logo
امروز : جمعه ۷ اردیبهشت ۱۴۰۳ ساعت ۲۲:۵۷
[ شناسه خبر : ۵۶۶۰ ] [ مدت زمان تقریبی برای مطالعه : 2 دقیقه ]
مدیرکل بهزیستی استان زنجان خبر داد

حمایت بهزیستی استان زنجان از 323 خانواده دارای چند قلو/ 12 هزار قوطی شیرخشک یارانه‌ای به جامعه هدف بهزیستی توزیع شد

حمایت-بهزیستی-استان-زنجان-از-323-خانواده-دارای-چند-قلو-12-هزار-قوطی-شیرخشک-یارانه‌ای-به-جامعه-هدف-بهزیستی-توزیع-شد

مدیر کل بهزیستی استان زنجان با بیان اینکه درراستای حمایت از سیاست‌های ابلاغی مقام معظم رهبری در خصوص جمعیت و همچنین انجام وظایف قانونی بهزیستی در حمایت از خانواده‌های نیازمند دارای فرزند چندقلو گفت: 323 خانوار دارای فرزند چندقلو از خدمات بهزیستی استفاده می‌کنند.

به گزارش موج رسا; محمد محمدی در جمع خبرنگاران اظهار کرد: ارائه خدمات به این خانواده‌ها با هدف کاهش بحران های ناشی از تولد همزمان چند فرزند در یک خانواده و نیز تسهیل در روند رشد و تربیت متعادل کودکان چند قلو صورت می‌پذیرد.

وی افزود: خانوارهای دارای فرزند چندقلو در شرایطی قرار دارند که قریب به اتفاق به دلیل عهده دار شدن همزمان مسئولیت تأمین معاش چند فرزند و اقتصاد خانوار و ایفا وظیفه مجبور به تحمل فشارهای روانی، اجتماعی و جسمانی طاقت فرسا جهت سازگاری با شرایط جاری هستند.

مدیرکل بهزیستی استان زنجان با اشاره به اینکه پیامد این عوارض در زندگی این خانوار کاسته شدن از مؤلفه‌های مهم کیفیت زندگی و متعاقباً احتمال بروز خطر سوء تغذیه و درنگ‌های رشدی در مقاطع حساسی از رشد کودک را در پی‌دارد خاطرنشان کرد: این نهاد حمایتی وظیفه خطیر حمایت‌های تغذیه‌ای و تأمین بخشی از شیرخشک مورد نیاز این کودکان را از سن صفر تا یک سالگی بر عهده دارد.

وی گفت: تعداد 273 خانوار دارای فرزند دوقلو، 49 خانواردارای فرزند سه قلو و یک خانوار دارای فرزند 4 قلو به صورت استانی دارای پرونده حمایتی بوده و از خدمات بهزیستی بهره مند می‌شوند.

مدیرکل بهزیستی استان زنجان ابراز کرد: پرداخت کمک هزینه معیشتی به خانواده‌های دارای فرزندان چند قلو، تامین بخشی از شیر خشک مورد نیاز از سن 0 تا 1 سال، پرداخت کمک موردی حسب مورد نیاز فرزندان چند قلو مطابق دستورالعمل جامع حمایت‌های مالی، ارائه خدمات حمایتی مورد نیاز به خانواده‌های تحت پوشش دارای فرزند چندقلو در حد امکانات، ارائه خدمات روانشناختی و مشاوره‌ای و ارائه خدمات مددکاری از مهمترین خدمات و حمایت های بهزیستی از این خانواده هاست.

محمدی با بیان اینکه از ابتدای سال جاری تاکنون نزدیک به 12 هزار قوطی شیرخشک یارانه‌ای به جامعه هدف بهزیستی به صورت استانی توزیع شده است تصریح کرد: حمایت از مادران شیرده با فرزندان چند قلو در دستور کار بهزیستی قرار دارد و تا پایان سال جاری نیز این رویه ادامه خواهد داشت.

وی با اشاره به توزیع 11هزار و  300قوطی شیرخشک به خانوارهای چندقلو گفت: طبق آمار موجود 98 کودک بی سرپرست و نیازمند ، 15 کودک معلول در خانواده و 3 کودک معلول در مراکز از شیر خشک یارانه ای بهره مند می‌شوند.

وی بیان کرد: یکی دیگر از خدمات بهزیستی در راستای تولد فرزند سالم ارائه خدمات مشاوره ژنتیک زوجین قبل از بارداری است.

//س

انتهای پیام/

فرم ارسال نظر