logo
امروز : شنبه ۸ اردیبهشت ۱۴۰۳ ساعت ۱:۵۹
[ شناسه خبر : ۴۶۸۸ ] [ مدت زمان تقریبی برای مطالعه : 2 دقیقه ]
مدیرکل بهزیستی استان زنجان:

ارائه خدمات سیار بهزیستی در 4 شهرستان استان زنجان/ مهم‌ترین ویژگی خدمات اجتماعی بهزیستی تخصصی بودن آن است

ارائه-خدمات-سیار-بهزیستی-در-4-شهرستان-استان-زنجان-مهم‌ترین-ویژگی-خدمات-اجتماعی-بهزیستی-تخصصی-بودن-آن-است

مدیرکل بهزیستی استان زنجان از ارائه خدمات سیار بهزیستی در 4 شهرستان استان زنجان خبر داد.

به گزارش موج رسا; محمد محمدی در جمع خبرنگاران اظهار کرد: بهزیستی استان زنجان از طریق  خط تلفن اورژانس اجتماعی 123، خدمات سیار ، مراکز مداخله در بحران و پایگاههای خدمات اجتماعی آماده ارائه خدمات اجتماعی به خانواده‌ها است.

وی افزود: خط 123 در ابتدا با هدف انجام مداخلات برای موارد کودک آزاری آغاز به کار کرد اما در حال حاضر با توجه به امکانات و تجهیزات فراهم شده این فعالیت از حوزه خاص کودک آزاری فراتر رفته و شامل گروه های هدف بهزیستی که در شرایط اورژانسی هستند فعالیت می‌کند.

مدیرکل بهزیستی استان زنجان در دسترس قرار دادن خدمات تخصصی به تمامی افراد جامعه، مداخله تخصصی موثر به منظور کاهش جرائم و جلوگیری از تشدید بحران و آسیب‌های اجتماعی و کاهش صدمات بر اقشار در معرض آسیب ، مداخلات تخصصی به اقشار آسیب پذیر جهت دستیابی به حقوق و توانمند سازی آنان و ارائه راهنمایی های لازم در خصوص فعالیت های بهزیستی را از اهداف اصلی و اساسی این خط برشمرد.

وی به ارائه خدمات روان شناختی و مددکاری اشاره و خاطر نشان کرد: کودک آزاری، همسر آزاری، زنان آسیب دیده اجتماعی، دختران فراری یا در معرض آسیب، سالمندان و یا معلولان آزار دیده، اقدام به خودکشی، کودکان کارو خیابانی، مبتلایان به اختلال هویت، مشاوره‌های خانوادگی و حل اختلافات خانوادگی، مشاوره های فردی و... از مهمترین فعالیت‌های اورژانس اجتماعی هستند که در کنار خدمات تخصصی به خانواده ها ارائه می‌شود.

محمدی با اشاره به ارائه خدمات این خط بصورت شبانه روزی افزود: بررسی انواع حمایت‌های اولیه مددکاری و چگونگی ارائه خدمات، انجام هماهنگی‌های لازم و در صورت نیاز ارجاع به مراکز فعال ذیربط ، اطلاع رسانی راجع به برنامه‌ها و فعالیت‌های سازمانی، توزیع جزوات آموزشی آسیب‌های اجتماعی و مهارت‌های مقابله ای را از خدمات اساسی این خط عنوان کرد.

وی یادآور شد: مهم‌ترین ویژگی ارائه خدمات اجتماعی بهزیستی تخصصی بودن، به موقع و در دسترس بودن این خدمات است تا آحاد جامعه بتوانند بدون محدودیت زمانی و مکانی از این خدمات بهره مند شوند.

مدیرکل بهزیستی استان زنجان با اشاره به ارجاع و راهنمایی خدمات سیار به تعداد 579 نفر ابراز کرد: تعداد 465 نفر در مراکز مداخله در بحران از خدمات تخصصی مشاوران و کارشناسان بهره مند شدند.

وی گفت: خودروهای خدمات سیار و خط تلفن 123بهزیستی استان زنجان همه روزه و بصورت 24 ساعته آماده دریافت تماس های عموم و مداخله در بحران است.

گفتنی است: در حال حاضر 5 خودرو خدمات سیار در شهرستانهای زنجان، ابهر، خرمدره و خدابنده آماده ارائه خدمات و مداخله در بحران و کمک به افراد آسیب دیده اجتماعی است.

//س

انتهای پیام/

فرم ارسال نظر