logo
امروز : جمعه ۷ اردیبهشت ۱۴۰۳ ساعت ۱۲:۴۹
[ شناسه خبر : ۳۹۸۶ ] [ مدت زمان تقریبی برای مطالعه : 2 دقیقه ]
مسئول ثبت نام و اعزام زائران حج و زیارت استان زنجان:

سفر به عراق تنها از طریق ثبت نام در سامانه سماح مقدور است/ مراکز غیر مجاز در کمین زائران اربعین

سفر-به-عراق-تنها-از-طریق-ثبت-نام-در-سامانه-سماح-مقدور-است-مراکز-غیر-مجاز-در-کمین-زائران-اربعین

مسئول ثبت نام و اعزام زائران حج و زیارت استان زنجان گفت: سفر به عراق تنها از طریق ثبت نام در سامانه سماح مقدور است و مردم از راه های دیگر اقدام به اخذ ویزا نکنند.

عبدالحمید عالی امروز در گفت و گو با خبرنگار موج رسا; اظهار داشت: از اول شهریورماه سال جاری ثبت نام زائران اربعین از طریق سایت سماح آغاز شده است.

وی با بیان اینکه تاکنون ۷۴۷ نفر  در سامانه سماح ثبت نام کرده اند،تصریح کرد: برای ۲۰۰ نفر نیز ویزا صادر شده است.

این مسئول با اشاره به اینکه سفر اربعین به صورت انفرادی است و اعزام های گروهی انجام نمی شود، گفت: سفرها گروهی در سال جاری کنسل شده است.

مسئول ثبت نام و اعزام زائران حج و زیارت استان زنجان با بیان اینکه مردم علاقه مند به سفر زیارت اربعین مراقب عواقب اعتماد به کاروان های غیر مجاز باشند،افزود: در سطح شهر تبلیغاتی مبنی بر اخذ ویزا در حال انجام است که ضروری است به این گونه مراکز اعتماد نشود.

عالی خاطرنشان کرد: برخی افراد سودجو و فرصت طلب از راه های غیر قانونی مبادرت به جذب زائر می کنند، گفت: زائران تنها از طریق دفاتر قانونی زیر نظر حج و زیارت اقدام به اخذ ویزا کنند.

وی با اشاره به اینکه سفر با اینگونه مراکز همواره خطراتی را برای زائران داشته است،ادامه داد: خدمات ارائه شده از طریق این افراد به هیچ وجه قابل قبول نیست.

این مسئول بیان داشت: هزینه اخذ ویزا در حال حاضر 40 دلار است که با افزایش یا کاهش قیمت، این میزان نیز در هنگام اخذ ویزا کاهش یا افزایش می یابد.

مسئول ثبت نام و اعزام زائران حج و زیارت استان زنجان با بیان اینکه علاقه مندان به سفر اربعین تنها از طریق مدیریت حج و زیارت استان اقدام کنند، گفت: افرادی که با سایر مراکز غیر مجاز اقدام به سفر می کنند، منتظر عواقب آن باشند.

عالی با اشاره به اینکه براساس پیش بینی های انجام شده برای۱۴ هزار زنجانی ویزا صادر می شود،خاطرنشان کرد:  متقاضیان به دفاتر ۱۹ گانه حج و زیارت مراجعه کنند. 

وی با اشاره به اینکه زائران حسینی بیمه می شوند و خدمات لازم را دریافت می کنند،ادامه داد: افرادی که در سامانه سماح ثبت نام نکنند ویزا برای آنها صادر نمی شود.

این مسئول مدت اعتبار ویزای زائران ایرانی را در کشور عراق یک ماه عنوان کرد و گفت: زائران به این موضوع توجه داشته باشند.//ن

 

 

انتهای پیام/

فرم ارسال نظر