logo
امروز : پنجشنبه ۲۰ اردیبهشت ۱۴۰۳ ساعت ۸:۱۱
[ شناسه خبر : ۳۶۳۲۷ ] [ مدت زمان تقریبی برای مطالعه : 4 دقیقه ]
رئیس شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی استان زنجان در گفتگو با موج‌رسا:

تکریم و نیکوکاری مولفه اصلی شخصیت امام حسن مجتبی(ع) است

تکریم-و-نیکوکاری-مولفه-اصلی-شخصیت-امام-حسن-مجتبی(ع)-است-
رئیس شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی استان زنجان با بیان اینکه کمک به نیازمندان و دست یاری به سمت آنان دراز کردند شاخصه اصلی در انسانیت شناخته می‌شود گفت: تکریم و نیکوکاری مولفه اصلی شخصیت امام حسن مجتبی(ع) است.

حجت‌الاسلام علی ناصر در گفتگو با خبرنگار  پایگاه خبری_تحلیلی «موج رسا» با بیان اینکه یکی از اعمال و شایسته‌ای که در هر زمان و هر مکانی خریدار دارد و مقبول خاص و عام می‌باشد احسان و نیکوکاری است گفت: احسان به معنای انجام کارهای خوب، شایسته و عالی است که به مؤمنین بسیار سفارش شده است.

بیشتر بخوانید

وی با بیان اینکه هر دین، مذهب و آئینی احسان و نیکوکاری را می‌پسندد و در هر جامعه‌ای که فرهنگ نو دوستی، احسان و نیکوکاری حاکم باشد آن جامعه یک قدم در موضوع امنیت سلامت روانی و اجتماعی جلوتر از دیگران است اظهار کرد: همین طرز نگاه باعث می‌شود یک عدالت اجتماعی در بین افراد برقرار باشد و فقر در آن جامعه کم و یا قابل کنترل شود‌.

رئیس شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی استان زنجان عنوان کرد: دین مبین اسلام هم مثل همه ادیان الهی و حتی فراتر از آنها جایگاه ویژه‌ای به تکریم، احسان و نیکوکاری در جامعه قائل است و این مطلب با نگاه به آیات قرآن کریم و روایات ائمه معصومین علیهم السلام کاملا مشهود است.

حجت‌الاسلام ناصر ابراز کرد: در قرآن کریم 194 بار کلمه احسان و مشتقات آن آمده است و در روایات بی‌شماری به این مهم پرداخته شده است که همه نشانگر اهمیت موضوع تکریم افراد نیازمند در جامه دینی و حکومت اسلامی است.

وی افزود: با نگاه و مطالعه زندگی ائمه، معصومین و پیروان واقعی مکتب اهل بیت علیهم السلام می‌توان یافت که اخلاق نیک، احسان و نیکوکاری جزو سیره و روش پیامبران الهی بوده و همین خصلت راهی به سوی برقراری عدالت اجتماعی شده و افراد بسیاری حتی غیر مسلمان به دین مبین اسلام گرایش پیدا کردند.

رئیس شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی استان زنجان تاکید کرد: در قرآن کریم کلمه احسان به سه معنی شناخته می‌شود انجام دادن کار نیک، رفتار صالح، نیکی کردن به دیگران است. اگر هر کدام از معانی به عنوان الگو در جامعه شناخته و معرفی شود آن جامعه یک نظام خاصی در ایجاد وحدت، محبت و عدالت خواهد داشت.  

حجت‌الاسلام ناصر عنوان کرد: در کشورمان ایران بعد از جایگزینی حکومت دینی و الهی به جای حکومت شیطانی طاغوت، یکی از اهداف رهبران نظامی اسلامی ترویج فرهنگ تکریم و یاری به نیازمندان در جامعه بود که به لطف خداوند محقق شده است‌.

وی اضافه کرد: برای اینکه فرهنگ کمک و یاری به‌افراد نیازمند در جامعه به عنوان یک اصل شناخته شود رهبران در رأس حکومت باید به آن عمل کنند و افرادی مانند امام خمینی(ره)، امام خامنه‌ای و خیلی از بزرگان دینی و اجتماعی خود عامل اصلی معرفی و ترویج فرهنگ نیکوکاری و احسان در جامعه هستند.

رئیس شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی استان زنجان گفت: مردم متدین هم با الهام از دین مبین اسلام و تأسی به سیره اهل بیت(ع) و دستورات قرآن کریم، فرهنگ نیکوکاری و احسان و یاری رساندن به نیازمندان را به وسع خود به بهترین شکل انجام می‌دهند.

حجت‌الاسلام ناصر ابراز کرد: دربسیاری از مناسبت‌ها و اتفاقات تکریم و یاری به نیازمندان بین مردم اوج گرفت که می‌توان به هشت سال دفاع مقدس، بروز برخی حوادث طبیعی حتی فراتر از مرز ایران اسلامی و مخصوصا در دوران شیوع بیماری کرونا اشاره کرد که با ایثار و تکریم مردم برخی مشکلات اقتصادی و معیشتی بین افراد در جامعه حل شد.

وی افزود: اما یکی از ایامی که در کشور احسان و نیکوکاری به هم نوعان به اوج خود می‌رسد ماه مبارک رمضان است و قطعا یکی از دلایل آن با توجه به آثار فراوان معموی روزه گرفتن و همچنین اقتدا به مولود این ماه عزیز یعنی امام حسن مجتبی علیه السلام است.

رئیس شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی استان زنجان ابراز کرد: امام حسن مجتبی(ع) به عنوان اسوه تقوا، احسان و نیکوکاری در جامعه اسلامی شناخته شده و این امام رئوف شخصیتی بخشنده دارند به طوری که چندین بار تمام دارایی خود را برای رفع گرفتاری و فقر مؤمنین بخشیدند و حتی این منش رئوفت و نیکوکاری را حتی با دشمنان خود داشتند و با همین رفتار دشمن اهل بیت(ع) را به محبان اهل بیت(ع) مبدل نموده است.

انتهای پیام/

فرم ارسال نظر