logo
امروز : چهارشنبه ۱۹ اردیبهشت ۱۴۰۳ ساعت ۲۲:۱۰
[ شناسه خبر : ۳۰۱۶۵ ] [ مدت زمان تقریبی برای مطالعه : 2 دقیقه ]
سرپرست معاونت هماهنگی امور اقتصادی استانداری زنجان در گفتگو با موج رسا:

ریل‌گذاری سیاست‌های اقتصادی بر پایه شعار سال محقق می‌شود

ریل‌گذاری-سیاست‌های-اقتصادی-بر-پایه-شعار-سال-محقق-می‌شود
سرپرست معاونت هماهنگی امور اقتصادی استانداری با بیان اینکه نام گذاری سال 1402 به نام مهار تورم و رشد تولید، کاملا اهمیت دو موضوع مهم اقتصادی و توجه به آنها را مشهود می‌سازد گفت: ریل گذاری سیاست‌های اقتصادی در سال 1402 حول همین دو محور خواهد بود.

حسین محمدی در گفت‌وگو با موج رسا; با بیان اینکه نام گذاری سال 1402 به نام مهار تورم و رشد تولید، کاملا اهمیت دو موضوع مهم اقتصادی و توجه به آنها را مشهود می‌سازد اظهار کرد: ریل گذاری سیاست‌های اقتصادی در سال 1402 حول همین دو محور خواهد بود.

وی افزود: از سوی دیگر در بحث تورم جایگاه استان زنجان نسبت به میانگین نرخ تورم کشور جایگاه مناسبی است و در سال 1401 جزء ۳ استان با نرخ تورم پایین بودیم و تثبیت این جایگاه بسیار مهم است.

سرپرست معاونت هماهنگی امور اقتصادی استانداری اذعان کرد: عوامل موثر بر تورم عمدتا متأثر از سیاست‌های پولی و ارزی بوده و بانک مرکزی با هدایت شبکه بانکی و شبکه ارزی به ایجاد تراز در منابع و مصارف و کنترل نقدینگی و سیاست‌های انقباضی نقش قابل توجهی در کاهش نرخ تورم دارد اما این نافی نقش بازار و استان‌ها در کمک به این کاهش نمی‌باشد.

وی گفت: در همین راستا با تشکیل شورای تورم در استانداری و حضور همه فعالان در این امر و مدیران دستگاه‌های تأثیرگذار اقتصادی و اتخاذ سیاست‌های کنترل و رصد بازار و قیمت‌ها و تدوین شبکه کنترل و مهار تورم از طرح نظارت بر قیمت‌ها و کنترل بازار تا نظارت‌های مردم پایه و ایجاد بازارهای موازی سعی در حفظ جایگاه استان نسبت به میانگین تورم کشوری بوده و بدنبال مهار در روند صعودی افزایش قیمت‌ها است.

سرپرست معاونت هماهنگی امور اقتصادی استانداری عنوان کرد: با اتخاذ سیاست‌های 20 گانه ضد تورمی در بسته مهار تورم در استان و تعیین وظایف دستگاه‌ها و الزام به رعایت آن امید هست با یاری خداوند متعال شاهد کاهش روند صعودی نرخ تورم در استان باشیم.

محمدی ابراز کرد: همانطور که مشخص هست یکی دیگر از مهمترین دلایل ایجاد تورم ، تورم ناشی از بالا بودن هزینه‌های تولیدی و به تبع آن کاهش در تولید و عرضه می‌باشد که با درایت مقام معظم رهبری در بخش دوم نامگذاری سال به این مهم تأکید شده است.

وی گفت: برای سال 1402 نیز رشد اقتصادی 8.7 درصدی برای استان دیده شده است که امید است با جذب سرمایه‌گذاری‌های جدید از یک سو و کمک به ارتقاء بهره‌وری واحدهای تولیدی و احیاء صنایع راکد از سوی دیگر این هدف محقق شود.

سرپرست معاونت هماهنگی امور اقتصادی استانداری تصریح کرد: با توجه به نرخ بالای مشارکت نیروی کار استان زنجان در فرایند تولید نسبت به نرخ متوسط کشور کاملا نقش موثر نیروی کار در استان ملموس بوده و در راستای همین موضوع برنامه‌ریزی‌های لازم نیز صورت می‌گیرد. 

انتهای پیام/

فرم ارسال نظر