logo
امروز : سه شنبه ۱۱ اردیبهشت ۱۴۰۳ ساعت ۶:۳۵
[ شناسه خبر : ۵۴۲۴ ] [ مدت زمان تقریبی برای مطالعه : 1 دقیقه ]
معاون رئیس جمهور:

60 درصد واحدهای مسکونی روستایی مقاوم‌سازی شده است/ ضرورت معرفی بازارهای داخلی و خارجی برای صنایع دستی

60-درصد-واحدهای-مسکونی-روستایی-مقاوم‌سازی-شده-است-ضرورت-معرفی-بازارهای-داخلی-و-خارجی-برای-صنایع-دستی

معاون توسعه روستایی و مناطق محروم رئیس جمهور گفت: از مجموع واحدهای مسکونی روستایی موجود در کشور 60 درصد واحدها مقاوم‌سازی شده است.

به گزارش موج رسا; سید ابوالفضل رضوی در جمع خبرنگاران استان زنجان اظهار داشت: منظومه‌های آبی در کشور ایجاد شده و وزارت نیرو در این زمینه همکاری و برنامه‌ریزی مطلوبی را دارد.

وی با بیان اینکه ظرفیت‌های خوب اشتغالزایی در حوزه روستایی وجود دارد که باید به این ظرفیت های توجه شود، تصریح کرد: در بخش صنایع دستی باید بازارهای داخلی و خارجی معرفی شود.

معاون توسعه روستایی و مناطق محروم رئیس جمهور ادامه داد: ایجاد زمینه اشتغال در بخش صنایع دستی نیاز کمتری به آب را دارد در حالی که توجه چندانی به این حوزه نشده است.

رضوی با بیان اینکه به منظور مهاجرت معکوس به روستاها، مجتمع‌ های آموزشی راه اندازی می شود، ادامه داد: چرا که یکی از مهم‌ترین دغدغه‌های روستاییان آینده تحصیلی فرزندان آنان است.

وی با اشاره به اینکه در تاریخ دولت سابقه نداشته لایحه دو فوریتی برای اشتغال اهالی روستا به مجلس رفته باشد، گفت: این در حالی است که نرخ تسهیلات در این تسهیلات نیز بسیار اندک است.

معاون توسعه روستایی و مناطق محروم رئیس جمهور ادامه داد: در حال حاضر نزدیک به 5 میلیون و 200 هزار واحد مسکونی در روستاها وجود دارد، که 60 درصد این واحدها مقاوم‌ سازی شده است.

رضوی با اشاره به اینکه در زلزله کرمانشاه نیز مشاهده شد که واحدهای مقاوم سازی شده قابل اتکا هستند، بیان داشت: باید تلاش کرد سالانه اعتبار لازم برای مقاوم‌سازی 400 هزار واحد اختصاص یابد.

وی گفت: با همراهی اعتباری بخش‌ها با بنیاد مسکن 2 میلیون واحد باقی ‌مانده در یک زمان پنج ساله به پایان رسد.//ن

 

انتهای پیام/

فرم ارسال نظر