logo
امروز : جمعه ۷ اردیبهشت ۱۴۰۳ ساعت ۱۲:۱۵
[ شناسه خبر : ۵۰۳۲ ] [ مدت زمان تقریبی برای مطالعه : 2 دقیقه ]
مدیرکل استاندارد استان زنجان:

کیفیت بالای زیتون طارم زمینه افزایش صادرات را فراهم می‌کند

کیفیت-بالای-زیتون-طارم-زمینه-افزایش-صادرات-را-فراهم-می‌کند

مدیرکل استاندارد استان زنجان با اشاره به وضعیت و کیفیت زیتون طارم گفت: ارتقای کیفیت بالای محصولات زیتون طارم زمینه افزایش صادرات را فراهم می‌کند.

به گزارش موج رسا; داوود کارگرزاده در بازدید از واحد تولیدی گیلوان زیتون اظهار کرد: فرآورده‌های تولیدی در گیلوان زیتون از محصولات خوب و قابل قبول استان بوده و چنانچه نسبت به ارتقای کیفیت آنها به حد مطلوب تلاش شود، مطمئنا زمینه صادرات به خارج از کشور فراهم خواهد شد.

وی با بیان اینکه ارتقای کیفیت روغن زیتون زمینه صادرات این محصول را فراهم می‌کند، تصریح کرد: برای عرضه فرآورده‌های زیتون استان در بازارهای جهانی، باید روش‌های تولید روغن زیتون، با استانداردهای روز دنیا نزدیک شود.

مدیرکل استاندارد استان زنجان بیان کرد: اداره کل استاندارد استان زنجان و تیم کارشناسی این اداره کل آمادگی دارد هرگونه مشاوره فنی و علمی در چارچوب قواین و مقررات سازمان ملی را به واحد تولیدی ارائه دهد و از کارآفرینان نیز حمایت کند.

سیاوش صباحی، مدیرکارخانه واحد تولیدی گیلوان زیتون، در ادامه با بیان این مطلب که هم اکنون نیاز داخلی برای مصرف زیتون بیشتر است و زمینه صادرات محصولات تولیدی این واحد فراهم نشده است افزود: زیتون به‌عنوان یکی از محصولات اصلی استان باید از جایگاه خوبی در سطح کشور و حتی مجامع بین‌المللی برخوردار باشد، به همین خاطر اهتمام به بحث بسته‌بندی این محصول می‌تواند در زمینه صادرات زیتون به خارج از کشور، نقش بسزایی داشته باشد.

صباحی خاطر نشان کرد: واحد تولیدی گیلوان زیتون، مجوزهایی لازم را برای تولید روغن زیتون تصفیه شده، روغن زیتون درجه یک ( بکر بو دار)، زیتون شور و ترشی سیر را با برند قزل اوزل اخذ نموده و درحال حاضر انواع روغن زیتون را با ظرفیت سالیانه حدود 200 تن تولید و عرضه می‌کند.

وی، پیشنهاداتی در راستای رفع موانع و مشکلات تولید و استقرار سیستم‌های مدیریت کیفیت را برای ارتقای سطح کیفی محصولات این واحد تولیدی ارائه کرد و راهکارهای لازم در زمینه‌های مختلف مورد بحث و تبادل نظر قرار گرفت.

مدیر کارخانه واحد تولیدی گیلوان زیتون طارم، از اهداف اصلی این شرکت را تولید روغن خام 100در‌صد ایرانی با رعایت دقیق استاندارد‌های لازم برشمرد و گفت: با توجه به اراده موجود در این شرکت در صدد آن هستیم که طی 2 یا 3 سال آینده به این هدف خود برسیم و در وهله اول به بازارهای ایرانی ورود کرده و سپس در خصوص صادرات تصمیم گیری خواهیم کرد.

//ع

انتهای پیام/

فرم ارسال نظر