logo
امروز : یکشنبه ۹ اردیبهشت ۱۴۰۳ ساعت ۱۹:۰۰
[ شناسه خبر : ۳۵۸۶۰ ] [ مدت زمان تقریبی برای مطالعه : 3 دقیقه ]
امام جمعه شهرستان سلطانیه:

کاندیداها هزینه‌های تبلیغاتی خود را شفاف‌سازی کنند

کاندیداها-هزینه‌های-تبلیغاتی-خود-را-شفاف‌سازی-کنند
امام جمعه شهرستان سلطانیه گفت: کاندیداها هزینه‌های تبلیغاتی خود را شفاف‌سازی کنند چرا که مردم نامحرم نیستند.

به گزارش پایگاه خبری_تحلیلی «موج رسا» حجت‌الاسلام عمران حسینی‌نسب امروز در خطبه‌های نماز جمعه سلطانیه با توصیه به تقوای الهی و دوری از گناه و معصیت، با اشاره به موضوع انتخابات مجلس خبرگان رهبری و مجلس شورای اسلامی پرداخت گفت: انتخابات و مشارکت حداکثری همیشه برای انقلاب و نظام اسلامی مهم بوده است.

بیشتر بخوانید

وی افزود: از یک جهت حضور مردم یک ثروت و افتخار برای ایران اسلامی است و و از جهت دیگر انتخابات و مشارکت حداکثری مظهر نمایش قدرت ملی کشور است، بنابراین جمهوریت جمهوری اسلامی در مشارکت مردم جلوه پیدا می‌کند. 

امام جمعه سلطانیه با بیان اینکه انتخابات یک رویداد مهم، مبارک و افتخارآفرین برای کشور است که شامل سه زمان ایام تبلیغات کاندیداها، روز رای‌گیری و روز فردای رای‌گیری است، گفت: هر جمعه‌ای که در آن انتخابات برگزار می‌شود، بخاطر آگاهی و بصیرت، زمان‌شناسی و دشمن‌شناسی مردم به زیباترین جمعه ملت ایران قبل از ظهور تبدیل می‌شود.

 وی با بیان اینکه زمان سوم انتخابات روز شنبه و فردای انتخابات است که برنده اصلی ملت ایران بوده و خواهند بود و البته طبیعی است که در بین کاندیداها هم برخی پیروز می شوند، افزود: فردای انتخابات پایان رقابت ها و آغاز رفاقت هاست و همه باید به کاندیدای منتخب کمک کنند. 

خطیب جمعه سلطانیه با بیان اینکه کاندیداهایی هم که در ایام تبلیغات به انتظارات رأی دهندگان و خواسته‌های آنان از جمله رعایت حقوق فردی و اجتماعی، معیشت و اقتصاد، اشتغال و مبارزه بت فساد تمرکز داشتند، از نظر مردم پیروز هستند، ادامه داد: کاندیداهایی که در ایام انتخابات در ستادهای خود یا تالارها ناهار و شام دادند اگر بعد از رأی آوردن آنها مشکلات معیشتی برخی از مردم باقی بماند، نماینده مطلوب نخواهند بود. 

حجت‌الاسلام حسینی‌نسب ادامه داد: مطالبه ما این است که کاندیداها هزینه‌های تبلیغاتی خود را شفاف‌سازی کنند چرا که مردم نامحرم نیستند. 

امام جمعه سلطانیه با بیان اینکه کسانی که تا این لحظه رأی نداده اند یا مردد هستند را دعوت می‌کنم که هم به تکلیف شرعی خود عمل کنند و هم به وصایای امام و شهدا و توصیه‌های مقام معظم رهبری و توجه داشته باشیم که رأی ندادن هیچ مشکلی را حل نمی‌کند، به ثمرات انتخابات قوی اشاره کرد و افزود: انتخابات قوی باعث تشکیل مجلس قدرتمند می‌شود و مجلس قوی می‌تواند کارهای بزرگی در شأن ملت ایران انجام دهد. 

خطیب جمعه سلطانیه با گرامیداشت سالروز تشکیل کمیته امداد امام خمینی ره در ۱۴ اسفند سال ۵۷ و با بیان اینکه تاسیس کمیته امداد ۲۲ روز بعد از پیروزی انقلاب اسلامی نشانگر اهمیت رسیدگی و دستگیری از نیازمندان است، گفت: حفظ روحیه کمک به نیازمندان، جلب رضایت آنان و تلاش برای توانمندسازی مددجویان سه وظیفه اصلی کمیته امداد است که توفیقات زیادی داشته اند و امسال نیز جشن توانمندسازی ۲ هزار مددجوی کمیته امداد در استان زنجان برگزار شد. 

وی به روز احسان و نیکوکاری و روز قرص‌الحسنه اشاره کرد و با بیان اینکه هر دو نوعی انفاق و در راستای کمک به نیازمندان است، گفت: روز احسان و نیکوکاری را در آستانه عید نوروز در راستای کمک به تامین لوازم نیازمندان دانست و از همه مومنین خواست در این امر خداپسندانه سهیم شوند.

حجت‌الاسلام حسینی نسب به اهمیت قرض‌الحسنه اشاره کرد و با بیان اینکه قرض‌الحسنه نیز از تاکیدات دین اسلام است، ادامه داد: یک راه ترویج قرض‌الحسنه تشکیل صندوق قرض الحسنه خصوصا در مساجد است و مردم نیکوکار نیز می‌توانند به صندوق کمک کنند و از هزینه‌های مجالس ختم نیز می‌توان این صندوق‌ها را شارژ کرد و به افراد نیازمند نیز با دریافت سفته بعنوان ضمانت کمک کرد تا در بازگرداندن آن با مشکل مواجه نشد.

انتهای پیام/

فرم ارسال نظر