logo
امروز : جمعه ۷ اردیبهشت ۱۴۰۳ ساعت ۱۰:۲۹
[ شناسه خبر : ۴۰۱۲ ] [ مدت زمان تقریبی برای مطالعه : 4 دقیقه ]
فرمانده انتظامی استان زنجان:

برگزاری 142 عنوان برنامه به مناسبت هفته ناجا در استان زنجان/ ۸۵۹ کیلوگرم انواع مواد مخدر کشف و ضبط شد

برگزاری-142-عنوان-برنامه-به-مناسبت-هفته-ناجا-در-استان-زنجان-۸۵۹-کیلوگرم-انواع-مواد-مخدر-کشف-و-ضبط-شد

فرمانده انتظامی استان زنجان با اشاره به کشف و ضبط ۸۵۹ کیلوگرم انواع مواد مخدر گفت: کشفیات مواد مخدر در استان زنجان 32 درصد افزایش یافته است.

به گزارش موج رسا; سردار علی آزادی امروز در نشست خبری با اصحاب رسانه با اشاره به برنامه‌های هفته ناجا در استان زنجان اظهار کرد: مردم استان زنجان امسال نیز همانند سالهای گذشته در عاشورا وتاسوعای حسینی خوش درخشیدند.

وی با اشاره به اینکه نظم و امنیت خوبی در سطم استان در ایام محرم برقرار بود تصریح کرد: تجمع عظیم زنجانیها نیز توسط رسانه‌ها و صدا و سیما به خوبی برای سایر کشورها به خوبی مخابره شد.

فرمانده انتظامی استان زنجان با اشاره به اینکه د ایام سوگواری امام حسین(ع) امنیت برای عزاداران تامین شده بود افزود: هیچ مشکل خاص و سوء امنیتی در این نداشتیم.

دشمنان درصدد بدنام کردن مسلمانان را دارد

وی بیان کرد: دشمنان در صدد این هستند که شیعیان را در جهان بدنام جلو دهند بر همین اساس شیعه انگلیسی را بوجود آوردند و در خارج از کشور به برخی از افراد تجهیزاتی را دادند تا اقدام به قمه زنی کنند تا با انتشار تصاویر آنها اسلام و شیعه را در جهان با خشونت نشان دهند.

وی با اشاره به اینکه همه مراجع قمه زنی را حرام دانستند به همین جهت ممنوع است افزود: امسال در استان زنجان هیچ موردی از قمه زنی مشاهده نشد.

برگزاری 142 عنوان برنامه در هفته ناجا

سردار آزادی با اشاره به آغاز هفته ناجا 14 مهرماه گفت: برنامه مختلفی در این روز در سطح استان زنجان برگزار می‌شود.

وی گلباران مزار شهدا٬ دیدار با خانواده شهدا٬ شرکت در برنامه‌های مختلف رسانه‌ای٬ پیاده روی خانوادگی٬ برگزاری مراسم صبحگاه مشترک٬ رونمایی از یادمان شهدا٬ برگزاری مانور شهری موتور سواران٬ برگزاری مسابقات تیر‌اندازی کارکنان و ملاقات‌های مردمی را از برنامه‌های هفته ناجا در استان زنجان عنوان کرد.

فرمانده انتظامی استان زنجان خاطر نشان کرد: به مناسبت گرامی داشت این هفته در استان زنجان در مجموع 142 عنوان برنامه برگزار می‌شود.

افزایش 32 درصد کشفیات مواد مخدر در استان زنجان

وی با بیان اینکه در شش ماهه امسال استان زنجان ۸۵۹ کیلوگرم انواع مواد مخدر کشف و ضبط شده است افزود: این میزان کشفیات نسبت به شش ماه نخست سال گذشته 32 درصد افزایش داشت.

سردار آزادی با بیان اینکه بیشترین مواد کشف شده از نوع تریاک بود افزود: سایر مواد کشف شده از نوع کراک٬ کراس٬ حشیش٬ شیشه و غیره بود.

وی ابراز کرد: بیشترین کشفیات مواد مخدر در از روستاهای اطراف زنجان کشف شده است.

فرمانده انتظامی استان زنجان با اشاره به اجرای طرح جمع آوری معتادان در استان زنجان گفت: امسال با اجرای این طرح 698 نفر جمع آوری و به کمپین اعتیاد تحویل داده شدند.

کشف 98 درصد جرايم سایبری در استان زنجان

وی با بیان اینکه فعالیت پلیس فتا در استان در برخورد با مجرمان سایبری گفت: جرائم سایبری در استان زنجان نسبت به سال گذشته افزایش یافته است.

سردار آزادی تصریح کرد: جرائم اخلاقی 45 درصد٬ جرائم مالی 30 درصد و سایر جرائم اینترنتی 25 درصد افزایش یافته است.

وی با بیان اینکه 98 درصد جرايم سایبری در استان زنجان منجر به کشف شده است افزود: سایر جرائماتی که تشکیل پرونده داده شده منجر به کشف شده است.

فرمانده انتظامی استان زنجان در ادامه با اشاره به وضعیت تکدی گری در استان گفت: تکدی‌گری در استان زنجان نسبت به سایر استانها خیلی کمتر است ولی در موارد کمتر نیز آماده همکاری با شهرداری زنجان برای جمع آوری آنان از سطح شهر هستیم.

کاهش 26 درصدی نزاع فردی در استان زنجان

وی همچنین به نزاع فردی در استان زنجان نیز اشاره و ابراز کرد: نزاع فردی امسال در استان زنجان 6 هزار مورد بود که نسبت به شش ماهه سال گذشته  26 درصد کاهش یافته است.

سردار آزادی بیکاری را عامل اصلی در افزایش آسیب‌های اجتماعی عنوان کرد و گفت: بیشتر آسیب‌های اجتماعی امروز ناشی از بیکاری جوانان است.

وی افزود: خوشبختانه در استان زنجان سرقت‌های مسلحانه و بانک و امثال آنها وجود ندارد.

کاهش 7 درصدی مرگ و میر‌های ناشی از تصادفات

فرمانده انتظامی استان زنجان همچنین به میزان مرگ و میرها ناشی از تصادفات اشاره و ابراز کرد: براساس آمار پزشکی قانونی استان میزان تصادفات فوتی در استان زنجان 7.4 درصد کاهش یافته است.

وی افزود: امسال 15 نفر در تصادفات داخل شهر جان خود را از دست دادند و در جاده‌ها نیز در شش ماهه سال گذشته 120 نفر بودند که 110 نفر کاهش یافتند.

وی از وقوع شش قتل امسال در زنجان خبرداد و افزود: قاتلان هر شش مورد شناسایی و دستگیر شدند.

سردار آزادی با اشاره به افزایش 19 درصدی قاچاق کالا در استان زنجان گفت: ارزش ریالی کالاهای قاچاق کشف شده 26 میلیارد ریال بوده است.

//ع

انتهای پیام/

فرم ارسال نظر