logo
امروز : جمعه ۲۸ اردیبهشت ۱۴۰۳ ساعت ۷:۲۴
[ شناسه خبر : ۳۷۱۵۰ ] [ مدت زمان تقریبی برای مطالعه : 2 دقیقه ]
مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس استان زنجان در گفتگو با موج‌رسا:

فاز نخست موزه دفاع مقدس زنجان افتتاح می‌شود

فاز-نخست-موزه-دفاع-مقدس-زنجان-افتتاح-می‌شود
مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس استان زنجان با بیان اینکه با توجه به مشکلات پیش رو ساخت موزه دفاع مقدس زنجان به تعویق افتاده است، گفت: فاز نخست موزه دفاع مقدس زنجان بزودی افتتاح می‌شود.

سید شمس‌الدین موسوی در گفتگو با خبرنگار با پایگاه خبری_تحلیلی «موج رسا» با بیان اینکه هدف اصلی از نشر و چاپ کتب درباره شهدا پای کار آوردن جوانان متعهد، انقلابی و دلسوز و آشنائیت آنها با سیره و منش این بزرگواران است که با نثار جان خود در 8 سال دفاع مقدس موجب پیروزی کشورمان در جنگ نابرابر شدند، اظهار کرد: بر این اساس استارت فیلم سینمایی 90 دقیقه‌ای شهید مخبری نیز زده شده است.

بیشتر بخوانید

وی با بیان اینکه بنیاد حفظ آثار وظیفه ترویج و نشر سیرت و صورت شهدا را در جامعه اسلامی بر عهده دارد و از جمله وظایف مهم این مرکز ترویج فرهنگ شهادت بین نسل‌های جدید انقلاب است ابراز کرد: با توجه به ظرفیت‌ استان زنجان و سرداران و فرماندهان متاسفانه هنوز تولید آثار هنری فاخر در این زمینه نداریم و تکمیل مرکز فرهنگی و موزه دفاع مقدس زنجان را یکی از برنامه‌های مهم برای شناخت عموم مردم از شهدا و ترویج راه و منش آنها دانست.

مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس استان زنجان افرود: فاز نخست موزه دفاع مقدس زنجان همزمان با سالروز آزادسازی خرمشهر در زنجان افتتاح خواهد شد. 

موسوی گفت: از آنجا که با توجه به مشکلات پیش رو ساخت موزه دفاع مقدس زنجان به تعویق افتاده و امسال سعی بر این است به لطف خداوند فاز یک موزه دفاع مقدس که نماد ۳ هزار و ۵۳۵ شهید و 70 هزار رزمنده دفاع مقدس است در تاریخ سوم خرداد به بهره‌برداری‌ رسد.

وی با بیان اینکه موزه‌های دفاع مقدس باید با کمک مسئولان استانی ساخته شود، عنوان کرد: امیدواریم سال آینده فاز دوم این موزه به بهره‌برداری رسد و همکاری سایر نهادهای فرهنگی موجب شده است که در حوزه تدوین و چاپ و نشر کتاب سالانه 60 عنوان کتاب مکتوب 20 عنوان کتاب صوتی تهیه کنیم.

انتهای پیام/

فرم ارسال نظر