logo
امروز : سه شنبه ۱۱ اردیبهشت ۱۴۰۳ ساعت ۸:۰۴
[ شناسه خبر : ۴۶۰۵ ] [ مدت زمان تقریبی برای مطالعه : 2 دقیقه ]
مدیر امور زراعت سازمان جهاد کشاورزی استان زنجان:

نبود صنایع فرآوری و بسته‌بندی عمده مشکل سیرکاران طارمی است

نبود-صنایع-فرآوری-و-بسته‌بندی-عمده-مشکل-سیرکاران-طارمی-است

مدیر امور زراعت سازمان جهاد کشاورزی استان زنجان با اشاره به مشکلات سیرکاران در شهرستان طارم گفت: نبود صنایع فرآوری و بسته‌بندی عمده مشکل سیرکاران طارمی است.

حسین عامری در گفت‌وگو با خبرنگار موج رسا; اظهار کرد: سیر یکی از مناسب‌ترین محصولات برای جایگزینی کشت محصولات تابستانه در شهرستان طارم به شمار می‌رود.

وی تصریح کرد: سیر از آنجایی که یک محصول بهاره است نیازی به آب تابستانه نداشته و لذا جزو محصولات کم آب بر محسوب می‌شود که همواره به کشاورزان توصیه می‌شود به عنوان یک محصول مناسب در ترکیب کشت قرار گیرد.

مدیر امور زراعت سازمان جهاد کشاورزی استان زنجان شهرستان طارم را عمده تولید کننده سیر در استان زنجان برشمرد و افزود: هم‌اکنون 50 درصد مزارع سیر این شهرستان به آبیاری تیپ مجهز شده و تجهیز سطوح باقی مانده نیز با سرعت بسیار خوبی که روند اجرای طرح در شهرستان به خود گرفته، طی سال‌های آینده عملیاتی می‌شود.

وی با اشاره به فعالیت یک هزار و 200 نفر بهره بردار سیر در شهرستان طارم خاطرنشان کرد: سیر تولیدی طارم همه ساله علاوه بر تامین نیاز استان به سایر استان‌های کشور ارسال شده و همچنین به روسیه و آذربایجان و کشورهای حوزه خلیج فارس صادر می‌شود.

عامری صادرات سیر سال گذشته استان را 9 هزار تن اعلام کرد و بیان کرد: نبود صنایع فرآوری و بسته بندی یکی از عمده مشکلات سیرکاران طارم به شمار می رود که امید است با استقرار صنایع مربوطه در این شهرستان از خام فروشی محصول تولیدی جلوگیری شده و ارزش افزوده بیشتری را در منطقه ایجاد کرد.

وی در پایان با بیان اینکه برگزاری جشنواره‌های ملی برای معرفی ظرفیت‌های تولیدی سیر طارم با هدف جلب و جذب سرمایه گذار در این منطقه می‌تواند نقش تعیین کننده ای داشته باشد، تصریح کرد: اردیبهشت ماه امسال نخستین جشنواره ملی سیر در شهرستان طارم برگزار شد.

//ع

انتهای پیام/

فرم ارسال نظر