logo
امروز : سه شنبه ۱۱ اردیبهشت ۱۴۰۳ ساعت ۰:۱۱
[ شناسه خبر : ۳۶۵۲۹ ] [ مدت زمان تقریبی برای مطالعه : 1 دقیقه ]

بازگشت حیات به کالبد بی‌جان آبخوان‌ها با تغذیه مصنوعی

بازگشت-حیات-به-کالبد-بی‌جان-آبخوان‌ها-با-تغذیه-مصنوعی
معاون حفاظت و بهره‌برداری شرکت آب منطقه‌ای زنجان گفت: با اجرای طرح‌های تغذیه مصنوعی در منطقه می‌توان رواناب‌های سطحی را به داخل آبخوان تزریق و ذخیره کرد و حیات به کالبد بی‌جان آبخوان‌ها داد.

بهنام نجفی در گفتگو با خبرنگار پایگاه خبری_تحلیلی «موج رسا» با اشاره به اینکه اجرای طرح‌های تغذیه مصنوعی استان حائز اهمیت است، اظهار داشت: کاهش ﺳﻄﺢ آب‌های زﯾﺮزمینی و ﻋﺪم ﺗﻐﺬﯾﻪ کافی، ﺗﺄﻣﯿﻦ آب را ﺑﻌﻨﻮان یکی از ﻣﻬﻤﺘﺮﯾﻦ ﻋﻮاﻣﻞ ﻣﺤﺪود کننده ﺗﻮﺳﻌﻪ درآورده اﺳﺖ.

بیشتر بخوانید

وی با اشاره به اجرای طرح تغذیه مصنوعی دشت سهرین، افزود: با اجرای این پروژه علاوه بر اینکه می‌توانیم سبب افزایش ذخایر آب زیرزمینی دشت شویم، آبدهی چاه‌های موجود در منطقه نیز بالاتر رفته و امکان توسعه و بهره‌برداری بیشتر از سفره‌های آب زیرزمینی نیز فراهم می‌شود.

معاون حفاظت و بهره‌برداری شرکت آب منطقه‌ای زنجان گفت: در برخی مناطق استان این طرح اجرا شده و اثرات مثبت و سازنده‌ای را در بعد اجتماعی و اقتصادی روستاهای اطراف داشته است.

وی با بیان اینکه دشت زنجان نیز دارای سفره آب زیرزمینی مناسبی است، گفت: می‌توان با اجرای طرح‌های تغذیه مصنوعی در منطقه، رواناب‌های سطحی را به داخل آن تزریق و در آبخوان ذخیره کرد.

وی بیان کرد: اگر آب هنگام ظهور رواناب و بروز سیلاب مستقیما به درون زمین تغذیه شود هدررفت آب بطور کامل از بین می‌رود.

انتهای پیام/

فرم ارسال نظر