logo
امروز : سه شنبه ۲۹ اسفند ۱۴۰۲ ساعت ۱۰:۰۱
[ شناسه خبر : ۶۰۰۶ ] [ مدت زمان تقریبی برای مطالعه : 1 دقیقه ]
بهمن ماه سال جاری اتفاق افتاد؛

ثبت بیش از 8 میلیون تردد در محورهای مواصلاتی استان زنجان / آزادراه قزوین – زنجان پرترددترین محور زنجان

ثبت-بیش-از-8-میلیون-تردد-در-محورهای-مواصلاتی-استان-زنجان-آزادراه-قزوین-–-زنجان-پرترددترین-محور-زنجان

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده ای استان زنجان گفت: با توجه به كنترل تردد وسايل نقليه با 68 دستگاه ترددشمار برخط در محورهاي بين شهري استان، در بهمن ماه سال جاري 8 میلیون و 712 هزار و434 تردد وسيله نقليه در محورهای مواصلاتی استان زنجان ثبت شد.

ایرج دست نشان در گفت و گو با خبرنگار موج رسا; اظهار داشت: در 34 مقطع از محورهای مواصلاتي داراي ترددشمار برخط فعال استان زنجان (68 مسیر بصورت رفت و برگشت) ثبت شده ‌است.

وی افزود: در این مدت تعداد ترددها در جاده های کشور حدود 468 میلیون تردد بود که استان زنجان با این میزان تردد رتبه 19 ام کشور را داراست.

این مسئول خاطرنشان کرد: بیشترین تردد در آزادراه قزوین – زنجان(ورودی استان) با 384.640 تردد و محور ابهر-خرمدره با 366.274 تردد و کمترین تردد در محور تکاب- دندی با 11.866 جابجایی صورت گرفته است.

مدیرکل راهداری وحمل ونقل جاده ای استان زنجان تصریح کرد:28 درصد از كل تردد وسايل نقليه به وسايل نقليه سنگين با  دو میلیون و 439 هزار و481 وسيله نقليه ثبت شده است.

دست نشان بیان داشت: در حالی که میانگین کشوری 16درصد بود و استان زنجان در رتبه 4 ام کشور از حیث درصد تردد وسایل نقلیه سنگین در جاده ها قرار دارد.

وی خاطرنشان کرد: ميانگين كاركرد دستگاه هاي ترددشمار در اين مدت 98 درصد بوده ‌است و بیشترین نرخ جریان تردد در آزادراه زنجان – قزوین (خروجی استان) با 543 تردد در ساعت و کمترین نرخ تردد در محورتکاب – دندی با 17 تردد در ساعت صورت گرفته است.

دست نشان یادآورشد: با توجه به آمار موجود، تعداد تردد در آزادراه هاي استان زنجان که شامل مسیر رفت و برگشت  آزادراه زنجان- قزوین و آزادراه زنجان- تبریز می شود جمعا 4 میلیون و 469 هزار و 683 تردد است که حدود 51درصداز کل تردد در محورهای استان است.//ن

انتهای پیام/

فرم ارسال نظر