logo
امروز : جمعه ۷ اردیبهشت ۱۴۰۳ ساعت ۱۸:۵۹
[ شناسه خبر : ۴۵۷۵ ] [ مدت زمان تقریبی برای مطالعه : 2 دقیقه ]
استاندار زنجان:

قوانین دست و پاگیر مسیر صادرات را دشوار کرده است/ صادرات استان زنجان از مبدا تولید 168 میلیون دلار است

قوانین-دست-و-پاگیر-مسیر-صادرات-را-دشوار-کرده-است-صادرات-استان-زنجان-از-مبدا-تولید-168-میلیون-دلار-است

استاندار زنجان به مشکلات حوزه صادرات اشاره کرد و گفت: قوانین دست و پاگیر و تغییرات پی در پی در قوانین گمرکی مسیر صادرات را دشوار کرده است.

به گزارش موج رسا; اسدالله درویش‌امیری امروز در همایش معرفی و تجلیل از صادرکنندگان برتر استان زنجان با ابراز تاسف از حادثه تلخ و مصیب بار زلزله غرب کشور اظهار کرد: استان زنجان داری مواد معدنی بالایی بوده و که شاخص اصلی تولید و اشتغال آن به بخش معدن معطوف می‌شود.

وی با تاکید بر افزایش صادرات کالا از استان زنجان گفت: باید کالاهای تولیدی ما از مرز کشور خارج تا رونق اقتصاد اتفاق بیفتد.

استاندار زنجان با اشاره به اینکه نباید تولیدات در مبدا تولید حبس و کالاها در انبارها دپو شود گفت: باید دست صادرکنندگان برای انتقال کالای تولیدی به بازارهای هدف صادراتی برسد.

وی روی آوردن به بازارهای صادراتی و تجارت بین‌المللی را اجتناب‌ناپذیر خواند و گفت: کشورهایی در این حوزه موفق می‌شوند که با ترسیم اهداف بزرگ، مزیت‌های نسبی خود را تقویت کنند اما با ایجاد مشکل امکان حضور در عرصه جهانی را از دست می‌دهیم.

درویش‌امیری به تجارت کهن و بازار مدرن ایران اشاره کرد و گفت: با ظهور نفت تجارت و صادرات کشور تغییر یافت و در حال حاضر کشورهایی با افزایش مزیت‌های نسبی به رقبای اصلی کشور در حوزه فرش تبدیل شدند.

وی ارائه کالای باکیفیت، ارزان و متنوع را از مهمترین شاخص‌های لازم برای ورود به بازارهای جهانی عنوان کرد و افزود: امروز رقابت در دنیا بسیار فشرده شده است.

استاندار زنجان با اشاره به اینکه دستیابی به بازارهای جهانی از رهگذر تولید مرغوب محقق می‌شود بیان کرد: اقتصاد مقاومتی زمانی رونق می‌گیرد که تولیدات بر صادرات متکی باشد.

وی با اشاره به اینکه رتبه کسب و کار استان زنجان در پاییز 95، عدد 19 گزارش شده بود تصریح کرد: زنجان در بهار امسال در رتبه نهم فضای کسب و کار قرار گرفت.

درویش‌امیری با تأکید بر اینکه در اخذ مالیات اجازه ظلم و اجحاف به هیچ تولیدکننده و سرمایه‌گذاری را نمی‌دهیم تصریح کرد: از طرفی هم نباید اجازه دهیم زمینه فرار از مالیات‌های قانونی و به حق فراهم شود.

وی صادرات استان زنجان از مبدا تولید از 168 میلیون دلار در هفت ماهه نخست سال 95 به 235 میلیون دلار در سال 96 رسیده است بیان کرد: پیش از این سهم صادرات استان زنجان از کل کشور کمتر از یک درصد بود که در حال حاضر به 1.26 درصد افزایش یافته است.

//ع

انتهای پیام/

فرم ارسال نظر