به نامگذاری 22 اسفند به نام شهید بود،گفت: کارهای خوبی دولت در حوزه ایثاگران انجام داده است.

حجت الاسلام ولی زاده برضرورت ترویج فرهنگ ایثار و شهادت در جامعه تاکید کرد و گفت: شهدای مدافع حرم امروز از رزمندگان دوران دفاع مقدس الگوبرداری کرده اند.

وی گفت: قبل از مردم باید مدیران که خود را خادم ملت و شهدا می دانند در موضوع ترویج ایثار و شهادت پیشگام بوده و باید تلاش مادی و معنوی در این راستا انجام شود.

این مسئول خاطرنشان کرد: نگاه مدیران نسبت به خانواده های شهدا و جانباران باید همان فرمایش امام علی (ع) باشد.

مشاور امور ایثارگران نهاد ریاست جمهوری با اشاره به ارزیابی های انجام شده در استان زنجان،این ارزیابی ها را مطلوب ارزیابی کرد و گفت: اما برخی گلایه ها نیز در این زمینه وجود داشت.

وی برضرورت اجرای 30 درصد سهم استخدام ایثارگران تاکید کرد و گفت: دستگاه های اجرایی باید به این امر واقف بوده و عملیاتی کنند.

این مسئول خاطرنشان کرد: دستگاه های اجرایی باید 20 درصد اعتبارات فرهنگی خود را به حوزه ترویج فرهنگ ایثار و شهادت اختصاص دهند.

مشاور امور ایثارگران نهاد ریاست جمهوری ساماندهی گلزار شهدا را از دغدغه ها و تاکیدات مقام معظم رهبری عنوان کرد و افزود: ضروری است دیوان محاسبات استان در این زمینه سختگیری نکند.

وی برضرورت توجه به وصیت نامه های شهدا تاکید کرد و گفت: نا امید کردن مردم،بزرگترین خیانت به خون شهدا است.

این مسئول گفت: 99 درصد وصیت نامه های شهدا به دفاع از اسلام و انقلاب و رهبری تاکید دارد و ضروری است همه افراد جامعه این وصیت نامه ها را مطالعه کنند.

مشاور امور ایثارگران نهاد ریاست جمهوری خاطرنشان کرد: کسانی که نا امیدی را در جامعه ترویج می کنند، به دنبال ایرانی هستند که در راس آن ولایت، بسیج و دین نباشد.//ن

انتهای پیام/

فرم ارسال نظر