logo
امروز : شنبه ۸ اردیبهشت ۱۴۰۳ ساعت ۱۵:۵۰
[ شناسه خبر : ۳۶۲۹۲ ] [ مدت زمان تقریبی برای مطالعه : 5 دقیقه ]
امام جمعه قیدار:

تحقق شعار سال، نیازمند جهاد تبیین و عمل جهادی است

تحقق-شعار-سال،-نیازمند-جهاد-تبیین-و-عمل-جهادی-است
امام جمعه قیدار با اشاره به پیام مقام معظم رهبری و شعار سال گفت: تحقق شعار سال، نیازمند جهاد تبیین و عمل جهادی است.

به گزارش پایگاه خبری_تحلیلی «موج رسا»به نقل از نسیم اشراق، حجت‌الاسلام علی موسوی امام جمعه قیدار در خطبه‌های نماز جمعه اظهار کرد: امسال بهار طبیعت، با بهار معنویت ماه رمضان مقارن شده است.

بیشتر بخوانید

وی افزود: خدای متعال دو کتاب دارد یکی کتاب تشریع و دیگری کتاب تکوین؛ کتاب تشریع همان قرآن و کتاب تکوین عالم طبیعت است.

امام جمعه قیدار ادامه داد: یکی از مهمترین مصادیق آیات کتاب تکوین بهار است که هم در قرآن کریم و هم در روایات بسیار مورد توجه قرار گرفته است و درس‌ها و عبرت‌های فراوان برای بشریت دارد که به سه مورد اشاره می‌کنم.

وی اضافه کرد: یکی از درس‌های مهم بهار، درس سرعت گذر ثانیه‌های عمر است، درس فرصت و غنیمت دانستن آن است، اگر دقت کنیم بهار فصل گل و شادابی و طراوت است اما چند روزی بیشتر، این گُل، شادابی و طراوت باقی نخواهد ماند و به چشم برهم زدنی از بین خواهد رفت.

امام جمعه قیدار ادامه داد: اینکه قدر عمر، قدر جوانی که بهار عمر انسان است را بدانیم که تا چشم بر هم‌زنی تمام می‌شود و انسان گرفتار حسرت می‌شود.

وی افزود: از مهمترین ویژگیهای مورد تأکید بهار از نگاه قرآن کریم، توجّه به بُعد زنده کردن دوباره طبیعت توسّط خداوند متعال است که بارها از سوی قرآن کریم به عنوان یکی از دلایل محکم امکان وقوع معاد و زنده شدن دوباره انسانها بیان شده است.

امام جمعه قیدار اضافه کرد: درس سوم، درس پیداکردن خالق این زیبایی‌هاست، دیدن دست قدرتی که اینچنین زیبایی‌ها را می‌آفریند و پی در پی خلق می‌کند ،نباید از دیدن تصویر خالق، در آینه خلقت، غفلت کرد و سرگرم خود آینه شد. بلکه باید در آینه خلقت، به دنبال خالق آن بگردیم.

وی به پیام مقام معظم رهبری و شعار سال نیز اشاره کرد و گفت: همه ساله شروع سالمان با پیام نورانی مولا و مقتدایمان و شعاری که معظم له هر ساله یکی از مهمترین نیازهای روز کشور را به عنوان شعار سال تعیین می‌فرمایند آغاز می‌شود و نقشه راه نظام اسلامى را در شروع سال جديد ترسيم می‌کنند که برکات زیادی برای پیشرفت و رشد ایران اسلامی داشته است، شعار سال،مبنا و محور برای کلیه‌ی جهت‌گیریهای کشور است.

امام جمعه قیدار ادامه داد: جهت‌‏گيرى كلى مقام معظم رهبرى در پيامهاى نوروزى، نشان می‌دهد كه  تمام تلاش مقام معظم رهبری این است که با اين پيامها، دستگاه‌هاى نظام بر ريل شعارهاى اصیل انقلاب حركت كنند و نهایت اين حركت هدفمند، به تمدن‏سازى شايسته‏ براى انقلاب اسلامى منتهی شود و ايران اسلامى الگويى براى ديگران باشد.

