logo
امروز : شنبه ۸ اردیبهشت ۱۴۰۳ ساعت ۸:۲۵
[ شناسه خبر : ۵۲۳۸ ] [ مدت زمان تقریبی برای مطالعه : 5 دقیقه ]
کارشناس مسائل سیاسی:

9 دی فتنه را کور کرد،جبهه مقاومت نسخه داعش را پیچید/نقش آشکار جبهه غربی، عربی، عبری در فتنه 88

9-دی-فتنه-را-کور-کرد،جبهه-مقاومت-نسخه-داعش-را-پیچید-نقش-آشکار-جبهه-غربی،-عربی،-عبری-در-فتنه-88

کارشناس مسائل سیاسی گفت: همانگونه که حماسه 9 دی فتنه را کور کرد،جبهه مقاومت نیز توانست داعش را از بین برود.

حجت الاسلام علی متین امروز در گفت و گو با خبرنگار موج رسا;  اظهار داشت: از زمانی که نظام اسلامی با درایت امام خمینی (ره) و پشتیبانی مردم به ثمر نشست به این دلیل که مزاحمتی برای منافع بسیاری از افرادی که دستشان در چپاول و غارت ایران دخیل بود،مورد هجمه قرار گرفت.

وی با بیان اینکه دشمنان انقلاب اسلامی به دنبال از بین بردن یا تغییر رفتار نظام اسلامی بودند، تصریح کرد: به همین دلیل موانع و فتنه های مختلفی را برای ساقط کردن نظام اسلامی به وجود آوردند.

مسئول دفتر نمایندگی ولی فقیه در سپاه انصار المهدی (عج) استان زنجان ادامه داد: حوادثی همچون غائله کردستان، دفاع مقدس،طبس، کودتای نوژه ،غائله آذربایجان،حزب خلق مسلمان، آشوب های سیستان و بلوچستان و خوزستان و خلق عرب به همین منظور از سوی دشمنان طراحی و اجرا شد.

حجت الاسلام متین با بیان اینکه اگر به همه این حوادث توجه شود توطئه های دشمنان به خوبی آشکار می شود، ادامه داد: به این دلیل که دشمنان نظام اسلامی تا سال 88 در زمینه جنگ نظامی موفقیتی را به دست نیاوردند،بنابراین تاکتیک خود را عوض کرده و به جای جنگ سخت به جنگ نرم روی آوردند.

حجت الاسلام متین افزود: مبارزه بدون خشونت و راه اندازی انقلاب مخملی از توطئه های دشمنان بود تا به اهداف خود برسند.

وی با اشاره به اینکه غرب در راس آن آمریکا با همدستی صهیونیست ها،عبری های منطقه و نسخه های عربی با استفاده از کشورهای همچون عربستان و برخی کشورهای حاشیه نشین عرب به دنبال ایجاد انقلاب مخملی برای از بین بردن نظام اسلامی بودند، یادآور شد: زمینه سازی،حمایت از آشوبگران و فشار به ایران از طریق اعمال تحریم پس از فروکش کردن فتنه از نقشه های دشمنان در این زمینه بود.

این کارشناس مسائل سیاسی با اشاره به نقش برخی کشورهای اروپایی و کشورهای عربی در فتنه سال 88، بیان داشت:حمایت های سیاسی، مالی و آموزش فتنه گران از سوی این کشورها بر اساس آموزه های جین شارپ طرح و نظریه پرداز مبارزه بدون خشنونت انجام می شد.

حجت الاسلام متین گفت: کار به جایی رسید که برخی از اعضای سفارتخانه ها برای تهییج آشوبگران به خیابان ها آمده و هدایت آشوبگران را برعهده گرفتند.

وی با اشاره به اینکه این کشورها به صورت آشکار و پنهان در راه اندازی و رهبری فتنه 88 نقش داشتند، افزود: در سال 88 جنگ احزابی راه افتاده بود، همانگونه که مشرکین و کفار در زمان پیامبر گرامی اسلام دست به دست هم دادند تا در برابر پیامبر بایستند در فتنه هم صهیونیسم به سرکردگی آمریکا و نوکران حلقه به گوش فتنه 88 را ایجاد کردند.

