logo
امروز : پنجشنبه ۲۰ اردیبهشت ۱۴۰۳ ساعت ۱۸:۴۶
[ شناسه خبر : ۳۰۱۴۴ ] [ مدت زمان تقریبی برای مطالعه : 3 دقیقه ]
مدیرکل آموزش فنی و حرفه‌ای استان زنجان در گفتگو با موج رسا:

کارگران نقش اساسی در رشد تولید و تحقق شعار سال دارند

کارگران-نقش-اساسی-در-رشد-تولید-و-تحقق-شعار-سال-دارند
مدیرکل آموزش فنی و حرفه‌ای استان زنجان با بیان اینکه آموزش و ارتقاع سطح مهارت در کارگران ارتباط مستقیم با توانمندی کارگران دارد گفت: کارگران نقش اساسی در رشد تولید و تحقق شعار سال دارند.

محمد‌رضا انصاری در گفت‌وگو با موج رسا; با بیان اینکه عدم توانمندی کارگران در حطیه و شغل خود باعث بروز مشکلاتی برای کار فرمایان شده است اظهار کرد: عدم تسلط به تکنولوژی‌های جدید، دستگاه‌ها و ماشین آلات جدید از مهمترین عوامل روند رشد بیکاری در جامعه است.

وی افزود: در قانون کار ماده 110 واحدهای صنعتی، تولیدی و خدماتی در امور آموزش قوانین خاصی منظور شده است که ماده 110 قانون کار در واقع بنگاه‌های اقتصادی را مکلف به ایجاد مراکز جوار و بین کارگاهی کرده است.

مدیرکل آموزش فنی و حرفه‌ای استان زنجان ابراز کرد: هدف از ایجاد مراکز جوار و بین کارگاهی آموزش، ارتقاع سطح مهارت قشر زحمت کش کارگران است.

انصاری گفت: ضرورت یادگیری و آموزش یک تکنولوژی جدید که تازه وارد عرصه بازار و بنگاه‌های اقتصادی شده که تمام کارهای مربوط به کیفیت تولید و بهره‌وری وابسته به دستگاه‌های جدید و نیروی انسانی آموزش دیده است.

وی تصریح کرد: اگر نیروهای انسانی آموزش‌های لازم جهت به کارگیری تکنولوژی جدید را نداشته باشند و در این حوزه توانمند نباشند همین امر باعث بیکاری کارگران و افزایش نرخ بیکاری در زمینه‌های مختلف می‌شود.

مدیرکل آموزش فنی و حرفه‌ای استان زنجان تاکید کرد: لازمه داشتن نیروی توانمند کارگری در جامعه آموزش می‌باشد تا زمانی که کارگر آموزش نبیند مهارت لازم را نداشته و چرخه اقتصادی با مشکل رو‌برو می‌شود.

انصاری اذعان کرد: به استناد ماده 13 قانون نظام صنفی هر شخصی اقدام به کسب مجوزهای رسمی داشته باشد مانند جواز کسب، باید مدرک سنجش صلاحیت حرفه‌ای کسب کند تا بتواند فعالیت داشته باشد.

وی تاکید کرد: ماده 4 قانون نظام مهندسی تاکید بر این دارد که صنعتکاران بخش ساختمان آموزش شاغلین با توجه به شعارسال و نیروی انسانی مهارت دیده و توانمند داشته باشد.

مدیرکل آموزش فنی و حرفه‌ای استان زنجان  ابراز کرد: رشد تولید در زمینه‌های مختلف حوزه صنعت در گرو فعالیت نیروی انسانی می‌باشد و باید امسال با توجه به شعار سال قشر زحمتکش کارگران مهارت‌های لازم جهت توانمندی را داشته باشند.

انصاری گفت: به غیر از شرایط اقتصادی حاکم مهارت‌های فردی نقش بسزایی در ارائه خدمات داشته است در اقشار مختلف در صنعت ساختمان، حیطه کشاورزی، صنعت و فرهنگ و هنر همه نیازمند مهارت‌های فردی و تثبیت شغل فرد است.

وی تاکید کرد: هیچ سازمان یا بخش فعال در عرصه‌های مختلف صنعت کارگران و نیروهای توانمند خود را از دست نمی‌دهد مگر اینکه آن بخش یا صنعت ورشکست شده باشد.

مدیرکل آموزش فنی و حرفه‌ای استان زنجان تصریح کرد: رشد تولید نسبت مستقیم با عامل بهره‌وری دارد که پاسخگو عرضه و تقاضا برای رفع نیازهای جامعه می‌باشد که نیازمند داشتن نیرو کارگری ماهر بوده چرا که مهارت و توانمندی در بخش کارگری اهمیت ویژه دارد.

 

انتهای پیام/

فرم ارسال نظر