logo
امروز : شنبه ۸ اردیبهشت ۱۴۰۳ ساعت ۱۵:۴۴
[ شناسه خبر : ۳۶۳۷۲ ] [ مدت زمان تقریبی برای مطالعه : 2 دقیقه ]
در راستای دستیابی به شعار سال؛

سرمایه‌گذاری در بخش صنعت زنجان جهش می‌یابد

-سرمایه‌گذاری-در-بخش-صنعت-زنجان-جهش-می‌یابد
رشد 10/9 درصدی سرمایه‌گذاری با ۱۸ همت که پیش‌بینی شده بود در بخش صنعت زنجان در یک سال گذشته محقق شده است و می‌توان ۵۰ همت سرمایه‌گذاری را در استان داشت که می‌تواند یکی از اقدامات در راستای دستیابی به شعار سال باشد.

به گزارش پایگاه خبری_تحلیلی «موج رسا» رشد 10/9 درصدی سرمایه‌گذاری با ۱۸ همت که پیش‌بینی شده بود در بخش صنعت زنجان در یک سال گذشته محقق شده است و می‌توان ۵۰ همت سرمایه‌گذاری را در استان داشت.

بیشتر بخوانید

مجید گلشنی منفرد در گفتگو با خبرنگار پایگاه خبری_تحلیلی «موج رسا» در خصوص پروانه بهره‌برداری معدن و اکتشاف معدن در استان اظهار داشت: درصد تغییرات مقایسه عملکرد پروانه بهره‌برداری معدن در هر سه بخش، تعداد، سرمایه و اشتغال افزایش یافته است.

رشد ۴۲ درصدی اشتغال

وی افزود: رشد 48 درصدی در سرمایه‌گذاری و 42 درصدی در اشتغال نشان از توجه ویژه این اداره کل به حوزه معدن است.

مدیر‌کل صنعت، معدن و تجارت استان زنجان گفت: در حوزه سرمایه‌گذاری گواهی کشف معدن در سال 1402 نسبت به سال 1401، رشد 118 درصدی شامل استان شده است.

وی ادامه داد: در این بخش با افزایش 213 درصدی سرمایه گذاری، 27 درصدی در اشتغال و 27 درصدی در تعداد توانستیم قدم‌های ماندگاری برای استان زنجان برداریم.

جذب ۱۸ همت سرمایه‌گذاری

مدیرکل صنعت، معدن و تجارت استان زنجان با بیان اینکه هدفگذاری جذب سرمایه گذاری در استان زنجان تا پایان دولت سیزدهم ۵۰ همت است، گفت: در یک سال گذشته ۱۸ همت جذب سرمایه‌گذاری در استان انجام شده و تا پایان دولت می‌توانیم ۵۰ همت سرمایه‌گذاری را در استان داشته باشیم که این امر هم‌راستا برای دستیابی برای شعار سال نیز هست.

احیای ۱۵ واحد راکد تولیدی

مدیرکل صنعت، معدن و تجارت استان زنجان با اشاره به اینکه ۱۵ واحد تولیدی راکد در این استان با سرمایه گذاری بیش از هفت هزار و ۲۰۰ میلیارد ریالی در سال ۱۴۰۲ احیا شد، گفت: این اقدام امسال نیز در استان ادامه می‌باد تا واحد‌هایی که دارای مشکل هستند مورد ارزیابی قرارگیرند و مشکلات حل شده و وارد چرخه تولید شوند که در نتیجه احیای این واحدها برای هزار و ۸۲۵ نفر اشتغالزایی شد.

گلشنی‌منفرد با اشاره به اینکه در مجموع میزان سرمایه‌گذاری صنعتی محقق در استان زنجان بر اساس پروانه‌های بهره‌برداری صادر شده در سال ۱۴۰۱ بیش از ۶۰ هزار میلیارد ریال بود گفت: این رقم در سال ۱۴۰۲ با رشد ۱۷۵ درصدی به بیش از ۱۶۷ هزار میلیارد ریال رسید.

 

 

انتهای پیام/

فرم ارسال نظر