logo
امروز : سه شنبه ۱۱ اردیبهشت ۱۴۰۳ ساعت ۲:۴۹
[ شناسه خبر : ۳۶۶۳۲ ] [ مدت زمان تقریبی برای مطالعه : 1 دقیقه ]
معاون امور توسعه و پیشگیری بهزیستی استان زنجان:

آموزش خود مراقبتی بهزیستی برای رشد شخصیتی بانوان است

آموزش-خود-مراقبتی-بهزیستی-برای-رشد-شخصیتی-بانوان-است
معاون امور توسعه و پیشگیری بهزیستی استان زنجان از اجرای طرح خود مراقبتی بانوان خبر داد و گفت: این طرح با بکارگیری رویکرد همیاری تلاش می‌کند ضمن ایجاد زمینه‌های مساعد برای رشد شخصیت زنان و دختران و احیاء حقوق مادی و معنوی آنها خدماتی را برای پیشگیری از آسیب‌های اجتماعی ارائه کند.

به گزارش پایگاه خبری_تحلیلی «موج رسا» به نقل از روابط عمومی بهزیستی استان زنجان شهناز آقاخانی افزود: در طی دو سال گذشته طرح خودمراقبتی برای یک هزار و۵۰۰ نفر از دختران و بانوان جهت آموزش پیشگیری از آسیب‌‎های اجتماعی و اعتیاد اجرا شده است. 

بیشتر بخوانید

وی تصریح کرد: این دوره‌ها بخصوص در سطح پیشگیری اولیه طراحی وتامین شده به نحوی که تلاش برای پیشگیری از ظهور یا گسترش انحرافات و مشکلات اجتماعی به عنوان یک سیاست هماهنگی فرابخشی مبنای عمل قرار گیرد.

وی از دیگر اهداف اجرای برنامه‌های خودمراقبتی، همیار مادر و کودک و مشارکت اجتماعی بانوان و طرح پازک(پیشگیری از اعتیاد در زنان، کودکان، نوجوانان) را ارتقای سطح آگاهی افراد در زمینه‌ی پیشگیری از آسیب‌های اجتماعی، اعتیاد در زنان، کودکان، نوجوانان و ترویج مسئولیت پذیری پدران وکمک به تغییر نگرش مادران از مادر کامل به مادر کافی بیان کرد.

آقاخانی عنوان کرد: طرح آگاه‌سازی دختران و زنان با تاکید بر خودمراقبتی برای دومین سال متوالی برای دختران و زنان در محلات آسیب خیز و مدارس شش شهرستان در دو گروه سنی دختران نوجوان وجوان دارای دامنه سنی ۲۰-۱۳ سال  و زنان جوان دارای دامنه سنی ۴۰-۲۰ سال اجرا شد.

این مقام مسئول گفت: با اجرای این طرح مخاطبین می‌توانند به استقلال، خودباوری و احیا حقوق مادی و معنوی خود دست یافته و با تغییر مطلوب شرایط بر محیط زندگی کنترل نسبی داشته باشند.

انتهای پیام/

فرم ارسال نظر