logo
امروز : سه شنبه ۱۱ اردیبهشت ۱۴۰۳ ساعت ۸:۱۸
[ شناسه خبر : ۳۶۷۹۱ ] [ مدت زمان تقریبی برای مطالعه : 7 دقیقه ]
امام جمعه قیدار:

حجاب در شرایط فعلی، خط مقدم محسوب می‌شود

حجاب-در-شرایط-فعلی،-خط-مقدم-محسوب-می‌شود
امام جمعه قیدار گفت: در شرایط فعلی حجاب، یک خط مقدم محسوب می‌شود، یعنی دشمن و فتنه گران داخلی برای براندازی فرهنگی از حجاب شروع می‌کنند اما در اینجا متوقف نمی‌مانند.

به گزارش پایگاه خبری_تحلیلی «موج رسا»به نقل از نسیم اشراق، حجت‌الاسلام علی موسوی امام جمعه قیدار در خطبه‌های نماز جمعه گفت: ماه رمضان و به ویژه شب‌های قدر آثار تربیتی و معنوی بسیاری دارند که هر کس به میزان وسعت و گنجایش خود از آنها بهره‌مند شد.

بیشتر بخوانید

وی افزود: مهم این است که این برکات و فیوضاتی که در این ماه برای خود اندوخته‌ایم حفظ کرده و حداقل تا سال آینده خود را بیمه کنیم.

امام جمعه قیدار ادامه داد: ماه رمضان فرصتی طلایی بود که با کتاب آسمانی قرآن بیشتر آشنا بشویم و با آن بیشتر مانوس شویم اما نباید محدود به این ماه باشد.

وی افزود: بیدار شدن در سحرهای ماه رمضان، نماز اول وقت در مسجد به جماعت یکی کارهای بسیار ارزشمند در ماه رمضان بود که باید ادامه پیدا کند.

امام جمعه قیدار ادامه داد: ماه رمضان به ما آموخت که چه آسان و فقط با اراده و تمرین می‌توانیم عادت‌های مختلف خود را تغییر دهیم، در این تمرین یک ماهه، کوشیدیم که با هوای نفس خود مبارزه کنیم و نه تنها از خوردن و آشامیدن بپرهیزیم که دست و پا، چشم، گوش، زبان و سایر اعضای بدن خود را از پیروی هوای نفس و انجام آن چه خدا نهی فرموده، بازداریم و بعد از ماه مبارک رمضان باید همین برنامه تربیتی را ادامه دهیم.

وی با اشاره به خطبه‌های مقام معظم رهبری در عید فطر گفت: در روز حماسه بی‌نظیر عید سعید فطر و حضور معنادار مردم در نماز عید به امامت ولی امر مسلمین در مصلای تهران و پس از آن در جمع مسئولان در حسینیه امام خمینی، رهبر حکیم انقلاب اسلامی در ضمن دو خطبه کوتاه و یک سخنرانی مختصر، بیانات حکیمانه‌ای را ایراد فرمودند.

رهبر انقلاب با اشاره به حمله رژیم دردمنش به کنسولگری ایران در دمشق تاکید کردند: «در عرف جهانی حمله به کنسولگری و سفارت هر کشور، حمله به خاک آن کشور محسوب می‌شود و رژیم سرتا پا خباثت صهیونیستی باید برای این جنایت تنبیه شود و خواهد شد».

وی با تأکید مجدد رهبر انقلاب بر مقوله عفاف و حجاب در دیدار اخیرشان با مسئولین گفت: دیدار رهبر انقلاب با مسئولین نظام، یک دیدار خاص محسوب می‌شود و در آن، به مسائل مهم داخلی و بین المللی اشاره می‌شود.

امام جمعه قیدار ادامه داد: یکی از موضوعاتی که در دیدار اخیرشان با مسئولین مطرح کردند، موضوع حجاب بود، مطرح شدن موضوع حجاب در این دیدار، در کنار تبیین و مطالبه‌گری که ایشان داشتند، نشان دهنده اهمیت این موضوع است.

امام جمعه قیدار گفت: در شرایط فعلی حجاب، یک خط مقدم محسوب می‌شود، یعنی دشمن و فتنه گران داخلی برای براندازی فرهنگی از حجاب شروع می‌کنند اما در اینجا متوقف نمی‌مانند.

وی اضافه کرد: نکته قابل توجه این است که رهبر انقلاب، اتفاقاً ۱۵ فروردین سال قبل در دیدار با مسئولین نظام، جمله تاریخی «کشف حجاب، حرام شرعی و حرام سیاسی است» را بیان کردند.

امام جمعه قیدار ادامه داد: موضوع حجاب و به طور کلی مقوله فرهنگ جزو اولویت های جمهوری اسلامی است، در هر صورت، ما چه بخواهیم و چه نخواهیم دشمن در حال بمباران بخشی از هویت جمهوری اسلامی است و نمی‌توانیم روی خود را از این بمباران برگردانیم و از کنار آن بگذریم.

