logo
امروز : یکشنبه ۲۳ اردیبهشت ۱۴۰۳ ساعت ۲۰:۳۳
[ شناسه خبر : ۳۵۸۵۵ ] [ مدت زمان تقریبی برای مطالعه : 2 دقیقه ]
رئیس هیأت نظارت بر انتخابات استان زنجان در گفتگو با موج رسا:

تخلفات تاثیرگذار در انتخابات کنونی نسبت به انتخابات گذشته کمتر بود

تخلفات-تاثیرگذار-در-انتخابات-کنونی-نسبت-به-انتخابات-گذشته-کمتر-بود
رئیس هیأت نظارت بر انتخابات استان زنجان گفت: حدود ۳ هزار و ۵٠٠ نفر از ناظران ما را در برگزاری انتخابات امروز بر انتخابات شامل قبل، حین و بعد از انتخابات است و  این انتخابات جزو انتخاباتی است با کمترین مشکل برگزار می‌شود.

به گزارش پایگاه خبری_تحلیلی «موج رسا» محمد جواد محمدی امروز با حضور در ستاد انتخابات استان زنجان در جمع خبرنگاران اظهار داشت: موضوع نظارت بر انتخابات یک موضوع با اهمیت است و براساس اصل ۹٠ قانون اساسی، نظارت بر انتخابات برعهده شورای نگهبان است. 

بیشتر بخوانید

وی افزود: حدود ۳ هزار و ۵٠٠ نفر از ناظران ما را در برگزاری انتخابات امروز بر انتخابات شامل قبل، حین و بعد از انتخابات است و  این انتخابات جزو انتخاباتی است با کمترین مشکل برگزار می‌شود و روند انتخابات به شکل مطلوب پیش می‌رود و با مشارکت مردم این حلاوت بیشتر خواهد شد. 

رئیس هیأت نظارت بر انتخابات استان زنجان بیان کرد: نظارت و اجرا در انتخابات هر دو مردمی است و در انتخابات جمهوری اسلامی این یک اصل است و سازوکار انتخابات در کشور به گونه‌ای است که کاملا مردمی برگزار می‌شود.

وی تصریح کرد: تخلفات انتخاباتی گزارش شده و اقدامات لازم صورت گرفته است، با این وجود امروز نیز یک مورد تخلف از سوی مدیران اتفاق افتاده که اقدامات لازم صورت گرفت. 

محمدی گفت: برخی از تخلفات از طرف شورای نگهبان ارجاع خواهد شد و برخی از تخلفات را نیز ۸۲ نفر از ضابطین قضایی خاص ارسال می‌کنند.  

وی تاکید کرد: تخلفات تاثیرگذار به آن شکلی که در انتخابات گذشته بوده در این دوره از انتخابات کمتر است. 

رئیس هیأت نظارت بر انتخابات استان زنجان گفت: ضابطین قضایی تخلفات انتخاباتی را گزارش می کنند و ما نیز به مراجع قضایی ارجاع می‌دهیم که امکان دارد ستاد انتخابات استان هم  برخوردی را ترحیح بدهند و اعمال کنند.  

وی بیان کرد: در موارد تخلف اخیر هم موضوع بی‌طرفی از طرف مسئولین رعایت نشده بود. درصورتی که مرّ قانون و اصل بی‌طرفی را باید رعایت کنند. 

محمدی گفت: تاکنون ۳ نفر از مدیران به دلیل تخلفات برکنار شده‌اند و گزارشات دیگری نیز وجود دارد که بررسی و  تصمیم در خصوص آنها انجام خواهد شد.

وی با بیان اینکه بی‌طرفی چه از طرف ناظرین و چه از طرف مجریان باید رعایت شود گفت: در این خصوص با کسی تعارف نداریم. وظیفه ما این است که مستندات تخلفات را جمع کنیم و به شورای نگهبان ارسال کنیم و در مورد بررسی صلاحیت‌ها شورای نگهبان اظهار نظر خواهد کرد. 

وی در بخشی دیگر با اشاره به اینکه مستند کردن خرید و فروش رای سخت است، گفت: چون این اتفاق بیرون شعبه اخذ رای  می‌افتد و امسال برای پیشگیری از این تخلف، به ناظران تاکید کردیم که کسی اجازه تصویربرداری از برگه را ندارد.

انتهای پیام/

فرم ارسال نظر