وی افزود: مهمترین مسئله سال 1403 مثل سال‌های گذشته معیشت و اقتصاد است، اگر تولید ملی شتاب بگیرد، بسیاری از مشکلات معیشتی مردم مثل اشتغال و سرمایه گذاری حل و آسیب‌های اجتماعی کاهش خواهد یافت.

امام جمعه قیدار تصریح کرد: این نامگذاری‌ها یک مخاطب خاص دارد که مسئولان و بالاخص مسئولان اجرایی هستند و یک مخاطب عام دارد که عموم اقشار مختلف و نخبگان هستند که به حسب وظیفه خود باید در این گفتمان سازی یافرهنگ‌سازی یاجریان سازی نقش ایفا کنند.

وی افزود: از همه مسئولان و نخبگان و عموم اقشار مردم درخواست می‌کنیم که به لبیک‌های شعاری و صوری اکتفاء نکنند بلکه برای عملی سازی شعار سال لبیک عملی بگویند.

امام جمعه قیدار ادامه داد: شعار امسال که رهبر معظم انقلاب در لحظات آغاز سال 1403 بیان فرمودند: سال «جهش تولید، با مشارکت مردم» است و شعار سال امسال در راستای شتاب گیری تولید ملی است که از ارکان مهم اقتصاد مقاومتی و مهار تورم است.

وی افزود: رشد تولید در ایران به عوامل مختلفی بستگی دارد که حمایت از سرمایه‌گذاری، پرداخت انواع تسهیلات ارزی و معافیت‌های منضبط مالیاتی، ارائه امکانات تشویق کننده و تعیین اولویتهای اصلی تولید، توسعه و ارتقای تأمین مالی تولید ، کنترل قاچاق و مدیریت واردات در کشور از جمله مهمترین آنهاست که دولت انقلابی سیزدهم باید برای تحقق آن گامهای بلند بردارد.

امام جمعه قیدار ادامه داد: مخاطب اصلی شعار سال مقام معظم رهبری  مسئولان هستند اما علت این که این شعار را در فضای عمومی و در سخنرانیِ مردمیِ کشوری مطرح می‌کنند این است که مردم در فضای عمومی مسائل اقتصادی و سیاست های اقتصادی قرار بگیرند، مطالبات معظم له را هم بدانند و از مسئولینی که به این مسائل اقدام می‌کنند و فعّالیّت می‌کنند حمایت و پشتیبانی کنند.

حجت‌الاسلام موسوی خاطرنشان کرد: تحقق شعار سال؛ نیازمند جهاد تبیین و عمل جهادی است.

وی به 15ماه مبارک رمضان و ولادت با سعادت امام حسن مجتبی(ع) نیز اشاره کرد و گفت: بذل و بخشش در راه خدا، یکی  از ویژگی‌‌های اخلاقی امام حسن(ع) است که زبانزد خاص و عام بوده است.

امام جمعه قیدار ادامه داد: امام حسن مجتبى(ع) به كريم اهل‏ بيت(عليهم السلام) معروف است و در طول عمر خود چند بار تمام اموالش را ميان خود و نيازمندان تقسیم نمود.

وی افزود: كريم هنگامى كه آثار و نشانه‏ هاى نياز را در شخصى مشاهده مى‌‏كند، فرصت سؤال و تقاضاى كمك نمى‏‌دهد و قبل از آنكه نيازمند تقاضاى كمك كند، نياز او را برطرف مى‌‏سازد؛ این تعریفی است که خود امام حسن(ع) در پاسخ سؤال كسى كه از معناى كريم پرسيده بود، فرمودند.

انتهای پیام/

فرم ارسال نظر