وی افزود: اساساً یکی از خصوصیات ممتاز رهبر انقلاب این است که در اوج فتنه‌ها، به اصطلاح، اهل باج دادن و کوتاه آمدن از مسیر حق نیستند و محکم پشت اصول و مبانی می ایستند.

امام جمعه قیدار ادامه داد: در شرایط فعلی حجاب، یک خط مقدم محسوب می‌شود، یعنی دشمن و فتنه گران داخلی برای براندازی فرهنگی از حجاب شروع می‌کنند اما در اینجا متوقف نمی‌مانند.

وی افزود: طبیعی است که اگر ما در اینجا کوتاه بیایم و منفعلانه رفتار کنیم، هم برای آنها دستاوردسازی صورت می‌گیرد و هم اینکه فرمولی به دست آنها خواهیم داد که با استفاده از این فرمول، می‌توانند سایر پروژه های خود را علیه جمهوری اسلامی عملیاتی کنند.

امام جمعه قیدار ادامه داد: از بیانات اخیر رهبر حکیم انقلاب چنین برداشت می‌شود که ایشان از نوع مواجهه دستگاههای مختلف رضایت چندانی ندارند و در این میان از دو قوه مجریه و قضائیه مطالبه جدیتری برای مواجهه با این چالش تحمیلی و ترکیبی دارند..

وی به 29 فروردين روز ارتش جمهورى اسلامى و نيروى زمينى‏ نیز اشاره کرد و گفت: 29فروردين سالروز تولد دوباره ارتش جمهوري اسلامي ايران است که يك روز بزرگ در تاريخ ملت ايران است.

امام جمعه قیدار ادامه داد: در 29 فروردین، ارتش ایران حیات دو باره یافت حیات دوباره ارتش با عشق به خدا و تبعيت ازامام (ره) و دلبستگي به ملت مومن و انقلابي ايران شروع شد.

وی اضافه کرد: ارتش جمهوري اسلامي ايران داراي ويژگي‌هاي منحصر به فردي است از جمله ايمان به خدا، عشق خدمت به ملت، و دلدادگي به خط ولايت و امامت و اطاعت از ولايت فقیه.

حجت الاسلام موسوی با اشاره به 21 فروردین تا 31 فروردین دهه حساب 100 امام و تاسیس بنیاد مسکن گفت: داشتن سرپناه و مسكن براي بشر يك نياز ضروري و حياتي است و اینکه حضرت امام (ره)  9 روز بعد از رای آری مردم به جمهوری اسلامی دستور تاسیس بنیاد مسکن و حساب 100 امام را صادر کردند حکایت از اهمیت مسئله دارد.

امام جمعه قیدار ادامه داد: بنياد مسكن و حساب 100 امام راحل از محصولات ناب انقلاب اسلامي است كه تا كنون در جهت محروميت زدايي و خدمت رساني به محرومين اقدامات بسيار ارزشمندی را  انجام داده اند و در جهت تحقق خواسته هاي قلبي امام راحل(ره) و  مقام معظم رهبري که همان جلب رضاي الهی است قدم برداشتند.

وی افزود: کسانی که می‌توانند در جهت مسکن دار شدن جوانان و محرومين قدم بردارند بيايند با اهداي زمين يا وجوه نقدي يا مصالح ساختماني به كمك حساب 100 امام (ره)  و جهت ساخت مسكن  اقدام کنند.

امام جمعه قیدار ادامه داد: از بنیاد مسکن شهرستان خدابنده سپاس گذاری می‌کنم که اقدامات خوبی در بحث مقاوم سازی که در حدود 69 درصد واحد‌های مسکونی در شهرستان خدابنده مقاوم سازی صورت گرفته است این در حالی است که میانگین مقاوم سازی در استان 57 درصد و در کشور 50 درصد است.

وی افزود: در بحث طرح هادی  برای 100 درصد روستاهای بالای 20 خانوار تهیه و در فاز های مختلف از قبیل زیر سازی ، پیاده رو سازی ، اجرای کانال سنگی و پل و آسفالت ریزی صورت گرفته اس.

امام جمعه قیدار ادامه داد: اجرای آسفالت معابر اصلی 48 روستا که می‌توان گفت از مجموع اجرای آسفالت ریزی در سطح روستاهای استان تقریبا 50 درصد  در روستا‌های شهرستان خدابنده انجام گرفته است.

وی افزود: در بحث صدور سند روستایی و شهرهای 25 هزار اقدامات خوبی صورت پذیرفته و همچنین در بحث طرح نهضت ملی مسکن پروژه 519 واحدی شهر قیدار تا کنون 50 درصد پیشرفت فیزیکی دارد.

امام جمعه قیدار ادامه داد: در بحث انجمن خیرین مسکن ساز از بدو تاسیس در حدود 43 واحد در سطح شهرستان احداث و به واجدین شرایط تحویل یا در حال تحویل است و 18 واحد هم در مرحله صدور پروانه است که همه این اقدامات ارزشمند قابل تقدیر است.

انتهای پیام/

فرم ارسال نظر