logo
امروز : شنبه ۸ اردیبهشت ۱۴۰۳ ساعت ۵:۱۱
[ شناسه خبر : ۴۲۱۸ ] [ مدت زمان تقریبی برای مطالعه : 2 دقیقه ]
مدیرکل ورزش و جوانان استان زنجان:

ثبت ۱۵ درخواست تشکیل سمن در استان زنجان/ خانه‌های جوان در روستاها تشکیل می‌شود

ثبت-۱۵-درخواست-تشکیل-سمن-در-استان-زنجان-خانه‌های-جوان-در-روستاها-تشکیل-می‌شود

مدیرکل ورزش و جوانان استان زنجان از ثبت ۱۵ درخواست تشکیل سمن در استان زنجان خبر داد و گفت: در حال حاضر ۶۳ سمن فعال در استان وجود دارد.

به گزارش موج رسا; علی جوان چهارشنبه شب در جلسه ستاد ساماندهی امور جوانان استان زنجان با اشاره به اینکه تعداد سمن‌های استان از ۱۷ سمن سال ۹۲ به ۶۳ مورد افزایش یافته است، اظهار کرد: ۱۵ درخواست تشکیل سمن  نیز ثبت شده و در دست اقدام است که با صدور مجوز اینها تعداد سمن‌های استان به ۷۸ مورد افزایش می‌یابد.

وی با بیان اینکه طبق شاخص‌ها به ازای هر پنج هزار نفر باید یک سمن وجود داشته باشد، افزود: استان زنجان در این زمینه از برنامه‌ریزی‌ها پیش افتاده است به طوری که به ازای هر ۳۸۰۰ جوان ما یک سمن داریم.

مدیرکل ورزش و جوانان استان زنجان با تاکید بر اینکه جوانان روستایی باید با جوانان شهری ارتباط برقرار کنند، ابراز کرد: باید در روستاها نیز مکانی به عنوان خانه جوانان روستایی در نظر گرفته شود.

وی با اشاره به اینکه سمن‌های استان در زمینه‌های اجتماعی، فرهنگی و غلمی فعال هستند، گفت: ۲۶ سمن در حوزه اجتماعی، ۲۶ سمن در حوزه فرهنگی و ۱۱ سمن نیز در حوزه علم و تکنولوژی فعال هستند.

جوان با تاکید بر اینکه دستگاه‌های مختلف علمی همکاری خود را با جوانان افزایش دهند، خاطرنشان کرد: انتظار داریم تا مراکز علمی خدمات رایگانی به جوانان استان ارائه دهند.

وی با بیان اینکه بیشترین تعداد سمن‌های ثبت شده مربوط به شهرستان زنجان با ۵۱ سمن است، عنوان کرد: در شهرستان ایجرود نیز هنوز سمنی به ثبت نرسیده است.

مدیرکل ورزش و جوانان استان زنجان توسعه کمی و کیفی سمن‌ها در روستاها را مورد تاکید قرار داد و اظهار کرد: باید توجه ویژه‌ای به سمن‌های روستایی و شهرستانی شود.

وی همچنین گزارشی از اقدامات انجام شده در حوزه جوانان نیز ارائه کرد.

//س

انتهای پیام/

فرم ارسال نظر