این کارشناس سیاسی بیان داشت: فتنه سال 88 برگرفته از انقلاب های موفق مخملی در کشورهایی همچون صربستان و اوکراین بود، اما موفقیتی در ایران نداشت.

حجت الاسلام متین ادامه داد: اگر حماسه 9 دی و پیروزی های اخیر جبهه مقاومت اگر چه حماسه در سال 88 و جبهه مقاومت امروز اتفاق افتاده است در نظر بگیریم،جنسشان یکی بود و از یک چشمه نشات می گرفتند و فاصله زمانی نمی تواند این دو را جدا از هم قرار دهد.

وی گفت: مقاومت و حماسه 9 دی در کنار هم هستند و منتهی به چشمه واحدی می شوند،همانگونه که حماسه 9 دی روز تجلی بصیرت و چراغ راهنمای مردم به سوی هدف متعالی دین اسلام بود،جبهه مقاومت نیز دارای همان رنگ و بوی برگرفته از عقیده،ایمان به خدا و اعتقاد به امام حسین در سوریه خود را نشان داد و بسیج و ارتش جبهه مشترک اسلامی را تشکیل دادند تا در برابر جبهه استکبار پیروز شوند،همانگونه که فتنه 88 و استکبار از نظر زمانی با هم فاصله داشتند اما جنس مشترکی داشتند.

وی گفت: همانگونه که حماسه 9 دی فتنه را کور کرد،جبهه مقاومت نیز توانست داعش را از بین برود،امیدواریم همچنان اسلحه جبهه مقاومت و حماسه 9 دی پررنگ باشد تا در برابر جبهه استکبار مقابله کنیم.

این کارشناس سیاسی خاطرنشان کرد: در سال 88 انتخابات و فتنه مطرح بود اگر چه انتخابات علت فتنه نبود اما بهانه ای بود تا زیرکانه و با برنامه ریزی نظام اسلامی را با انقلاب مخملی از بین ببرند.

حجت الاسلام متین تصریح کرد: سناتور مکین کاندیدای جمهوری خواهان در سال 84 در یک سخنرانی می گوید که ایران را با جنبش سبز از بین می بریم،این موضوع  نشان می دهد که دشمنان نظام اسلامی به صورت برنامه ریزی شده در صدد براندازی نظام بودند.

وی با بیان اینکه اولین هدف فتنه گران تضعیف ولایت بود تا حکومت اسلامی منهای ولایت در جامعه قرار گیرد که همان حکومت طاغوت است،افزود: فتنه گران به دنبال حذف ولایت فقیه در جامعه بودند.

این کارشناس مسائل سیاسی ادامه داد: ایجاد تردید نسبت به ولایت فقیه از توطئه های دشمنان نظام اسلامی بود اما ایفای نقش کلیدی از سوی سکاندار بزرگ کشتی انقلاب موجب شد تا این توطئه ها خنثی شود.

حجت الاسلام متین با بیان اینکه مقام معظم رهبری چراغ راه بودند تا با بصیرت رهبری مردم بتوانند راه را تشخیص دهند، افزود: پیروی مردم از رهبری موجب جمع شدن اسباب فتنه شد.

وی با اشاره به اینکه در زمان حضرت علی (ع) فتنه هایی وجود داشت که امام تشخیص دادند اما مردم همراهی نکردند تا فتنه جمع شود،گفت: اما مردم ایران پشت سر رهبری حرکت کرده و فتنه را از بین بردند.

این کارشناس مسائل سیاسی با اشاره به حرکات فتنه گران  در روز عاشورا و حرکات سخیف آنها، بیان داشت: چنین حرکاتی در روز عاشورا موجب شد تا مردم به صحنه آمده و از اعتقادات خود دفاع کنند.

حجت الاسلام متین حماسه 9 دی را انقلاب سوم نظام اسلامی عنوان کرد و افزود: در گرو اتحاد و همدلی ملت و روشنگری های مقام معظم رهبری حماسه 9 دی محقق شد.//ن

انتهای پیام/

فرم ارسال نظر