logo
امروز : جمعه ۷ اردیبهشت ۱۴۰۳ ساعت ۱۸:۵۷
[ شناسه خبر : ۴۹۵۲ ] [ مدت زمان تقریبی برای مطالعه : 3 دقیقه ]
رئیس کل دادگستری استان زنجان:

خدمات الکترونیکی دستگاه قضا در استان زنجان گسترش می‌یابد/ میانگین ابلاغ الکترونیکی در استان رو به افزایش است

خدمات-الکترونیکی-دستگاه-قضا-در-استان-زنجان-گسترش-می‌یابد-میانگین-ابلاغ-الکترونیکی-در-استان-رو-به-افزایش-است

رئیس کل دادگستری استان زنجان از افزایش خدمات الکترونیکی دستگاه قضا در استان زنجان خبر داد.

به گزارش موج رسا; جعفر گل‌محمدی امروز در جلسه شورای قضایی استان زنجان با بیان اینکه ابلاغ دستی مشکلات خاص خود را دارد به لزوم گسترش خدمات الکترونیکی تاکید داشت و اظهار کرد: با توجه به پیشرفت جامعه و گسترش خدمات و ابزار الکترونیکی موضوع ابلاغ الکترونیکی تحول عظیمی را در جامعه ایجاد کرده است.

وی با اشاره به رویکردهای قوه قضاییه در گسترش خدمات الکترونیکی و افزایش رضایت مندی مردم ابراز کرد: چندین سال گذشته قوه قضاییه سعی داشته از این امکانات به نحو احسن استفاده کند.

رئیس کل دادگستری استان زنجان با اشاره به اقدامات انجام شده در راستای گسترش ارائه خدمات الکترونیکی عنوان کرد: سامانه‌های مختلفی توسط قوه قضائیه ایجاد شده که یکی از این سامانه‌ها ابلاغ الکترونیک قضایی است.

وی به سامانه ثبت نام الکترونیک با عنوان سامانه ثنا اشاره کرد و گفت: باید در معرفی این سامانه و ثبت نام در آن فرهنگ‌سازی‌های لازم انجام شود.

گل‌محمدی با اشاره به برنامه دادگستری استان زنجان در گسترش استفاده از سامانه ثبت نام و ابلاغ الکترونیکی قضایی خاطرنشان کرد: به دنبال این هستیم استفاده از خدمات الکترونیک قضایی افزایش یافته و اطلاع رسانی‌ها نیز از سامانه انجام شود.

وی با بیان اینکه در ابلاغ الکترونیکی اسرار و آبروی مردم حفظ می‌شود، افزود: در ابلاغ الکترونیکی اثبات اینکه موضوع ابلاغ شده یا نه قابل استناد است.

رئیس کل دادگستری استان زنجان بیان کرد: اینکه هر شخص فقظ خود از این سامانه برخوردار است از مزایای آن بوده و مشکلات روش سنتی را ندارد چرا که در روش سنتی ممکن است فرد دیگری در منزل برگه ابلاغ را دریافت کند.

وی با بیان اینکه برخی از نارضایتی‌های مردم با این روش کمتر می‌شود، اظهار کرد: در برخی شرایط روش سنتی سبب شده تا برگه ابلاغ به دست شخص مورد نظر نرسد یا فرد دیگری آن را دریافت کند.

گل‌محمدی به مزایای مادی روش الکترونیکی اشاره کرد و گفت: سال گذشته 40 میلیارد تومان به خاطر استفاده از این روش در دستگاه قضا صرفه جویی شده و در استان خراسان رضوی 150 نفر نیروی ابلاغ کاهش یافته‌اند.

وی با اشاره به اینکه در ابلاغ الکترونیکی از نظر فنی نیز رسیدن یا نرسیدن ابلاغ نیز قابل بررسی است، تصریح کرد: البته ما در استان از مجموع کشوری عقب هستیم.

وی با اشاره به وجود دو دفتر خدمات قضایی در زنجان ابراز کرد: ماهنشان فاقد دفتر خدمات قضایی است و در خدابنده نیز در حال راه اندازی بوده و تمام تلاش خود را برای استفاده از این سامانه در مناطق مختلف استان انجام می‌شود.

گل‌محمدی با بیان اینکه ثبت نام الکترونیکی از مراجعین آغاز شده است، عنوان کرد: دفاتر اسناد رسمی و ازدواج، تعاونی‌ها و سایر نهاد می‌توانند نسبت به ثبت در سامانه ثنا اقدام کنند و بحث بیمه نیز در دست پیگیری است چرا که در بیمه نیز افراد به نوعی با دادگستری در ارتباط هستند.

وی با اشاره به میانگین ابلاغ الکترونیک در کشور و استانهای مختلف خاطرنشان کرد: میانگین کشوری ابلاغ الکترونیک 45 درصد بوده که مهر ماه امسال در زنجان 28 درصد گزارش شده و در پایان آبان ماه به 33 درصد رسیده است.

//س

انتهای پیام/

فرم ارسال نظر